וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שמעון: "יכול להיות שעוד יגיע זמני במכבי חיפה"

הדס גרינברג

29.5.2011 / 15:59

רן בן שמעון מסכם עונה מצוינת, ממשיך לחלום גבוה, ולא מוכן לפרק את קרית שמונה: "יש שחקנים שלא אסכים לשחרר". ראיון

עירוני קרית שמונה הייתה ללא ספק ההפתעה הגדולה של העונה שעברה. הקבוצה, שרק בקיץ לפני כן עלתה מהליגה השנייה, הצליחה להתברג בצמרת, כשבמרבית העונה היא מציגה כדורגל איכותי ולא עוזבת ולו לרגע את הצמרת. הסיום, לעומת זאת, היה מעט מאכזב, לאחר שדווקא ברגעי האמת בפליאוף העליון היא איבדה גובה, כמו גם את המקום הרביעי ואת הכרטיס לאירופה.

למרות זאת, גם מאמן הקבוצה רן בן שמעון לא ממש סיים את העונה בתחושת פספוס. "האמת היא שאין אכזבה כל כך גדולה שפספסנו את הכרטיס לאירופה", אמר בן שמעון, "כדי לשחק באירופה צריך סגל גדול מאוד בעונה ארוכה עם עומסים שונים. כשקרית שמונה שיחקה באירופה לפני שנתיים לא קרו לה דברים טובים. זה אומנם לא אומר שגם הפעם היו קורים דברים לא טובים, אבל צריך לקחת כל דבר בזמנו. עלינו מהליגה השנייה, והיינו הראשונים שהבטיחו את מקומם בפלייאוף העליון מחוץ לשלוש הגדולות. הגענו לחצי גמר גביע המדינה שכל העיר הייתה ברמת גן, זכינו בגביע הטוטו שהוא התואר השלישי בחשיבותו, אז חבל לדבר במושגים של אכזבה על העונה הזו".

- בקיץ לא נתנו לכם צ'אנס. איך הצלחת בכל זאת עם סגל שחקנים כזה?

"אומרים שבקיץ לא נתנו לנו סיכוי, אבל אני אומר שגם בקיץ, בחורף, בסתיו ובאביב לא נתנו לנו סיכוי. זה משהו שרבץ עלינו כל הדרך, כל הזמן חשבו מתי זה ייגמר. אבל נשארנו בצמרת כל העונה, לא ירדנו לרגע ממקום 1 עד 6, ועד הפלייאוף העליון לא ירדנו מהמקום הרביעי. אחרי מכבי חיפה אנחנו הקבוצה שהובילה הכי הרבה את הטבלה, אפילו יותר מהפועל תל אביב.

"התחלנו עם לבטים ותהיות לעד כמה הקבוצה תוכל לעשות שדרוג מליגה שנייה, במיוחד כשלא נעשה רכש מסיבי, אלא התבססנו על אותו סגל מהלאומית עם תוספות קטנות. יש דברים שקורים בן לילה, ויש דברים שנוצרים. אנחנו נוצרנו משבוע לשבוע. זה היה דבר שנבנה, הייתה דרך, ועשינו עונה נפלאה".

"אני לא הולך לשום מקום"

- איך אתה מסביר את ההצלחה האישית שלך בקרית שמונה?

"מקור ההצלחה של קרית שמונה הוא במספר גורמים. זה קודם כל איזי שרצקי. אין קרית שמונה בלי איזי שרצקי. גם המנכ"ל יוסי אדרי זה קרית שמונה האמיתית. אני אימנתי לפני, אני אאמן גם אחרי, אבל הם החבר'ה שנשארים שם ויישארו. אני כן חושב שאני מאמן טוב, אבל בלי שכל הדברים יתחברו ביחד אי אפשר להצליח".

- אם תקבל הצעה מקבוצה בכירה, תעזוב?

"אני מאמן קרית שמונה בעונה הבאה, וכל הדברים האחרים לא רלוונטיים. אני לא צריך להתחייב לגבי העתיד שלי, כי הבן אדם היחידי שאני צריך לתת לו דין וחשבון זה הבוס שלי. אני יכול לומר שבפעם הקודמת שעשינו עונה נפלאה בליגת העל, אחריה הייתה עונה גרועה מאוד שבסופה הקבוצה ירדה ליגה. אני מאמין שבשנה הבאה תהיה לקרית שמונה עונה טובה".

- מה הלקחים שהפקתם מהעונה ההיא?

"המועדון התבגר והפקנו לקחים. למדנו והתקדמנו, ואנחנו מודעים לזה שפתאום יש ציפיות מקרית שמונה. אנחנו רוצים לראות אותה ממשיכה בצמרת, וצריך לדעת להתמודד גם עם ציפיות ולחצים. הבסיס שלנו זה החומר האנושי".

"לא מתחרט על שחרור אלרואי כהן"

- במחצית העונה אלרואי כהן עזב, תמכת במהלך הזה?

"תמכתי בזה בכל לבי משתי סיבות: קודם כל, אלרואי רצה להתקדם. אני הייתי שחקן ואני יודע מה זה הרצון להתקדם. היה נראה לי שאם הוא יישאר, הוא לא יצליח לתת את מה שהוא יכול כי הוא היה מאוד נעול לעזוב, ובצדק. חוץ מזה, גם חשבתי שהמועדון מרוויח מהעסקה הזו רווח נאה. אני לא יכול להסתכל על המועדון הזה רק דרך משקפיים פרטיות. איזי מוציא הרבה כסף על המועדון, ולא יקרה שום דבר עם פעם אחת הוא ירוויח קצת".

- אתה מאמין שיש שחקן בארץ ששווה מיליון וחצי יורו?

"יש הרבה מאוד שחקנים ששווים בדיוק את מה שישלמו עליהם, כי זה תנאי שוק. כל פעם שאומרים 'כבר לא תהיה עוד עסקה כזו', באה לה עסקה יותר גדולה. גם אם היום נראה שאלרואי לא השתלב כל כך טוב, אני חושב שקרית שמונה נתנה להפועל תל אביב שחקן יוצא מהכלל. הוא צריך הרבה סבלנות, הוא ילד טוב ואישיות יוצאת מהכלל. אלרואי עוד יצליח בגדול".

- אפשר לומר שהעזיבה שלו הייתה רגע מכונן בקבוצה.

"בקבוצת כדורגל יש את מה שנראה מבחוץ, ויש את מה שהצוות המקצועי וההנהלה יודעים. מי שראה את קרית שמונה לפני אלרואי הבין שהיא הייתה חזקה יותר מכל שחקן אחר ששיחק בה. כשמכרנו אותו לא היה לי ספק שלא תהיה התרסקות, כי היינו קבוצה ונשארנו קבוצה".

- הצבתם רף ציפיות גבוה. בשנה הבאה פחות ממקום חמישי ייחשב לאכזבה.

"זה נכון שהעלינו את רף הציפיות, אבל עם כל הכבוד, זה לא רף ציפיות של מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, מכבי חיפה או בית"ר ירושלים. הציפיות הן לראות קבוצה טובה, ונשתדל להמשיך עם היכולת הטובה כמו שעשינו השנה. עדיין לא גיבשתי סגל, כך שאני לא יכול להתאים ציפיות כרגע".

- יש לך חשש ששחקנים בכירים יעזבו?

"יש שחקנים שאני בתור מאמן מקצועי אתעקש על כך שהם יישארו, ושאני אומר אתעקש, זה בלשון המעטה. לעומת זאת, יש שחקנים שאני חושב שהמערכת תוכל לעמוד בעזיבתם ובהבאת שחקנים חדשים".

- יש קושי בהבאת שחקנים לקרית שמונה?

"אוסקר ווילד אמר 'אני לא רוצה להיות חבר במועדון שיסכים לקבל אותי כחבר בו'. אני אומר שמי שלא רוצה לבוא לקרית שמונה, אני מלכתחילה לא רוצה בו. אף אחד לא עושה לנו טובה. אנחנו רוצים שחקנים שיהיו גאים לבוא לפה".

מכבי תל אביב? פאסה

- ההצלחה בקרית שמונה בשנתיים האלה החזירה לך את הביטחון כמאמן אחרי הכישלון במכבי תל אביב?

"אני חושב שלא. אף אחד בעולם לא הצליח מבלי שהוא נכשל לפני זה. אני לא רוצה להשתמש במושגים של כישלון, אבל יש עליות וירידות בחיים, ואני לא מאבד את הביטחון שלי גם אם אני אמשיך להיכשל, כי אני אמשיך לנסות. אני מאמין בעצמי. יהיו לי עוד כישלונות בחיים, זה טבעי, אבל יגיעו גם הצלחות".

- עם יד על הלב, הצטערת בדיעבד שלא בחרת במכבי חיפה במקום מכבי תל אביב?

"לא הייתה לי מעולם אפשרות בחירה בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, פשוט מעולם. לא הייתה מונחת בפניי שום הצעה משום מקום. יש למכבי חיפה מאמן מצוין ואני חושב שכל ההתעסקות הזו שהייתה במי יהיה המאמן מאוד לא הוגנת מבחינת אלישע, שעשה עונה אדירה. אני יכול לומר שאני לא מכיר מאמן במדינת ישראל שלא ירצה לאמן במכבי חיפה. יכול להיות שגם זמני יגיע בעתיד, ואם לא, נמשיך הלאה. התקופה במכבי שייכת להיסטוריה, אני כבר לא זוכר אותה. ממשיכים הלאה".

- לשלומי אבסידריס היה חלק חשוב בזכייה בגביע הטוטו, ושוב הוא נעלם. מה העתיד צופן לו?

"אני הייתי ממליץ לשלומי אבסידריס ללכת לשנת השאלה, זה יהיה הדבר הנכון בשבילו".

- למה יניב לביא שוחרר?

"היו ששחקנים ששירתו את המועדון הזה לאורך שנים בצורה מדהימה, ויש לי רק מילים טובות על החבר'ה האלה, אבל הראש שלי אמר שצריך לעשות חילופי דורות. אני חושב שזה היה הדבר הנכון לעשות".

- מה השאיפה הכי גדולה שלך?

"אחד הפחדים בחיי זה לחשוב יותר מדי קדימה ולאבד את הרגע. המשאלות שלי בחיים הם לגדל משפחה טובה וחמה. שם מסתתרות המשאלות. מעבר למשפחה, הכדורגל ממלא לי את החיים, ואני מתעסק בו הרבה מאוד זמן מתוך אהבה טהורה. מה שיבוא יתקבל בברכה. אני משתדל להתקדם כמה שיותר גבוה, ומקווה להגיע למועדונים הגדולים בישראל, ואולי בעתיד היותר רחוק לחוות אימון באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully