וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל דילג לרבע הגמר ברולאן גארוס

הספרדי התגבר על ליוביצ'יץ', ויפגוש את סודרלינג, שנה שלישית ברציפות. דג'וקוביץ' כבר בחצי הגמר. גם שראפובה ברבע הגמר

שמונה ימים של טניס מצוין כבר מאחורינו, הרבה מדורגים - כולל שלוש הראשונות בעולם - כבר בחוץ, והיום (שני) מתקיים היום התשיעי של טורניר הרולאן גארוס. אלא שעוד לפני שכמה משחקים בשמינית הגמר עדיין לא שוחקו, נובאק דג'וקוביץ' כבר עלה לחצי הגמר. כיצד זה קרה?

פאביו פוניני האיטלקי הודיע היום על פרישה המטורניר וכתוצאה מכך כמובן שהמשחק שהיה אמור להתקיים רק מחר, לא ייערך בסופו של דבר. הניצחון הזה לא ייחשב ברצף של דג'וקוביץ' שעומד על 41.

בחזרה למי שכן ישחקו היום: במוקד עמדו כמובן רפאל נדאל, אנדי מארי ורובין סודרלינג בגברים ו-ויקטוריה אזרנקה, מריה שראפובה, נה לי ופטרה קביטובה בנשים, אך פרט לכך יתקיימו עוד כמה משחקים מסקרנים על המקום בין שמונה הגדולים/גדולות.

גברים: השור ממאיורקה ממשיך קדימה

רפאל נדאל, הראשון בעולם, התקשה מאוד בסיבוב הראשון כאשר פגש יריב גבוה בעל חבטות הגשה עוצמתיות בדמותו של ג'ון איזנר האמריקני. מאז הוא הספיק לעבור כבר שני סיבובים, אבל הגורל שוב זימן לו יריב כזה. הפעם זה היה קל בהרבה והספרדי ניצח את איבן ליוביצ'יץ' הקרואטי (37 בעולם) 5:7, 3:6, 3:6 תוך שעתיים ו-26 דקות. נדאל ביצע 24 טעויות לא מחויבות בלבד וכפה על יריבו מספר כפול של 48. בנוסף, השור ממאיורקה השיג 23 ווינרים לעומת 24 של יריבו הקרואטי.

היריב של נדאל הוא אותו אחד שהדהים את עולם הטניס כשהדיח את השור ממאיורקה מהטורניר כבר בשמינית הגמר לפני שנתיים והפסיד לו בגמר אשתקד, רובין סודרלינג. השבדי המסוכן (5) ניצח די בקלילות את ז'יל סימון המקומי (18) 2:6, 3:6, 6:7 לאחר שעתיים ו-10 דקות.

אנדי מארי (4), שנפצע בקרסולו בסיבוב השלישי מול מיכאל ברר הגרמני, פתח רע את המשחק שלו וכבר היה בפיגור 6:4, 6:4 מול ויקטור טרויצקי הסרבי (15), אך הצליח לבצע קאמבק ולזכות בשתי המערכות הבאות עם 3:6, 2:6 עד שהחשיכה השתלטה על שמי פאריס והמשך המשחק נדחה למחר.

המנצח ביניהם יפגוש את חואן איגנסיו צ'לה, הארגנטינאי הוותיק (בן 32, 34 בעולם), שגבר היום בסיבוב הרביעי על אלחנדרו פאלה הקולומביאני (120 בעולם) בחמש מערכות, 6:4, 2:6, 6:1, 6:7, 2:6, במשחק שנמשך שלוש שעות ו-55 דקות.

צ'לה, שעבורו זו ההופעה ה-11 ברולאן גארוס, כבר העפיל ב-2004 לרבע הגמר. באותה שנה הפסיד ברבע הגמר לטים הנמן הבריטי, ואם היה אז מנצח, היה משלים רביעייה מדהימה לארגנטינה בחצי הגמר (יחד עם דויד נלבנדיאן, גיז'רמו קוריה וגסטון גאודיו, שבסופו של דבר זכה בטורניר). השנים חלפו, וצ'לה עדיין פה, חובט ובועט.

מי היה מאמין? מצד אחד של הזירה עמד גאל מונפיס, שהגיע לאחר עונת חימר בינונית במיוחד, בזירה השנייה עמד דויד פרר, שחווה את אחת מעונות החימר הטובות בקריירה שלו והגיע לגמר גם בברצלונה וגם במונטה קרלו. דווקא מונפיס, שספג הרבה השמצות במהלך הקריירה שלו, הצליח לגלות הרבה אופי ולמרות ששמט כבר שלוש נקודות משחק, ניצח 4:6, 6:2, 5:7, 6:1, 6:8 את פרר לאחר משחק של למעלה מארבע שעות, שנמתח על פני יומיים. מונפיס יפגוש ברבע הגמר את רוג'ר פדרר.

המשחק בין דויד פרר הספרדי לגאל מונפיס משמינית הגמר, שנפסק אתמול בשל החשיכה, ביתרון 4:6, 6:2, 5:7, 2:0 למונפיס. פרר, אחד משחקני החימר הטובים בעולם, הצליח לזכות במערכה הרביעית עם 1:6 קל. במערכה החמישית הצליח מונפיס כבר להוביל 2:5, ואפילו היו לו שתי נקודות משחק במצב 3:5 וכשההגשה הייתה שלו, אלא שאז נלחץ הצרפתי, איבד את ארבע הנקודות הבאות ושמט את המשחקון.

פרר שמר על ההגשה שלו ואיזן ל-5:5. לאחר מכן, הצליח מונפיס לשמור על ההגשה, לעלות ל-5:6 ולהשיג נקודת משחק נוספת, אך פרר גילה הרבה תעוזה והציל גם את זה כדי לקבוע 6:6. לאחר מכן הצליח מונפיס לשמור על ההגשות שלו ואפילו להשיג שבירה על האפס כדי לנצח 4:6, 6:2, 5:7, 6:1, 6:8 דרמטי במיוחד.

נשים: הכל פתוח

נה לי הפכה היום לסינית הראשונה שמעפילה לרבע הגמר ברולאן גארוס, אחרי שגברה 6:2, 1:6, 3:6 על פטרה קביטובה הצ'כית (9 בעולם). קביטובה, שזכתה בטורניר מדריד והגיעה עם מומנטום חיובי לטורניר, הייתה ביתרון גדול במערכה השלישית, אך לפתע קרסה והפסידה שישה משחקונים ברציפות, בטרם נוצחה. קביטובה הרבתה לשגות (33 טעויות בלתי מחויבות), בעוד לי, שנתמכה על ידי אוהדים סיניים רבים ביציע, הלמה ביריבתה ללא רחמים.

ברבע הגמר הסינית תפגוש במדורגת הבכירה שנותרה בטורניר ומי שנראית כפייבוריטית לזכייה, ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית (4). אזרנקה המצוינת לא התקשתה במיוחד מול קטרינה מקארובה הרוסיה (33 בעולם), ניצחה אותה 2:6, 3:6 אחרי 58 דקות בלבד והבטיחה לעצמה את הכרטיס לרבע הגמר ולמפגש מסקרן מול נה לי.

מפגש מסקרן נוסף היה זה שסגר את הערב באצטדיון פיליפ שארטייה, שם הצליחה מריה שראפובה הלוהטת (7) להמשיך בכושר המצוין שלה ולנצח 6:7 (4), 5:7 את אגניישקה רדוואנסקה הפולניה (12), שכבר הובילה במערכה השנייה 3:5 והיו לה שתי נקודות הכרעה במערכה. שראפובה, שנזקקה לשעתיים כדי לנצח את הפולניה, תפגוש את אנדראה פטקוביץ' הגרמניה (15) הנפלאה, שהצליחה להעפיל לרבע גמר גרנד סלאם שני ברציפות שלה, לאחר שניצחה 2:6, 6:2, 4:6 את מריה קירילנקו הרוסיה (25).

עדכון ראשון: 16:21

פיפה מידלטון אחותה של קייט מידלטון צופה בטורניר רולאן גארוס. lionel cironneau, AP
אפילו אחותה של דוכסית קיימבריג' קיית מידלטון, פיפה, הגיע לצפות/AP, lionel cironneau

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully