וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף: "הסוד להצלחתי בברצלונה היה במנטליות"

מאמן ברצלונה לשעבר, יוהאן קרויף, סיפר איך שינה את גישת הקורבן ששררה במועדון ובנה בו קבוצה מנצחת

יוהאן קרויף, שחקנה ומאמנה לשעבר של ברצלונה ואחד מהאנשים המזוהים ביותר עם הקבוצה, התראיין לעיתון הספרדי "מארקה" לקראת גמר ליגת האלופות בו תתמודד הקבוצה מול מנצ'סטר יונייטד. המשחק ייערך בשבת באיצטדיון וומבלי, שם הוביל את הבלאוגרנה לגביע האלופות הראשון שלה בשנת 1992.

"כשאני הגעתי לברצלונה, הקבוצה הייתה במצב רע ולריאל הייתה קבוצה מצוינת", נזכר קרויף והוסיף: "הקבוצה ההיא שינתה את צורת החשיבה של המועדון - להתרכז בעצמך במקום לדאוג בקשר ליריבה", אמר קרויף, שהסביר בראיון לעיתון מארקה על השינוי שעברה אז ברצלונה.

ההולנדי גם סיפר שההצלחה של הדרים טים, שחוץ מאותו גביע אירופה לקחה גם ארבע אליפויות רצופות, הגיעה אחרי שהיא השילה מעצמה את מנטליות הקורבן שאפיינה אותה והתרכזה בלנצח: "האנשים כאן היו מתלוננים באופן קבוע על כך שלקבוצה השנייה היה מזל והשופטים היו לצידה". קרויף הסביר שהדבר פגע מאד במועדון ולכן הוא עבד בעיקר על הראש של השחקנים "המנטליות שלנו מההתחלה הייתה להתרכז בכך שאנחנו הכי טובים, וכך לנצח".

אחד מהשחקנים ששיחקו בדרים טים הוא מאמנה הנוכחי של הקבוצה, פפ גווארדיולה, שהתמנה לתפקיד בסוף עונת 2007/08. מאז שהוא בתפקיד, לקחה ברצלונה שלוש אליפויות ברציפות, אחרי שבעונה הראשונה זכתה הקבוצה בטרבל היסטורי שכלל אליפות, גביע וגביע אירופה לאלופות, בו זכתה הקבוצה אחרי שניצחה בגמר את אותה יריבה מולה תשחק בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully