וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מונאקו ירדה לליגה השנייה

הקבוצה מהנסיכות נפרדה מהליגה אחרי 34 שנים, בעקבות הפסד 2:0 לליון שתהיה במוקדמות האלופות. 2:3 לליל על ראן

הליגה הצרפתית, שהייתה הראשונה מבין הליגות הבכירות לפתוח את עונת 2010/11, הייתה גם זו שנעלה אותה הערב (ראשון). לאחר שליל זכתה בדאבל מדהים, המאבק המרכזי נותר בתחתית, שם שבע קבוצות הגיעו למחזור האחרון עם סיכוי לרדת. מי שנשרה בסופו של דבר היא מונאקו, שב-2004 הופיעה בגמר ליגת האלופות. הקבוצה המאכזבת הפסידה 2:0 לליון, שמצידה הבטיחה את המקום השלישי והכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. ליל חגגה את הדאבל עם 2:3 על ראן, כשמוסא סו כבש שלושער וזכה בתואר מלך השערים.

ביום שישי הושלמה תמונת העולות מהליגה השנייה, כשאל אביאן הצטרפו דיז'ון ואז'קסיו. עבור הקבוצה הצעירה של דיז'ון מדובר בהעפלה היסטורית, בדיוק כמו אביאן שסיימה כאלופת הליגה, מה שמבטיח דרבי של חבל בורגונדי מול אוקזר בעונה הבאה (אם זו לא תרד). אז'קסיו חוזרת לליגה הראשונה אחרי חמש שנים ולקורסיקה שוב יהיה ייצוג בין מועדוני העילית של צרפת.

שחקני ליל מניפים את צלחת האליפות. רויטרס
תנו הרבה כבוד לאלופה/רויטרס

מונאקו - ליון 2:0

אחרי 34 שנים רצופות בליג 1 ושבע שנים בלבד לאחר שהופיעה בגמר ליגת האלופות, מונאקו נפרדה הערב בדמעות וחוותה ירידה כואבת, דווקא במשחקה ה-2,000 בליגה. הקבוצה של לורן באניד הפסידה לראשונה העונה בבית מול אחת משבע המוליכות, כשנכנעה לשערים של הבלם פאפ דיאקטה בדקה ה-67 וליסנדרו לופז בדקה ה-83. ליון עשתה בדיוק את מה שנדרש ממנה כדי לשמור בשיניים על המקום השלישי, ממנו לא ירדה מאז עונת 1998/9, והיא תשחק במוקדמות ליגת האלופות.

סנט אטיין - פריס סן ז'רמן 1:1

למרות כל הדיבורים על עזרה שיעניקו הירוקים לפריס סן ז'רמן במאבק מול ליון, המשחק בין השתיים הסתיים בתיקו, שהותיר את הקבוצה מהבירה במקום הרביעי ורק עם הכרטיס לליגה האירופית. האורחים התקשו בהתקפה ללא ננה וגיום הוארו המושעים, בעוד ז'וסואה גילאבוגי כבש בדקה ה-70 וקטע לסנט אטיין רצף של שלושה הפסדים, אך פנדל מדויק של מתיו בודמר בדקה ה-90 קבע 1:1 במשחק הפרישה של גרגורי קופה וקלוד מאקללה.

ליל - ראן 2:3

הדאבליסטית הגאה הציגה את שני התארים מול הקהל הנרגש בסטאד מטרופול, הצליחה להשלים מהפך וגם סידרה למוסא סו את תואר מלך השערים. ראן, שהבטיחה את הכרטיס לליגה האירופית, עלתה ליתרון משער עצמי של הקמרוני אורליאן שג'ו בדקה ה-26, אבל סו איזן בפנדל בדקה ה-35, נהנה מבישול של אדן הזארד בדקה ה-56 והשלים שלושער בדקה ה-77 כדי להתייצב על 25 שערים בפסגת המבקיעים. ויקטור הוגו מונטאניו צימק בדקה ה-83. ליל האלופה חותמת עונה אדירה, רודי גרסיה יקווה שמרבית הכוכבים יעמדו לרשותו גם לאחר הפגרה.

קון - מארסיי 2:2

למרות שישה משחקים ללא הפסד וקאמבק נהדר לקראת סיום העונה, קון הקדימה את הקו האדום בנקודה אחת בלבד וידעה שהיא חייבת ניצחון כדי לא להסתמך על תוצאות ממגרשים אחרים. המארחים עלו בהרכב חסר למדי, אבל עם מוטיבציה גבוהה ורצון עז להימנע מירידה נוספת שמגיעה מיד לאחר עלייה. יוהאן מולו כבש כבר בדקה השביעית ומבאיי ניאנג הכפיל בדקה ה-45, אך סגנית האלופה מארסיי כבשה שער מצמק של לוק רמי בדקה ה-68. בדקה ה-88 הצליח רמי לכבוש גם את השני ולאזן ל-2:2. למרות זאת, קון ניצלה.

ולנסיין - ניס 1:2

המפגש הישיר היחיד בין שתי קבוצות שנלחמו על חייהן, הסתיים בניצחונה של ולנסיין, אבל גם ניס ניצלה בעקבות איבוד הנקודות של מונאקו. המארחים שלטו במחצית הראשונה, אך רק בדקה ה-47 מלך השערים שלהם, גרגורי פוז'ול, מצא את הרשת עם ה-16 שלו העונה, לפני שהשלים צמד בדקה ה-72 ונתן את האות לחגיגות הישארות בסטאד נונגסר. אריק מולונגוי עוד צימק בדקה ה-87, אך גם זה לא קילקל את החגיגה של המארחת.

נאנסי - לאנס 0:4

פאבלו קוריאה עוזב את נאנסי אחרי תשע שנים ועושה זאת בצורה מוצלחת, אחרי ששוב השאיר אותה בליגה. המארחים קיבלו יריבה נוחה למדי בדמות לאנס שכבר נשרה לליגת המשנה, ובדקה ה-29 שברו את הקרח עם כדור חופשי נהדר של פסקל ברנגה. בקאיי טראורה כבש את השני בדקה ה-45, וברנגה המצוין נעץ את השלישי בדקה ה-48. מראמה והירואה השלים את החגיגה של הקבוצה הביתית בדקה ה-90.

משחקים נוספים:

ברסט - טולוז 2:0
לטולוז: קסאבייה פנקוט (3 ו-63)

לוריין - אוקזר 2:1
ללוריין: קווין גמיירו (20). לאוקזר: ברונו מנגה (25, עצמי), ואלטר בירסה (49)

בורדו - מונפלייה 0:2
לבורדו: שייק דיאבטה (15), וונדל (37)

ארל-אביניון - סושו 3:1
לארל: רמי קאבלה (28). לסושו: ריאד בודבוז (18 בפנדל), ונסן נוגירה (50), מודיבו מאיגה (83)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully