וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויד: "בשביל לנצח נצטרך שבוש יהיה הקלע המוביל"

וויד וההיט הבינו מה צריך להיות כלי הנשק העיקרי נגד הבולס. ספולסטרה: "הסדרה הזו היא מלחמה". נואה צפוי להיקנס

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כמו במשחק הראשון בסדרת גמר המזרח, גם הלילה (בין ראשון לשני) כריס בוש היה המוציא לפועל העיקרי בהתקפת מיאמי, אבל הפעם בניגוד למשחק הראשון, 34 הנקודות שלו עזרו להיט לנצח את שיקגו 85:96 ולעלות ליתרון 1:2.

"בוש היה נהדר מהרגע הראשון", סיכם המאמן המפסיד טום תיבודו, "הוא שיחק בצורה אגרסיבית ולדעתי נתנו לו לצבור בטחון יותר מדי בקלות. כשהוא במצב כזה, קשה לעצור אותו. נתנו לו יותר מדי מרווח ולא ניסינו למנוע ממנו את הזריקות שלו כמו שצריך. היה לו לילה גדול".

גם מאמנו של בוש, אריק ספולסטרה, החמיא: "חלק גדול מההתקפות שלנו הלכו אליו, גם כשהוא פספס זריקות. היינו צריכים שכריס יהיה אגרסיבי כי קשה לקבל זריקות קלות בסדרות מהסוג הזה. הוא הוריד לחץ מהחבר'ה האחרים, קלע נקודות ומאוד עזר".

ספולסטרה הוסיף: "אין שום דבר קל בסדרה הזו. מה שצריך לעשות זה למצוא בסבלנות את הדרך לנצח. זה קרב, מלחמה על כל כדור. השחקנים עשו הלילה עבודה טובה, במיוחד במציאת הדרך לנצח בדקות האחרונות".

דווין וויד, שרשם משחק צנוע של 17 נקודות, אמר: "כריס משחק מצוין בסדרה הזו. אנחנו יודעים שבשביל לנצח את הסדרה הזו כנראה שנצטרך שהוא יהיה הקלעי המוביל שלנו בגלל הצורה בה הוא תוקף את הסל. הוא משחק נהדר".

מי שבוודאי ירצה לשכוח את המשחק הזה הוא ג'ואקים נואה, שהסתבך בבעיית עבירות ועל כן שיחק 29 דקות בלבד, אבל הסתבך קצת גם מחוץ למגרש. הסנטר האנרגטי זעם אחרי שנשרקה לחובתו עבירה שנייה פחות משש דקות בתוך המשחק וכשירד לספסל, קילל אוהד מקומי. הצרפתי-אמריקאי ככל הנראה זרק לחלל קללה או קללות בעלות גוון הומופובי ונראה שהוא ייקנס כפי שכבר קרה לקובי בריאנט במשחק נגד סן אנטוניו באפריל. קובי נקנס אז ב-100 אלף דולר.

"אני מתנצל", אמר נואה בסיום המשחק, "האוהד אמר לי משהו שאני הרגשתי שהוא חסר כבוד ונגררתי. אמרתי דברים שלא הייתי צריך להגיד. הייתי מתוסכל ולא רציתי להעליב אף אחד. פשוט נגררתי".

רוז לא מורגש

שיקגו תצא מאוכזבת מהמשחק הזה, אבל גם מודאגת. במשחק שמתבסס על הגנות, מיאמי קלעה ב-51 אחוזים מהשדה, וזאת למרות שוויד ולברון קלעו ביחד רק ב-12 מ-30 מהשדה. "זה בהחלט מתסכל", הוסיף דרק רוז, "לא הראינו את הרצון שלנו על המגרש הערב. הם עדיין מצאו דרך לנצח".

מי ששלט במשחק לחלוטין היה לברון ג'יימס, שסיים "רק" עם 22 נקודות (9 מ-9 מהקו), אבל הוסיף להן 10 אסיסטים (ו-0 איבודים), כולל 6 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-2 אסיסטים, והרבה קור רוח ברבע הרביעי. "בוש היה חם", החמיא ג'יימס לחברו, "כשיש לנו מישהו חם בקבוצה, אנחנו תמיד משחקים עליו. ועדיין, זו סדרה ארוכה. אי אפשר לנשום לרווחה, צריך להמשיך להתכונן למשחק הבא".

בוש סיפק גם תשובה לקרלוס בוזר, שלפני הסדרה אמר שלמיאמי אין "ביג ת'רי" (שלושה גדולים), אלא רק שניים, כשהוא מתעלם מהאיש הגדול. "אף פעם לא הבעתי כלפי מישהו חוסר כבוד", ניסה להתנצל בוזר, אבל גם הוא ראה את בוש מתענג על כל סל מול ההגנה החלשה עליו, ומשתולל ומטריף את עצמו ואת חבריו. "ניסיתי לעורר בנו השראה", אמר בוש, "ולעורר אותנו לקראת ההמשך".

מה שבטוח, ההיט פורחים באולמם הביתי, ונראו דרוכים וחדורי מוטיבציה. "זה המקום היחיד באמריקה שאנחנו לא סופגים שריקות בוז ברגע שאנחנו עולים על הפרקט", הסביר ג'יימס ג'ונס, שקבוצתו שמרה על מאזן מושלם בבית בפלייאוף (0:7).

מנגד, על המגרש, מיאמי מתחילה למצוא את הדרך לשתק את דרק רוז. לרוז היו רק ארבעה ניסיונות קליעה ב-19:32 דקות האחרונות של המשחק (רק 2 מהן נכנסו), והוא סיים עם 8 מ-19 מהשדה כשהוא בקושי מורגש. "הם עושים עליי שמירה כפולה בכל פיק אנד רול, ואני מנסה ליצור מצבים עבור אחרים", אמר רוז בסיום, "זה מה שאמשיך לנסות לעשות". רוז סיים עם חמישה אסיסטים בלבד, והודה: "אנחנו חייבים למצוא דרך לעשות סלים קלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully