וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קטאר קנתה את אירוח המונדיאל ב-2022?

אחרי שהושעה מפיפ"א ביחד עם בין חמאם, ג'ק וורנר חשף התכתבות עם בכיר בארגון. הוסיף: "חייבים לעצור את בלאטר"

קובי אליהו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שני סגני נשיא פיפ"א, מוחמד בין חמאם וג'ק וורנר, מביעים את זעמם הגדול על פיפ"א, לאחר שהושעו אתמול (ראשון) על ידי ועדת האתיקה של הארגון.

יום סוער עבר אמש על פיפ"א, לאחר שוועדת האתיקה נדרשה לבדוק חשדות רבים על שלושת האנשים החזקים ביותר בארגון. ספ בלאטר, כצפוי, נוקה מכל האשמה, והוא יוכל להיבחר לקדנציה רביעית ברציפות לנשיאות פיפ"א, משרה בה הוא מחזיק מ-1998. הבחירות יתקיימו כסדרן, על אף שהיריב העיקרי של בלאטר, בין חמאם, הודיע על פרישתו מהמירוץ.

וורנר: "מישהו חייב לעצור את בלאטר"

בין חמאם, נשיא ההתאחדות האסיאתית, ו-וורנר, נשיא קונקאק"ף (מרכז אמריקה והקריביים), הושעו אמש מכל פעילות עד לאחר שתושלם החקירה נגדם. השניים נחשדים במתן תמריצים כספיים לאנשי כדורגל מהקריביים. השופטים מהוועדה קבעו כי החשדות נגדם מספיק חזקים כדי לגרום להשעייתם הזמנית.

השניים הם חברים ותיקים בוועד הפועל של פיפ"א, שמונה 24 חברים. עשרה מהם הואשמו בשחיתות במהלך השנה האחרונה.

וורנר זועם על כך שקיבל את ההודעה מהתקשורת, לדבריו. כמו כן התייחס להאשמות על כך שמסר 40 אלף דולר במזומן לפקידי כדורגל בקריביים, ואמר שנשיא פיפ"א ספ בלאטר הציע בעבר בעצמו את המתנות הכספיות הללו.

"מישהו חייב לעצור את בלאטר", הוסיף וורנר על יריבו הפוליטי הוותיק, "הוועדה באה עם דעה קדומה, הם לא היו מוכנים להקשיב. הם היו מוטים מראש. הם נבחרו לבצע משימה, והם עשו את זה. בלאטר בחר אותם במו ידיו את השופטים".

כמו כן, ועדת האתיקה נתבקשה להתייחס לדרישה של ההתאחדות האנגלית לחקור ארבעה חברי פיפ"א (וורנר ביניהם). לדברי לורד טריסמן, שייצג את האנגלים, אותם פקידי פיפ"א ביקשו כסף במזומן ושאר טובות הנאה כדי לתמוך באנגליה בבחירות לאירוח המונדיאל ב-2018. הדברים נדחו על ידי הוועדה, למרות שהאנגלים טוענים כי בידיהם ראיות ועדויות רבות.

"קטאר קנתה את אירוח מונדיאל 2022"

בנוסף, ג'ק וורנר חשף דואר אלקטרוני שנשלח לו על ידי המזכ"ל של פיפ"א ז'רום ואלקה, בו האחרון טוען שבין חמאם הקטארי "קנה" את אירוח המונדיאל ב-2022.

וורנר חשף בפני עיתונאים את ההתכתבות שלו על ואלקה בנוגע לבחירות לנשיאות פיפ"א. באחד מאותם אי מיילים האחרון כתב לו: "אולי הוא חשב שהוא יכול לקנות את נשיאות פיפ"א כמו שהם (קטאר) קנו את הגביע העולמי".

מאוחר יותר ואלקה אישר ששלח את המייל המדובר, ועורר סערה גדולה. מנגד, התאחדות הכדורגל הקטארית הוציאה הכחשה גורפת לכך שקנתה את אירוח הטורניר ב-2022.

"אנחנו דורשים הבהרות מפיפ"א בנוגע להצהרות של המזכ"ל שלה", נמסר מהרשויות בקטאר, "בינתיים, אנחנו גם בודקים את האופציות המשפטיות לטפל בסוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully