וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבן דה לה פניה פרש מכדורגל

הקשר בן ה-35, שרשם רק 30 דקות העונה במדי אספניול, תלה את הנעליים: "רציתי להמשיך לשחק, אבל אני כבר לא יכול"

במסיבת עיתונאים מרגשת וכשדמעות בעיניו, הודיע היום (חמישי) איבן דה לה פניה על פרישה מכדורגל. הפליימייקר בן ה-35, שמיעט לשחק כדורגל בשנתיים האחרונות בגלל פציעות חוזרות ונשנות, החליט לתלות את הנעליים. דה לה פניה רשם הופעה אחת בלבד במדי אספניול העונה, וגם היא הייתה למשך 20 דקות.

הקשר יליד סנטאנדר שזכה לכינוי 'בודהה הקטן', החל את דרכו בברצלונה, שם הועלה לבוגרים בספטמבר 1995 על ידי יוהאן קרויף שהתלהב מהשליטה בכדור ומיכולת המסירה של השחקן. דה לה פניה זכה עם ברצלונה באליפות (1998) ולפני כן בגביע וגם בגביע המחזיקות ב-1997 ובסופר קאפ האירופי. לאחר מכן עבר ללאציו, איתה זכה שוב בגביע המחזיקות ב-1999.

אחרי תקופות השאלה לא מוצלחות במארסיי ובברצלונה, עבר דה לה פניה לאספניול ב-2002 וזכה איתה בגביע הספרדי ב-2006, לפני שנכנע לפציעות הרבות. את שערו הראשון באירופה, אגב, כבש דה לה פניה במדי ברצלונה לרשת הפועל באר שבע ב-1995. 12 שנים לאחר מכן כבש גם מול מכבי חיפה בגביע אופ"א.

"לא רציתי לסיים כך, קיוותי לשחק עוד כמה שנים, אבל אני כבר לא יכול", אמר דה לה פניה. "אין כמו משחק הכדורגל, מאוד נהניתי לשחק, זה היה הכל בשבילי. רציתי להיות יותר על המגרש בשנים האחרונות, אבל גם השנים הללו לימדו איתי ועזרו לי לגדול כבנאדם".

כשנשאל לגבי האפשרות שיעבור לתחום האימון, השיב דה לה פניה כי הסיכוי לכך קלוש: "אני לא יכול לראות את עצמי מאמן, אבל אני רוצה להישאר קשור לעולם הכדורגל ולשלב את זה עם המשפחה שראויה לתשומת לבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully