וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטו זכתה בליגה האירופית

הקבוצה של אנדרה וילאש בואש ניצחה 0:1 את בראגה וזכתה בתואר אירופי רביעי שלה. פלקאו כבש את ה-17 שלו באירופה

זה היה די ברור ושקוף, כי באמת שזה מגיע לה, לקבוצה שכובשת 43 שערים בקמפיין האירופי שלה ומציגה כדורגל ששייך בכלל לשלבים הגבוהים של ליגת האלופות, אבל עד שזה לא רשמי זה אף פעם לא מספיק. אבל הערב (רביעי) פורטו עשתה את הצפוי כשזכתה בליגה האירופית לאחר ניצחון 0:1 על בת ארצה, בראגה. אמנם זה לא היה המשחק הכי מרשים בעולם, אך גם זה הספיק לקבוצה המצוינת, שתוכל להשלים עונה חלומית וטרבל ביום ראשון אם תזכה גם בגביע הפורטוגלי.

הלטון, פלקאו, שחקני פורטו חוגגים. רויטרס
אין יותר ראויים מהם/רויטרס

לקבוצה של אנדרה וילאש בואש זהו תואר בינלאומי שביעי ורביעי משמעותי וככל הנראה הכי פחות מפתיע. הקבוצה זכתה בעבר פעמיים בגביע/ליגת האלופות ב-1986/7 ו-2003/4, פעם אחת בגביע אופ"א ב-2002/3, פעם אחת בסופר קאפ האירופי ב-1987 ועוד פעמיים בגביע הבין יבשתי ב-1987 ו-2004. הדרקונים, שכבר הבטיחו את אליפות פורטוגל ה-25 שלהם עם 27 ניצחונות ב-30 מחזורים, יכולה להשלים טרבל ביום ראשון כשתפגוש את ויטוריה גימראייש בגמר הגביע הפורטוגלי. איזו עונה ענקית לקבוצה של וילאש בואש.

כמה סמלי שדווקא ראדמל פלקאו כבש היום את השער הראשון. החלוץ הקולומביאני הוא האיש שהתואר הזה חתום על שמו הרבה יותר מכולם. פלקאו בן ה-24 כבש עוד לפני משחק הגמר כבר 16 שערים בליגה האירופית ושבר את שיאו של יורגן קלינסמן האגדי, שהפציץ בעבר 15 שערים בגביע אופ"א עליו השלום. אבל פלקאו ממש לא עשה את זה לבד, אלא נעזר בסוללת כוכבים מוכשרים במיוחד, שהובילו את פורטו לאחת מעונותיה הגדולות. הבולטים שבהם היו הולק ופרדי גוארין, שהפיקו כדורגל פשוט נפלא לאורך רוב שלבי העונה וביחד עם הלטון בשער סידרו לקבוצה את התואר. גם אנדרה וילאש בואש, שהפך למאמן הצעיר ביותר שזוכה בגביע אירופאי (בגיל 32 ו-213 ימים), ראוי לציון לחיוב.

מנגד, בראגה בהחלט יכולה להיות גאה בעצמה. מי האמין בתחילת העונה שהקבוצה הצנועה של דומינגוש פסיינסה, שזכתה בכל ההיסטוריה שלה בתואר אחד וגם הוא היה בגביע הפורטוגלי אי אז ב-1965/6. בראגה לא נהנית מהתקציבים ומהמסורת של המועדונים הגדולים בפורטוגל, אבל רשמה קמפיין אירופי פשוט חלומי. קמפיין שהתחיל במוקדמות ליגת האלופות לאחר שעברה את סלטיק וסביליה במוקדמות ליגת האלופות, הגיעה למקום השלישי בבית שלה רק לאחר ארסנל ושחטאר דונייצק ועברה בשלבי הנוקאאוט של הליגה האירופית אימפריות כמו ליברפול, דינמו קייב ובנפיקה. אין ספק שבשורה התחתונה מדובר בעונה אדירה מבחינת בראגה.

רדאמל פלקאו שחקן פורטו עם כריסטיאן ספונארו. רויטרס
שבר את השיא של קלינסמן. פלקאו/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 4: מסירת עומק מהאוויר הפתיעה את כל ההגנה של פורטו ומצאה את קוסטודיו, שבעט טוב סמוך לקורה.

דקה 7: הולק קיבל כדור באגף שמאל, עבר את השומר שלו וחדר לאמצע, אך בעט החוצה.

דקה 44: גול! גוארין הצליח לעבור שחקן אחד ולהגביה כדור נפלא לפלקאו, שנגח פנימה מ-10 מטר. 0:1 לפורטו. שער מספר 17 של החלוץ הקולומביאני בליגה האירופית העונה.

דקה 46: מוסורו ניצל טעות בהגנת פורטו ונותר לבד מול הלטון, אך בעט לא מספיק טוב והשוער הברזילאי יצא עם ידו על העליונה.

דקה 72: ספונארו, שכבר ספג כרטיס צהוב, הכשיל את סילביו והיה צריך לראות כרטיס צהוב שני, אך השופט לא שלף.

דקה 76: זה מיונג קיבל מסירה ושיחרר בעיטה מרחק 22 מטר מהשער. הלטון קלט.

הרכב פורטו: הלטון, כריסטיאן ספונארו, רולאנדו, ניקולאס אוטאמנדי, אלברו פריירה, פרננדו, פרדי גוארין (פרננדו בלוסצ'י, 73), ז'ואאו מוטיניו, הולק, סילבסטרה ואלרה (חאמס רודריגז, 79), ראדמל פלקאו.

הרכב בראגה: ארתור, מיגל גרסיה, פאולאו, אלברטו רודריגז (קאקה, 46), סילביו, ונדיניו, קוסטודיו, הוגו ויאנה מרסיו מוסורו, 46), אלאן, פאולו סזאר, לימה (אלברט זה מיונג, 66).

אנדרה וילאש בואש מאמן פורטו. רויטרס
המאמן הכי צעיר שזוכה בגביע אירופי וכמה שהוא שמח. וילאש בואש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully