וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר: "רפאלוב יישאר בעונה הבאה"

נשיא מכבי חיפה סיפר במסע"ת כי בוקולי סיכם וניר דוידוביץ' ימשיך, ואלישע לוי לא שלל את האפשרות להביא שוער נוסף

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי חיפה סיימה אתמול (רביעי) את העונה עם טעם חמוץ מתוק. אחרי חגיגות האליפות, התקוות לסיים עונה מצוינת עם דאבל התנפצו בגמר גביע המדינה לאחר ההפסד 1:0 להפועל תל אביב. עם זאת, דקות ספורות לאחר הפספוס של הירוקים להניף את הגביע לראשונה אחרי הזכייה הקודמת לפני 13 שנים, הודיע נשיא הקבוצה, יעקב שחר, כי אלישע לוי יהיה מאמן הקבוצה גם בעונה הבאה.

לא מעט ביקורות נשמעו בשבועות האחרונים על התמהמהותו של הנשיא בהודעה על עתיד המאמן, שהביא לירוקים שתי אליפויות בשלוש השנים האחרונות. היום קיים הנשיא מסיבת עיתונאים שבה הוא התייחס להחלטה להמשיך עם אלישע לוי, סיכם את העונה שעברה של הירוקים וסיפר גם על התוכניות לעונה הבאה.

שחר: "הקיזוז הוא אקט אנטי ספורטיבי"

"בתחילת העונה הצבנו לעצמנו מטרה ברורה והיא לזכות באליפות השנה. את המטרה הזו השגנו ולמרות שהיו לנו לא מעט קשיים לא מתוכננים, המערכת תפקדה", אמר שחר בפתח דבריו. "מה שהביא לנו העונה את התואר זה ששיחקנו יחד. הקבוצה הזו של השנה הראתה הרבה יותר משחק קבוצתי מקבוצות קודמות שלנו. כמו כן, בזכות התנהלות הצוות בראשותו של אלישע לוי, שניווט משבוע לשבוע את הקבוצה בהתאם לשחקנים שעמדו לרשותו, זכינו בתואר".

שחר חשף גם שהודיע מראש לאלישע לוי כי הוא ימשיך גם בעונה הבאה: "למרות ההפסד אתמול בגביע שהוא אכזבה, אני מוכרח לומר שבסך הכל העונה הזו היא מוצלחת מאוד שלנו ומחזירה אותנו שוב לאתגרים ישנים-חדשים כמו השתתפות במפעל האירופי. אני מאוד מקווה שהשנה נצליח למרות הזמן הקצר להעמיד סגל שחקנים ראוי לטובת המערכת, קרי למאמנים. אני יכול רק לומר שמזה זמן סיכמתי עם אלישע על המשך דרכו בחיפה. סיכמנו שלא נוציא את זה לתקשורת כדי לא להוציא מהפוקוס את השחקנים ואת כל הסובבים לקבוצה".

שחר התייחס גם לתוכניות לעונה הבאה, וסיפר: "אנחנו כנראה נחליף שניים עד שלושה זרים ונצרף עוד ישראלי או שניים. עם השחקנים הקיימים אני חושב שזה יספיק. לא חרגנו מהתקציב בהרבה, הגענו ל-40 מיליון. בגדול נעמוד על תקציב פחות או יותר אותו דבר. נשתדל להיות צמודים לתקציבים שלנו. מועדון כמו שלנו מתמודד כל שנה על כל התארים".

שחר נשאל אם האמין כי קבוצתו תוכל לתקן את האליפות שהלכה להפועל תל אביב בעונה שעברה, ואמר: "אני לא הסתכלתי על מי עזב אותנו אלא על מי נשאר. ידעתי שאפשר לעשות את זה, ולכן לא אחת גם אמרתי שהשחקנים האלה יכולים להגיע לרמות גבוהות יותר של כדורגל. אם לא היינו זוכים העונה באליפות, זה היה מצער אותי יותר מאשר איבוד האליפות בעונה שעברה. אתמול רציתי לתת לאלישע בוקס אחרי ההפסד, אבל הוא נשאר".

שחר התייחס לנושא הקיזוז, ואמר: "הקיזוז הלך במקשה אחת עם הגדלת הליגה והתנגדתי לזה. כשהנושא הזה עלה להצבעה בהנהלת ההתאחדות, הייתי במיעוט וזה לא היה משנה אם אסכים או לא. לא התלוננתי על הקיזוז, השחקנים שלי זה לא אני. הקיזוז הוא רעיון שנלקח מהליגה השוויצרית. בליגה הזו היה בדיוק אותו מקרה כמו שקרה פה. שם לא יחס השערים קבע אלא קבעו שהקבוצה שלפני הקיזוז הייתה במקום הראשון, היא זו שזכתה באליפות. אצלנו הכריעו את האליפות ביחס שערים. הקיזוז הוא אקט אנטי ספורטיבי".

על עתידו של ליאור רפאלוב, קבע שחר: "רפאלוב יישאר בעונה הבאה, גם אם נקבל חמישה מיליון יורו. זו הצהרה גם לסוכנים שלו וגם למשפחה שלו. לא כל שנה שולחים שחקנים". על תומר חמד, הוסיף הנשיא: "אנחנו רוצים את חמד, הוא שחקן חופשי ואני חושב שאנחנו מספיק אטרקטיביים כדי שהוא יישאר. גם אם הוא לא יהיה, יהיה לנו צוות טוב גם לעונה הבאה. גוסטבו בוקולי סיכם בקבוצה וניר דוידוביץ' ימשיך". על אריק בנאדו אמר הנשיא: "אני אשוחח איתו ואחרי השיחה הזו אני אהיה חכם יותר". כמו כן שחר הודיע כי ישראל זגורי ישוב למועדון והצוות יקבל החלטה בנוגע לעתידו. על פיטר מסיללה: "נעזור לו למצוא קבוצה. בינואר הייתה קבוצה שמוכנה לשלם לא מעט כסף, אבל הוא נכנס לניתוח וזה ירד מהפרק. אני מאוד שמח שהוא חזר אחרי הניתוח שלו כפי שחזר".

שחר התייחס גם למועמדים הפוטנציאליים להצטרף לקבוצה, וכשנשאל על חלוץ עירוני קרית שמונה, ויאם עמאשה, הוא אמר: "הוא עשה עבודה טובה השנה, הוא חלוץ טוב, ואם נחפש חלוץ ישראלי, הוא אחד השמות שבהחלט ראויים. זה לא סוד שגם העברנו את המחשבות שלנו בנושא לקרית שמונה, אבל בינתיים הבנתי שהוא עוד לא למכירה. ויש גם עוד שחקנים". שחר אישר שגם בן שהר נחשב לאחד המועמדים. שחר גם נשאל אם לא נמאס לו לעמוד בראש המערכת, ואמר: "לפעמים אני שואל את עצמי למה אני צריך את זה. זה קורה כשהקהל פורק עול והולך לכיוונים לא מתאימים".

אלישע לוי: "יש לי אמירה, דעתי נשמעת היטב"

לאחר דבריו של שחר, אלישע לוי התייצב אל מול המיקרופונים וסיכם את העונה: "עשינו עונה מצוינת. הגענו להישגים יפים מאוד, עשינו את זה יחד וזה הזמן להגיד תודה לשחקנים ולצוות המקצועי". לוי התייחס לנושא מועמדותו לנבחרת, ואמר: "בוודאי שבאופן אישי אשאף לאמן בנבחרת ישראל, זו זכות, אבל נכון לעכשיו צריך להחזיק אצבעות לנבחרת ישראל, כולנו צריכים לתמוך בהם".

לוי נשאל האם יעמוד על שלו בנושאים כמו שחרור שחקנים, ואמר: "במכבי חיפה אנחנו עושים כל דבר עם התייעצות ומחשבה, שום דבר הוא לא במקרה. נגמרו הזמנים שמאמן היה בא ומדבר על עצמו באני ואני. יש לי אמירה, דעתי נשמעת טוב מאוד איפה שצריך". על עתידו של בנאדו בקבוצה, אמר לוי: "אנחנו צריכים לבוא ולשבת עם אריק בנאדו. הוא אמר שהוא יצטרך לשבת עם עצמו ולראות מה הוא רוצה ובהתאם לזה נקבל את ההחלטות".

המאמן גם נשאל לגבי עתידו של דוידוביץ' והאם יובא שוער נוסף, ואמר: "צריך לעשות הכל כדי לשמור על שחקנים כמו דוידוביץ' וקטן. בלי שום קשר, אם רוצים להביא שחקן בעמדה של שוער או חלוץ, תמיד צריכה להיות מחשבה. דוידוביץ' הוא שחקן של חיפה, יש לו הסכם, ואם נמצא לנכון בעמדה כזו או אחרת להסתכל קדימה, אנחנו נעשה את זה".

לוי התייחס להפסד בגמר גביע המדינה, ואמר: "אתמול נאלצנו לרדוף אחרי הפועל תל אביב אחרי שספגנו שער מוקדם מאוד. הם התגוננו בצורה חכמה מאוד, אנחנו לא שיחקנו נכון. זו אכזבה מאוד גדולה אחרי שראינו את הקהל של מכבי חיפה שנתן הצגה". על העונה עצמה, אמר המאמן: "הייתה עונה קשה לא רק לי באופן אישי אלא גם לקבוצה. לסגל לקח זמן להתגבש, אבל באופן כללי ידענו להתגבר על הבעיות. לקחת אליפות זה קשה מאוד. זה לא כמו גביע כי בגביע צריך להיות טוב לאורך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully