וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז ויזנטל דורש: "לא לתת לשבדים לארח את ישראל"

נבחרת ישראל בכדוריד אמורה לשחק נגד שבדיה בעיר קרלסקרונה, הנחשבת לבירת הארגונים הניאו-נאצים במדינה

מרכז שמעון ויזנטל העולמי פנה אל יו"ר התאחדות הכדוריד הבינלאומית, הד"ר המצרי חסן מוסטפא, בבקשה להעתיק את מקום המשחק של נבחרת ישראל בכדוריד בשבדיה, ולהעבירו אל מחוץ למדינה. הסיבה לכך, העיר קרלסקרונה שצפויה לארח את המפגש במסגרת מוקדמות אליפות אירופה ב-12 ביוני, הפכה למרכז ולבירת הארגונים הניאו-נאצים בשבדיה, ובנוסף קיים מידע ברור שיחד עם ארגונים פרו-פלסטינים, מתכונן "יום זעם", ביום המשחק ולצידו עימותים.

העתק של המכתב נשלח אל יו"ר איגוד הכדוריד, דורון שמחי, שכבר פנה הבוקר (רביעי) לגורמים המוסמכים על האבטחה על מנת לשמוע סקירה מקיפה על ההתרעה ועל נוהלי הביטחון והליווי שתזכה הנבחרת מרגע הגעתה לשבדיה, ועד לרגע יציאתה. שמחי מתכוון לדרוש הבהרות מעמיתו השבדי, במהלך הגעתו בסוף השבוע לגרמניה לקונגרס האיגוד האירופי, אליו גם כן נשלח המכתב.

האיגוד פנה במקביל לשגרירות הישראלית בשבדיה, שם ידעו לספר על רכישה גדולה מהצפוי של כרטיסים באמצעות ארגונים פרו פלסטינים וגם על ידי ארגון יהודי. השגרירות עדכנה עוד לפני כן את המשטרה המקומית, וכבר נעשתה על ידם פנייה לשרת הפנים בשבדיה בבקשה להיות נוכחת במשחק, דבר שיתגבר את מערך האבטחה סביבו.

כזכור, רק לפני שנתיים חוותה נבחרת הטניס של ישראל במפגש הדייויס במאלמו מול שבדיה, הפגנות סוערות של מפגינים פרו פלסטינים, שאלפים מהם כיתרו את האולם, התעמתו עם כוחות הביטחון, נשאו נאומי הסתה כנגד ישראל וקיימו שורה של הפגנות. אז נערכו המשחקים באולם סגור ללא קהל, והשבדים אף ספגו עונש חמור על כך.

בין הדברים שנכתבו לד"ר מוסטפה, ציין המרכז כמובן את האירועים במהלך ביקורה של נבחרת הדייויס של ישראל במאלמו, והתריע על ידיעה מפורשת שלפני המשחק צפוי ארגון פרו-פלסטיני לעורר מהומות, ועל כך כבר הופצו פליירים הקוראים למפגינים להגיע ב-12 ביוני שעה לפני פתיחת המשחק.

עוד מצויין כי העיר עצמה הפכה לגרעין ולבירה שמרכזת את הפעילות הניאו-נאצית בשבדיה, ועל הצפי שארגונים קיצוניים יחברו לארגונים הפרו-פלסטינים. המרכז העביר את המכתב גם לספונסרים העולמיים שנותנים את חסותם לקמפיין, וביקש להעביר כאמור את המשחק משבדיה בשל הידיעות להסתה לאלימות ועל ההתארגנות של אחד הארגונים הרדיקלים שכבר אישר שפעיליו יתקבצו מכל רחבי שבדיה ויפגינו נוכחות מסיבית ביום המשחק. לסיום נכתב: "אדוני הנשיא, אנחנו מצפים כי ההתאחדות תדאג להוקיע את השנאה מחוץ לכדוריד ותקיים את המשחק מחוץ לשבדיה".

הערב תקיים הנבחרת אימון והמאמן שלמה הופמן עודכן וישוחח עם השחקנים, ולאחר מכן הוא צפוי לבחור את הסגל הסופי לשתי המשימות האחרונות של הנבחרת במוקדמות אליפות אירופה, למשחק מול סלובקיה בבית מכבי בראשון לציון ולזה לאחריו מול השבדים. כזכור, הנבחרת כבר איבדה סיכוי להעפיל לאליפות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully