וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר: "הכדורגל לא במשבר. נפתור את הבעיות"

נשיא פיפ"א כינס מסע"ת, העביר מסר מרגיע והתייחס להאשמות האחרונות: "לא הייתה בעיה בהליך בחירה המארחת ב-2022"

המשבר הגדול בפיפ"א לא יורד מהכותרות. ספ בלאטר, שייבחר ביום רביעי לקדנציה רביעית ברציפות כנשיא הארגון לאחר שמתחריו הושעו על ידי ועדת האתיקה, כינס מסיבת עיתונאים בציריך, בה נשאל שאלות קשות מרובן התחמק. בלאטר זעם על חלק משאלות העיתונאים ודרש: "כבדו אותי".

הנשיא ניסה לשדר עסקים כרגיל והבטיח כי פיפ"א אינה במשבר. "ועדת האתיקה הגיעה להחלטות, לי אין זכות להגיב על כך. אני מתחרט על מה שקרה בימים האחרונים. נזק גדול לתדמית פיפ"א ובמיוחד אכזבה רבה לאוהדי הכדורגל שאליהם אני מדבר", אמר בהתייחסו לאירועים האחרונים בנוגע לבחירות ביום רביעי.

לאחר מכן הודיע כי הוועד הפועל של פיפ"א בחן את הדוח שהגיע מההתאחדות האנגלית שהאשים ארבעה בכירים בארגון בקבלת שוחד במסגרת הליך הבחירה של מארחות גביעי העולם ב-2018 ו-2022. "לא מצאנו בסיס להאשמות. למען השקיפות, נפרסם את סיכום הדוח".

"החלטה שלקחנו לגבי אירוח מונדיאל 2022 נעשתה בדיוק באותה צורה ובאותה סביבה בה החלטנו לגבי מונדיאל 2018. לא הייתה כל בעיה ואין שום בעיה בהליך הבחירה", הודיע הנשיא.

כשנשאל לגבי ההצהרה של ג'ק וורנר לפיה יש לעצור את פעילותו, ענה באלטר: "אין תגובה". לשאלה האם הבחירות צריכות להידחות: "פיפ"א חזקה מספיק ואנחנו יכולים לטפל בבעיות שלנו בלי התערבות חיצונית. בימים הקרובים נפתור את כל הבעיות. רק חברי קונגרס פיפ"א יחליט האם יש לשנות את מועד הבחירות".

לגבי השעיית מוחמד בין חמאם אמר: "צריך לשאול אותו למה הוא לא מתמודד בבחירות. הייתי מוכן ללכת להליך בחירות מול מועמד אחר ואז הקונגרס היה מחליט. כעת הסיטואציה השתנה. רק הקונגרס יחליט אם אני מועמד ראוי ונשיא ראוי".

בלאטר זעם כשנשאל האם פיפ"א נמצאת במשבר: "מה זה משבר? תתארו לי למה אתם מתכוונים במשבר. הכדורגל לא במשבר. צריך למחוא כף לגמר ליגת האלופות, לפייר פליי. אנחנו לא במשבר, יש קשיים והכל ייפתר בתוך המשפחה. התחלנו במלחמה נגד השדים, אבל למשפחת הכדורגל יש בקונגרס הקרוב הזדמנות להחליט אם היא רוצה להחזיר את האמינות של פיפ"א ואם היא רוצה לעשות את זה איתי כנשיא".

תזכורת: סגניו ג'ק וורנר ומוחמד בין חמאם הושעו בחשד שהעניקו תמריצים כספיים לאנשי כדורגל בקריביים. וורנר יצא במתקפה חריפה וחשף דואר אלקטרוני שנשלח לו מהמזכ"ל, ז'רום ואלקה, בו טען האחרון כי קטאר "קנתה" את אירוח מונדיאל 2022. ואלקה, אגב, אישר מאוחר יותר כי מייל כזה אכן נשלח, אך טען כי לא התכוון לומר שקטאר קנתה את הזכות לארח את המונדיאל והתייחס שהחוזק הכלכלי שלה הוא זה שגרם לבחירה. מוקדם יותר היום, הגיש בין חמאם ערעור על השעייתו על ידי ועדת האתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully