וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורצים הגדולים של 2010/11

31.5.2011 / 11:07

הבלם הבא של צרפת, הקפטן הבא של אנגליה, תיירי הנרי החדש והמודל האידאלי לערן זהבי. כמיטב המסורת, קבלו את נבחרת הפורצים של אירופה, כולל שני נציגים מדורטמונד, שני מפציצים מסנגל, וצ'יצ'רטו אחד ומיוחד. את חלקם תפגשו כבר בעונה הבאה בנבחרת העונה

שוער: ויסנטה גואיטה – ולנסיה

כדי לבצע עונת פריצה, שוער צריך זקוק ללא מעט מזל וזה בדיוק מה שקרה לגואיטה. למרות שזכה בעונה שעברה בתואר השוער הטוב בליגה השנייה כששיחק כמושאל ברקראטיבו, הוא התחיל את העונה במסטאייה כשוער שלישי. אבל בעקבות הפציעות של סזאר סאנצ'ז ומיגל אנחל מויה קיבל גואיטה הזדמנות נדירה ולקח אותה בשתי ידיים. הייתה לו הופעה בלתי נשכחת באולד טראפורד בליגת האלופות (1:1) ומשחקים יוצאים מן הכלל בליגה שסידרו לו את תואר הפתעת העונה של "מארקה". חבל שבוולנסיה מאמינים בו קצת פחות וכבר החתימו את דייגו אלבש.

מגן ימני: לוקאש פישצ'ק – דורטמונד

ההרכב המופלא של אלופת גרמניה סיפק לא מעט מועמדים לנבחרת הפורצים. מבין שחקני הרכש האלמוניים והצעירים הנהדרים שהתחברו בצורה מושלמת במערך של יורגן קלופ, הפולני הוא אחד הבולטים. פישצ'ק (26) הגיע בהעברה חופשית לאחר עונה רעה בה ירד ליגה עם הרטה ברלין והפך לבורג מרכזי בקבוצת ההגנה הטובה בבונדסליגה. בנוסף, הוא הציג שיתוף פעולה מושלם עם שחקני ההתקפה המבריקים של דורטמונד וסיים עם חמישה בישולים. נתראה ביורו.

בלם: ממאדו סאקו – פריס סן ז'רמן

הצרפתי בן ה-21 מוגדר כבר שנים כבלם העתיד של הטריקולור. הוא שימש כקפטן בכל הנבחרות הצעירות וגם הפך לשחקן הצעיר ביותר שענד את הסרט במשחק ליגה. השנה, סאקו עשה עוד קפיצת מדרגה והשלים סופית את המעבר משלב ההבטחה לשלב המימוש. הוא הפך למעוז ההגנה בעונה המצוינת של סן ז'רמן, זכה בתואר השחקן הצעיר של השנה וגם רשם הופעת בכורה בנבחרת של לורן בלאן כמחליפו של פיליפ מקסס. הצעד הבא בקריירה אמור לקרות כבר בקיץ – מעבר לאחת הגדולות בפרמיירליג שנלחמות על שירותיו.

בלם: דווידה אסטורי – קליארי

קליארי איבדה בקיץ את המאמן המצליח אלגרי ומכרה בינואר את הכוכב מאטרי, אבל למרות התחזיות השחורות, סיימה עונה מפתיעה ללא מאבקי תחתית. אחד הסממנים להצלחה הוא הבלם בן ה-24. אסטורי אף פעם לא סומן כפוטנציאל לעתיד ואין לו אפילו הופעה בנבחרת הצעירה. אבל היכולת הנפלאה, שגם סידרה לו זימון לסקוואדרה אזורה, בלטה במיוחד על רקע החולשה של "בלמי העתיד": ראנוקיה, בונוצ'י וקרישיטו שלא הסתגלו למעבר לקבוצה גדולה. אסטורי עשוי להיות בעצמו חלק ממעבר כזה, כשמילאן המחזיקה במחצית מכרטיסו כבר לוטשת עיניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מגן שמאלי: חוזה אנחל – ספורטינג חיחון

10 הופעות בלבד היו למגן בהרכב חיחון במהלך עונת 2009/10. ספק אם גם הוא האמין ששנה מאוחר יותר הוא יהפוך לאחד השמות החמים של שוק ההעברות. מדובר במגן לוחמני עם שליטה בשתי רגליים ודריבל נהדר. ההתקדמות המדהימה של במדי הקבוצה האסטורית לא נעלמה מעיני הגדולות. אנחל כבר היה על סף מעבר לברצלונה, לפני שזו החליטה להשהות את החתימה. גם ליברפול וארסנל הוזכרו כמתעניינות ובספרד יש הטוענים כי מדובר ביורש הטבעי של ז'ואן קאפדווילה בנבחרת. זה מה שנקרא פורץ אמיתי.

קשר: ג'ק וילשייר – ארסנל

כשמדברים על עונת פריצה, וילשייר הוא הדבר האמיתי. עד העונה היו לילד בן ה-19 שתי הופעות פרמיירליג כמחליף במדי ארסנל (ועוד חצי עונה כמושאל בבולטון). ב-2010/11, וילשייר לא רק הפך לשחקן הרכב קבוע במערך של ארסן ונגר, אלא גם שדרג את מעמדו לאותה משבצת אצל פאביו קאפלו. וזה בעצם הסוד שלו. וילשייר משחק עם המון ביטחון, אין בו טיפת פחד והוא מנהיג מלידה. ארסנל אולי סיימה את העונה בקול ענות חלושה, אבל הרוויחה בגדול את היורש של ססק פברגאס. איך אמר קאפלו: "הוא עוד יהיה קפטן אנגליה".

קשר: יוסיפ איליצ'יץ' – פאלרמו

הסיפור של הסלובני צריך להוות השראה לערן זהבי. איליצ'יץ' אפילו לא נכלל בסגל המורחב של הנבחרת למונדיאל, פאלרמו רכשה אותו ממאריבור תמורת שני מיליון יורו בלבד ותוך שנה אחת הוא הפך ללהיט שמשגע את אירופה. את העונה בסריה A הוא סיים עם שמונה שערים ושבעה בישולים וכעת, תג המחיר שהצמיד לו הנשיא זמפאריני עומד על 20 מיליון יורו. שחקנים מסוגו של איליצ'יץ' הם בדיוק החזון של פאלרמו – לקנות בזול, להשביח ולמכור ברווח עצום. גם זהבי יקבל את ההזדמנות ואנחנו נשמח לראות אותו בהרכב הזה בקיץ הבא.

קשר: מריו גצה – דורטמונד

כשהיו"ר יואכים ווצקה התבקש להתייחס לעתיד ילד הפלא שלו, הוא הודיע ללא היסוס: "מריו לא עומד למכירה, אפילו לא עבור שדה נפט. לא נמכור אותו עבור שום מחיר". בצדק. סנסציה היא המילה המתאימה ביותר לתאר את העונה של גצה, או אם תרצו "גציניו", כפי שהוא מכונה. שישה שערים, 15 בישולים, טכניקה מושלמת, ניצוצות של ברק, זימון לנבחרת וכל זאת בעונתו הרצינית הראשונה בקבוצת בוגרים ועוד בטרם מלאו לו 19. בגרמניה, טוענים כי מדובר בכישרון הכי גדול שצמח במדינה. חובת ההוכחה על הילד.

חלוץ: מוסא סו – ליל

פורץ לא בהכרח חייב להיות שחקן צעיר. יש שחקנים שדברים מתחברים להם בגיל מאוחר וסו בן ה-25 הוא הדוגמא המושלמת. בשתי העונות האחרונות ביחד הוא כבש 12 שערי ליגה במדי ראן, לפני כן הוסיף שישה בחצי עונה בסדאן מהליגה השנייה. סו מעולם לא נחשב לכישרון גדול אם חלוץ מבטיח ולכן איש לא התרגש מהמעבר לליל בקיץ. אלא שאז הכל התפוצץ. אם אדן הזארד היה המאסטרו בעונת הדאבל החלומית, סו הפך למוציא לפועל עם 25 כיבושים ותואר מלך השערים. נראה מה הוא באמת שווה בעונה הבאה בליגת האלופות.

חלוץ: פאפיס סיסה – פרייבורג

מסנגלי לסנגלי. כשסיסה הגיע לגרמניה ממץ בינואר 2010 הוא היה שחקן אלמוני לחלוטין, שהתנדנד בין הליגה הראשונה לשנייה בצרפת. העונה, הוא נכנס להיסטוריה. 22 השערים שכבש סידרו לו שני שיאים: שיא כיבושים לעונה לשחקן פרייבורג ושיא כיבושים לעונה לשחקן אפריקאי בבונדסליגה (השיא הקודם היה שייך לטוני יבואה האגדי). כמו סו, גם סיסה בן ה-26 הוא לייט בלומר קלאסי. אמנם יש המכנים אותו "תיירי הנרי החדש", אבל המבחן האמיתי של חלוצים מסוגו הוא ההתמודדות עם מעבר לקבוצה גדולה והיכולת לספק המשכיות.

חלוץ: חאבייר הרננדז – מנצ'סטר יונייטד

נבחרת הפורצים אינה שלמה בלי סיפור סינדרלה אולטימטיבי. גם אלכס פרגוסון הודה ש"כשהוא הגיע, חשבנו שנצטרך לתת לו שנה". היה זה פול סקולס שאמר למנג'ר: "הוא יבקיע 25 שערים כמחליף". צ'יצ'ריטו לא הגשים את החזון של סקולס, אבל הותיר את כולם פעורי פה. המספרים שלו לעונת בכורה באולד טראפורד היו טובים משל צ'רלטון, בסט, רוני ורונאלדו ומדהימים במיוחד לאור העובדה שהוא הגיע ישירות ממקסיקו. אגב, אם כבר הזכרנו את הפורטוגלי, הרי שרשמית נולד לו יורש. עוד שנה כזאת תשדרג לנבחרת העונה של 2011/12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully