וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר קופל בהתקפה חסרת תקדים על מכבי תל אביב

אבנר קופל האשים את מכבי ת”א בשליחת אוהדיה למחות נגדו, סיפר מה שמע מהם, והתעמת עם שמעון מזרחי בחריפות בתכנית הרדיו ”סיכום השבוע בספורט”. היו”ר הצהוב: ”כשהוא שמע קריאות נגדי לא שמעתי שהוא עשה משהו”. האם מזרחי נגד הצטרפות הפועל ת”א לליגה?

קובי אליהו

קטע השמע מתוך תוכנית הספורט של אליעזר לחנה ברדיו 99

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי הגיב היום (ראשון) בביטול לטענות של בכירים בכדורסל הישראלי, לפיהן הוא מתנגד נחרצות להגדלת ליגת העל מ-10 ל-12 קבוצות. בעולם הכדורסל מעריכים שההתנגדות של מזרחי נובעת מכך שהוא לא רוצה לראות את הפועל תל אביב בליגה הראשונה, אך הוא אמר היום (ראשון): "אינני יודע מהיכן הדברים הגיעו, זו המצאה פרועה. עוד לא נערך דיון בנושא הזה ולכן לא נשמעו עליו דעות".

כזכור, ביום שני הבא צפוי דירקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל להתכנס לישיבת סיכום עונת 2010/11 ותחילת ההכנות לעונה הבאה. במסגרת הישיבה צפויה להתקבל ההחלטה על מספר הקבוצות שתשחקנה בליגת העל בעונה הבאה ולגבי מספר הזרים המותר בכל קבוצה. על פי המסתמן, צפוי דיון סוער בנוגע להגדלת הליגה, מאחר שבימים האחרונים מספר חברי דירקטוריון, בהם יו"ר מכבי תל אביב, החליטו להתנגד להגדלה ל-12 קבוצות.

במידה שהדירקטוריון יחליט להגדיל את הליגה, תתכנס ועדה הכוללת את יו"ר המנהלת אבנר קופל, יו"ר איגוד הכדורסל שי שני ויו"ר הוועדה המקצועית דוד פריש, ותפקידה יהיה להחליט אילו קבוצות תמלאנה את שני המקומות שנוספו. ככל הנראה מדובר בהפועל תל אביב שסיימה במקום השני בלאומית ועירוני אשקלון, שסיימה במקום האחרון בליגת העל.

בהפועל תל אביב העבירו מסר למנהלת הליגה לפיו הם לא מתכוונים להמתין יותר מדי זמן להחלטה ובמידה שבשבועיים הקרובים לא תתקבל החלטה, תתחיל הקבוצה בהכנות לליגה הלאומית. עם זאת, חשוב לציין שגם אם מנהלת הליגה תחליט להעלות את האדומים, לא בטוח שיעשו זאת מאחר שההחלטה תלויה בהצבעה של חברי העמותה של המועדון, שחלקם מתנגדים לעליית ליגה "על הנייר" ולא "על הפרקט" – זכר להפסד למ.כ הבקעה בגמר הפלייאוף של הליגה הלאומית.

מי שלח את האוהדים הצהובים?

במוצ"ש, בתכנית של אלעזר לחנה ברדיו 99, נוצר עימות חריף בשידור חי בין קופל למזרחי. הרקע: זמן קצר קודם לכן, הוציאה מנהלת הליגה הודעת מחאה כנגד אוזלת היד, לטענתה, של מכבי תל אביב כנגד מחאת אוהדיה בשבוע הפיינל פור, שכוונה לקופל עצמו וראשי המנהלת בכל הנוגע לשיטה שבה מוכרעת האלופה. ההודעה הביעה תמיהה מדוע שמעון מזרחי, שסבל כל כך מקללות של אוהדים, לא עשה מספיק בנידון, לטענתה.

"אני מאד מאוכזב מההתנהלות של הנהלת מכבי תל אביב והבעלים", אמר קופל לרדיו 99, "שגרמו לכך שאוהדי הקבוצה קראו קריאות גנאי במהלך שני הערבים, לפני אורחים מחו"ל וגם לפני קהל נוסף שהוא לא של מכבי תל אביב. מכבי תל אביב פתחה בקמפיין מאד אלים ולא ספורטיבי נגד המנהלת וראשיה בנושא של המשך הפיינל פור. מותר לדון ולדבר בעניין, עד שזה פורץ גבולות ונוגע באלימות, וזו הייתה אלימות. חלק מהצופים שהיו שם וצעקו, פנו אלי לאחר מכן אמרו שזה מה שאמרו להם לעשות. זה אלים ולא ספורטיבי כי אם המנכ"ל של מנהלת הליגה נזקק בסוף הערב לליווי של משטרה, לדעתי זה ללכת רחוק מדי. אנחנו הזהרנו את מכבי ת לאביב אחרי חצי הגמר, ביקשנו שלא יניפו שלטים, שירסנו את הקהל, שלא יתנו לדברים כאלה לקרות, וזה לא קרה. כשקבענו שיהיה פיינל פור לפני שש שנים, מכבי תל אביב קיבלה בתמורה את ההסכמה לפיה תשחק ביורוליג בכל מצב ובכל מקום".

שמעון מזרחי הגיב: " אני לא צריך את הברכות (האליפות – א.ג) שלו. אני מאד מאופק בדבריי, כי אמרו לי שהוא הוציא איזו הודעה נלוזה. ללכת ולתקוף אישית אנשים שאין להם שום נגיעה לדבר? מחאת אוהדים היא מחאת אוהדים. אף אחד לא קילל אותו, אף אחד לא ביקש ממנו ללכת לעולם הבא. כשהוא שמע קריאות כאלה נגדי לא שמעתי שהוא עשה משהו. אני יכול להגיד לך דבר אחד – ביום רביעי דיבר איתי אדלי מרכוס (מנכ"ל מנהלת הליגה – א"ג) ואני אישית ביקשתי מאלי דריקס שיפנה לאוהדים ויגיד להם להוריד את הקמפיין הזה. לבוא ולנסות לתקוף אותי אישית לא יעזור לו. אגב, צריך לזכור שהאוהדים האלה של מכבי תל אביב הם אלו שגדשו את ההיכל ושילמו במיטב כספם לבוא ולראות. קל מאוד להתנגח. גם קציני העיתונות של קופל יודעים שבאתרי האוהדים של ארבע הקבוצות שהשתתפו בפיינל פור התאחדו האוהדים בטענה שהשיטה של הפיינל פור היא לא שיטה ספורטיבית".

קופל לא נשאר חייב: "כל עוד צועקים נגדי, וזה עניין של חינוך, מותר להם. אבל ברגע שזה עובר למצב של אלימות פיזית או סיכון חיי אדם..." מזרחי התפרץ: "איפה היה סיכון חיי אדם?", וקופל מיד ענה: "פנינו לא אחת למועדון מכבי תל אביב, לשמעון אישית ולמנכ"ל. המנכ"ל גם אמר ברוב הגינותו שהוא לא ראה את השלט, בערך 100 מטר מרובע, בחצי הגמר. אבל זה לא העניין. כשצועקים לשמעון מזרחי דברי נאצה אנחנו מפסיקים משחק ומודיעים לכרוז להפסיק, ויתרה מכך, יצאה תקנה באיגוד הכדורסל שמותר להעמיד לדין רק בגלל הצעקות על שמעון מזרחי. הוא (שמעון מזרחי – א.ג) יודע את הממד המסוכן בדברים כאלה. זכותו לפעול נגד השיטה, אבל כשמעבירים את זה לאוהדים שאין לך שליטה עליהם זה לא מקובל. מזרחי והמנכ"ל הבטיחו שיפעלו, הבטיחו שיעשו , אבל בסוף קרה להיפך. התגודדו עשרות אנשים והקיפו כל עובד של המנהלת, יריקות ודחיפות עם סכנה פיזית. שום שיטה לא עומדת במשוואה הזו".

שמעון מזרחי: "עשיתי כל מה שרק אפשר. גם הודעתי לאלי דריקס, גם הורדנו את השלט שהיה בשער 8 מאחורינו, לא ידוע לנו על שום התגודדויות, לא ידוע לי בכלל מי עובד עבור המנהלת, כל הדברים האלה הם דברים הזויים, ואני חושב שאנשים שרוכשים כרטיסים יכולים למחות. בשום פנים ואופן לא בנאצות, בשום פנים ואופן לא באלימות, לא מילולית ולא פיזית, אבל למחות נגד שיטה ספורטיבית שאנשים רוצים לראות כדורסל זה מקובל. אל תהיה בטוח שבעונה הבאה, אם תעשה פיינל פור, אנשים יבואו וירכשו כרטיסים. אבנר, אני מציע לך, אל תתנגח ואל תרד לרמות אישיות. אני יכול להתווכח איתך בארבע עיניים ברמה אישית, ואתה הכנסת, אמרו לי, להודעה הזו, שאני לא ראיתי, דברים ברמה אישית, שזה דבר שלא יעשה. אני מתפלא שעשית את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אתה בעצמך אומר שהשיטה לא ספורטיבית"

קופל: "לעצם ענין השיטה..."

מזרחי: "מה עם השיטה? אתה בעצמך אומר שהיא לא ספורטיבית, אז מה יש לדבר עליה? בפיינל פור היו קבוצות עם 11 ו-14 הפסדים, ואנחנו צריכים להתמודד עם הפסד אחד שלנו. זה מתקבל על הדעת? זה ספורטיבי?"

קופל: "אני יכול להבין ולקבל את מה שאומר. אבל יש עוד תשע קבוצות שחושבות שונה לחלוטין, מתוכן שלושה בעלי קבוצות שהודיעו שאם לא יהיה פיינל פור הם לא ישתתפו בליגה. למה? כי הם אמרו דבר ברור, שאתה מכיר אותו כבר 18 שנה: כשיש תקציב של 18-20 מיליון דולר, אין אפשרות לנצח לעולם עם תקציב של מיליון, מיליון וחצי דולר. אף אחד במדינת ישראל לא היה יושב לראות אותך משחק הטוב מחמישה עם ראשון לציון, ולא רואה אותך אחר כך גם משחק עם גלבוע גליל".

מזרחי: "למה לא"?

קופל: "כי אתה השכלת להרים קבוצה שהיא ברמה ספורטיבית כלכלית ומקצועית רחוקה משאר הקבוצות. כתוצאה מהמצב הזה, צריך ליצור עניין".

מזרחי: "אני עוד לא למדתי ועוד לא שמעתי מימי שתוקפים בעלי קבוצה שמנסים ליצור כדורסל טוב שמהווה דוגמא ובמקום למשוך את אותה קבוצה למטה, היו צריכים למשוך את האחרים למעלה. מה הטרוניה? שנפסיק עם הקבוצה, שנעזוב את הקבוצה, שנפרק את מכבי תל אביב? שתתמודד ברמה של ליגה לאומית? מה הכאב, אני לא מבין?"

קופל: "אף אחד לא תוקף, שתהיה אלוף גם באירופה וגם פה עוד הרבה שנים. אבל גם באדריאטית וגם ביורוליג יש פיינל פור ואף אחד לא מדבר".

מזרחי: "שם באות קבוצות מכמה מדינות, זו מסגרת כדורסל אירופאית".

קופל: "תן לליגה להתקיים כפי שהיא, זה מה שאני רוצה".

מזרחי: "מה זאת אומרת? מה אני לא חלק מהמנהלת? מה לעשות? זה מה שאתה רוצה? לתת לכדורסל להתנהל באופן לא ספורטיבי, שבו הכל מכוון נגד קבוצה אחת? אנחנו תורמים למנהלת הרבה יותר מכל מיני קבוצות אחרות ואתה יודע את זה טוב מאד, מבלי לפגוע בשום קבוצה. אתה היית רוצה שחייך יתנהלו במישור העסקי כשכולם רוצים למשוך אותך למטה?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully