וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה שגילתה לעולם את באלאק וקלוזה

ההיסטוריה המפוארת, המנג'ר הספורטיבי שהיה שחקן אגדי והחברים החדשים. קייזרסלאוטרן של ורמוט ושכטר. פרופיל

השם קייזרסלאוטרן אולי לא אומר הרבה לאוהדי הכדורגל הצעירים בישראל, ייתכן שגם לא לשני שחקניה החדשים של הקבוצה גילי ורמוט ואיתי שכטר, אך מדובר בקבוצה בכירה בכדורגל הגרמני, שזכתה בעבר בארבע אליפויות (1951, 1953, 1991, ו-1998) ובשני גביעים, כזו שעד לאחרונה שימשה חלק גדול וקבוע בנוף הכדורגל המקומי, זו ששלחה חמישה שחקנים לנבחרת מערב גרמניה זוכת הגביע העולמי ב-1954 ושמאוחר יותר גילתה לעולם את אנדראס ברמה, מיכאל באלאק, מירוסלב קלוזה ואחרים.

לאוטרן הייתה אחת ממקימות הבונדסליגה בשנת 1963 ובתחילת שנות ה-90 זכתה באליפות ובשני גביעים. באותן שנים הקבוצה נותרה אחת מארבע בלבד ששיחקו בליגה הבכירה מאז 1963 ומעולם לא ירדו, אבל אחרי הזכייה בגביע ב-1996 הגיעה עונה רעה והקבוצה נשרה לבונדסליגה2. בעונה הבאה הוציאו השדים האדומים את העצבים על ליגת המשנה, חזרו בסערה לליגה הבכירה ותחת המאמן אוטו רהאגל הפכו לקבוצה הראשונה והאחרונה בגרמניה שזכתה באליפות מיד אחרי שעלתה אליה. ההישג הענק הזה הוליד גם שמות גדולים כמיכאל באלאק ואולף מארשל, אבל מאז הספיקה הקבוצה לרדת שוב.

לעומת הירידה בשנות ה-90, מזו בתום עונת 2005/6 לאוטרן התקשתה להתאושש ורק אחרי ארבע שנים בתהומות הליגה השנייה היא הצליחה לחזור, כשהפעם עונת החזרה לליגה הבכירה מסתיימת עם מקום שביעי. למרות שסיימה את העונה בחצי העליון של הטבלה, הקבוצה התאפיינה בחוסר יציבות שבא לידי ביטוי במאזן של 13 ניצחונות, שבע תוצאות תיקו ו-14 הפסדים וגם בתוצאות. לצד ניצחונות חוץ על ורדר ברמן ושטוטגרט, 0:2 על באיירן מינכן במחזור השני ו-0:5 אדיר נגד שאלקה בבית, הקבוצה ספגה העונה חמישיות מאותה באיירן מינכן וגם מדורטמונד, לברקוזן והאנובר.

מלך השערים עזב, שכטר ימלא את מקומו?

העונה החולפת הבליטה מספר שחקנים, הראשון שבהם הוא החלוץ הקרואטי סרג'אן לאקיץ', שהגיע לקבוצה ב-2008 והיה שותף בכיר לחזרה שלה לבונדסליגה. לאקיץ' בן ה-27 כבש 35 שערים (15 בעונה החולפת) ב-80 משחקי ליגה בקבוצה, אבל שכטר ו-ורמוט לא יזכו לשתף איתו פעולה העונה לאחר שהוא סירב לחתום על הארכת חוזה בקבוצה והחל מסוף יוני יהפוך רשמית לשחקנה של וולפסבורג, שתקבל אותו בהעברה חופשית.

שכטר יצטרך להיכנס לנעליים של לאקיץ', אבל נראה שלאוטרן תחפש לפחות עוד חלוץ אחד לאחר שארווין הופר האוסטרי, סגן מלך השערים של הקבוצה העונה עם שבעה בכל המסגרות, חזר לנאפולי אחרי שסיים את תקופת ההשאלה שלו. שחקנים בולטים אחרים שכן נשארו בקבוצה בינתיים הם הקשר הקרואטי בעל בעיטות הפצצה איבו איליצ'ביץ', שכבש העונה חמישה שערים ובישל שבעה נוספים, הבלמים מרטין אמדיק ורודני הברזילאי והקשר כריסטיאן טיפרט, שהיה המנוע של הקבוצה ולטענת רבים גם השחקן הטוב ביותר שלה העונה.

מאמן הקבוצה הוא מרקו קורץ בן ה-42, שלפני שהגיע לקבוצה הדריך את מינכן 1860 במשך שנתיים, גם כן בליגת המשנה. בלם העבר לבש כשחקן את מדי שטוטגרט, דורטמונד, שאלקה ואחרות וברשימת התארים שלו ניתן למצוא את אליפות גרמניה ב-1995 (דורטמונד) וגביע אופ"א (שאלקה). אלא שעם כל הכבוד למאמן, האיש הבכיר במועדון ברמה המקצועית הוא המנהל הספורטיבי סטפן קונץ, ששיחק בקבוצה שנים ארוכות, זכה איתה באליפות ב-1991 וגם הניף את גביע אירופה ב-1996 עם נבחרת גרמניה.

ורמוט ושכטר הם שחקני הרכש השני והשלישי של המועדון וקדם להם שחקן הכנף הגרמני-טורקי אולצ'אי שהאן (24), שהגיע בהעברה חופשית מדואיסבורג אחרי עונה של שבעה שערים ושבעה בישולים בליגת המשנה. בנוסף המנהל המקצועי קונץ סיפר בימים האחרונים שהוא מעוניין להנחית בקבוצה את חלוץ לברקוזן והנבחרת הצעירה, ריצ'רד סוקוטה-פאסו, שהושאל העונה לסט. פאולי.

את בלומפילד, שני הישראלים יחליפו באצטדיון פריץ ואלטר שמכיל למעלה מ-49 אלף מקומות ואירח מספר משחקים במונדיאל 2006 והיריבות של הדרבי התל אביבי תתחלף עם היריבות הספורטיבית ההיסטורית עם באיירן מינכן והיריבות האזורית עם מיינץ. שתי יריבות אזוריות אחרות, פרנקפורט וקרלסרוהה, ישחקו בעונה הבאה בליגת המשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully