וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלבוע/גליל ניצחה את הפועל ירושלים 80:98 ועלתה לגמר

הפועל גלבוע/גליל גברה שנה שניה ברציפות על הפועל ירושלים בחצי גמר הפיינל פור, הפעם 80:98 ועלתה שוב לגמר מול מכבי

הפועל גלבוע/גליל תתמודד מול מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור. נשמע מוכר? מה לגבי העובדה שהקבוצה מהצפון הגיעה למעמד הנכסף לאחר שבדיוק כמו בעונה שעברה, היא עברה את הפועל ירושלים בחצי הגמר, עם ניצחון 80:98, והיא עתה במרחק של 40 דקות מזכייה שנייה ברציפות בתואר האליפות. ועוד לפני שממהרים להספיד את קבוצתו של ליאור ליובין, ולהמר שהיא הולכת להיות מובסת בדיוק כמו מכבי ראשון לציון בחצי הגמר, יש לזכור שגם בעונה שעברה הגיעה הקבוצה הקטנה הזו מול הצהובים הפייבוריטים, אבל אז ערב גדול של מקל וחבריו הספיק כדי להכניס את העונה הנהדרת שלהם אל ספרי ההסיטוריה. האם גם הפעם הם יעשו את הבלתי יאומן? בעוד יומיים נקבל את התשובה.

הפועל גלבוע/גליל עליון מול הפועל ירושלים בחצי גמר הפיינל פור. ברני ארדוב
חוזרים אל הגמר, בצדק מוחלט. גלבוע/גליל עוברת שוב את ירושלים/ברני ארדוב

ההישג של הפועל גלבוע/גליל עצום, במיוחד לאור העובדה שהקבוצה נבנתה מחדש בקיץ, התקציב קוצץ, והמאמן המעוטר שלה בדמות עודד קטש עזב אותה לטובת הפועל ירושלים, ועדיין, היא מוכיחה שנה אחר שנה שלא צריך להשתגע בקיץ כדי לעשות עונה גדולה, ושחיבור קבוצתי תמיד חשוב יותר מסגל נוצץ ועמוק. בירושלים לעומת זאת קרה תהליך הפוך: הקבוצה שוב חשבה בגדול, שוב הביאה כוכבים ושוב הוכיחה שבכל הנוגע לניהול, היא הלוזרית הנצחית של הכדורסל הישראלי. קטש אמנם הביא את קבוצתו אל הפיינל פור, אבל שם, מול קבוצה נחותה בהרבה משלו, נראתה החבורה שלו אבודה לגמרי במאני טיים, ונכנעה למהלכי פיק אנד רול פשוטים שהותירו את קלעי גליל פנויים לגמרי מחוץ לקשת.

הנפילה של ירושלים במשחק הזה היתה כמו מראה לעונה שלה: שחקנים עבדו בשביל עצמם, לקטש לא היה מנהיג על הפרקט, ושחקניו שוב נשברו מנטלית, לא בפעם הראשונה. עתה תהיה חייבת ירושלים לחשוב על העתיד, ואולי שווה לה להביט אל עבר היריבה שלה הערב, זו שניצחה אותה בשנה שעברה, כדי ללמוד כיצד בונים קבוצה בשקט, בלי הצהרות מפוצצות, עם סגל ישראלי שנלחם לאורך כל 40 הדקות, ועם לא פחות משישה שחקנים בשורות גלבוע/גליל שסיימו עם דאבל פיגרס, מה שרק מבליט עוד יותר את הקבוצתיות של האלופה.

הפתיחה היתה של גלבוע/גליל, שנראתה חדה יותר ורעבה יותר. מקל ניהל היטב את המשחק של האלופה, יבזורי שיחרר את הניצרה והחל לצלוף מחוץ לקשת, וקבוצתו של ליובין עלתה ליתרון 7. הישראלים של ירושלים הגיבו טוב, יוגב אוחיון נכנס והביא איתו המון אגרסיביות, ויחד עם ליאור חכמון ויובל נעימי, השלימה ירושלים את המהפך וירדה ביתרון 42:46 אל המחצית. קילינגסוורת', שהיה מעט רדום במחצית הראשונה, התעורר ברבע השלישי עם 11 נקודות ב-3 דקות, יבזורי, פלס וקרטר צלפו שלשות והיתרון של האלופה צמח ל-16 הפרש, לפני הרבע האחרון. אגב, האלופה שברה את שיא הנקודות לרבע בפיינל פור עם 35 נקודות ברבע השלישי. ירושלים ספגה מכה קשה כשרנדל ירד אל הספסל עם עבירה חמישית, ריץ' השתגע, ביצע שתי עבירות בלתי ספורטיביות ונזרק אל חדרי ההלבשה, אוחיון הצטרף אליו אחרי שעשה עבירה מגעילה עוד יותר על יזרעאלי, וירושלים לא רק הפסידה, אלא עשתה זאת בצורה מכוערת ומבישה.

מהלך המשחק

הפועל גלבוע/גליל פתחה בחמישייה עם גל מקל, דגן יבזורי, ג'ק מקלינטון, וורן קרטר ומרקו קילינגסוורת'. הפועל ירושלים העלתה את יובל נעימי, ג'ייסון ריץ', דיון דאוול בריאן רנדל וליאור חכמון. בריאן רנדל חפר טוב בצבע והעלה את ירושלים ליתרון עם סל ועבירה, אבל שלשה של קרטר, ונקודות של מקל וקילינגסוורת' על חכמון קבעו 3:7 לצפוניים. נעימי החל להיכנס לעניינים ומצא נקודות, אבל יבזורי חימם את היד מחוץ לקשת, צלף שתי שלשות והעלה את קבוצתו ליתרון 7. אוחיון העיר את קבוצתו של קטש עם ריבאונד התקפה חשוב ונקודות מתחת לסל, אבל מקל שוב חדר היטב על ההגנה האדומה, ונקודות נהדרות של יזרעאלי לפני הבאזר הורידו את גלבוע/גליל ביתרון 19:26 בסיום הרבע הראשון.

גוני יזרעאלי פתח בשטות גדולה עם עבירה בלתי ספורטיבית על יוגב אוחיון, ואיפשר לירושלים וסולומון לצמק לנקודה בלבד עם פתיחת הרבע השני. האלופה נראתה מעט תקוה בהתקפה, איבדה שלושה כדורים, וירושלים ניצלה זאת כדי לקבוע שיוויון 32:32. משה מזרחי עם שלשה קבע מהפך והעלה את האדומים ליתרון, אבל האלופה נותרה צמודה. המשחק החל לאבד מהקצב שלו, שתי הקבוצות החלו לאבד כדורים ולהחטיא, ורק דאנק ענק של דאוול העיר מעט את האוהדים. מקל המשיך להיות האיש של ליובין, אבל מנגד ריץ' צלף ג'אמפ, וחכמון הוריד את ירושלים ביתרון 42:46 אל חדרי ההלבשה.

מרקו קילינגסוורת' פתח טוב את הרבע השלישי עם סל ועבירה אגריסיבי, מקל סייע לו, וקילינגסוורת' השלים את המשימה עם דאנק ועבירה רביעית של קוקיה כדי להעלות את האלופה ל-46:51 עם ריצת 0:9. סולומון סוף סוף מצא שלשה אחרי 4 החטאות מחוץ לקשת, אבל עוד סל ועבירה של קילינגסוורת' העלה את המאזן של הפורוורד ל-11 נקודות בשלוש דקות. אוחיון שוב הוריד, אבל שלשות של פלס, יבזורי וקרטר קבעו 55:65. המטווח לא נפסק, פלס ויזרעאלי הוסיפו עוד שתיים והותירו את קטש אובד עצות. פלס המשיך לעשות צחוק מדאוול בצבע עם נקודות על סוף שעון ה-24, וגלבוע/גליל ירדה עם יתרון מבטיח לפני הרבע האחרון, 63:77.

ג'ייסון ריץ' עלה עצבני לרבע הרביעי ומיד ביצע עבירה בלתי ספורטיבית שאיפשרה לאלופה להמשיך במומנטום שלה. רנדל הופיע בשעה טובה עבור קבוצתו של קטש, ויחד עם נעימי צימק ל-13. רנדל צעק על חבריו שהוא לא מתכוון להפסיד את המשחק, אבל אז ביצע את העבירה החמישית שלו וירד אל הספסל. דאוול לא ויתר על המשחק וצלף שלשה חשובה שהורידה ל-83:73, אבל קרטר ופלס החזירו את האוויר לריאותיהם של האוהדים שלהם, עם נקודות חשובות. מקל השלים עוד מתפרצת מוצלחת, ריץ' העצבני עשה עבירה מכוערת על מקל והורחק עם עבירה בלתי ספורטיבית שניה, והחגיגות של אוהדי גלבוע/גליל ביציעים החלו.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל גלבוע/גליל עליון: מרקו קילינגסוורת' 19 נקודות (8 מ-9 מהשדה), גל מקל 17 (5 מ-7 ל-2), 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, דגן יבזורי 16 (4 מ-8 לשלוש) ו-5 אסיסטים, גוני יזרעאלי 14, קורטני פלס (6 מ-8 ל-2 ו-6 ריבאונדים) ו-וורן קרטר (7 ריבאונדים) 12 נקודות כל אחד, עידו קוז'יקרו 4, ג'ק מקלינטון וטיירל ביגס 2 כל אחד.

קלעו להפועל ירושלים: יוגב אוחיון 13 (4 מ-6 מהשדה), 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ג'ייסון ריץ' (2 מ-10 מהשדה) ובריאן רנדל (9 ריבאונדים) 12 נקודות כל אחד, יובל נעימי 10, וויל סולומון 9 (1 מ-7 לשלוש) דיון דאוול 8 ו-10 ריבאונדים, ליאור חכמון 7, אורי קוקיה 4, משה מזרחי 3, סם קלנסי 2, ג'וואד וויליאמס שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully