וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנק זכתה באליפות בלגיה

שער שוויון של המחליף קנדי קבע 1:1 במשחק הנעילה הדרמטי מול סטנדרד וסידר לקבוצה של אליניב ברדה אליפות שלישית

גנק זכתה הערב (שלישי) באליפות בלגיה בתום מחזור אחרון דרמטי במיוחד. קבוצתו של אלינב ברדה (שכמובן לא שיחק בגלל פציעה) אירחה בקריסטל ארנה את סטנדרד ליאז' למפגש ישיר על התואר. ערב המשחק, לשתיים היו 50 נקודות כל אחת ולגנק הספיק תיקו כדי לזכות בתואר. זה בדיוק מה שהיא עשתה עם 1:1 שכולו ניצחון.

סטנדרד עשתה קאמבק מדהים. הקבוצה השתחלה ברגע האחרון לפלייאוף העליון וסיימה את העונה הסדירה במרחק 16 נקודות מאנדרלכט, לפני הקיזוז. בתשעת מחזורי הפלייאוף השיגה הקבוצה שמונה ניצחונות ותיקו וגם הערב היא הייתה רחוקה 12 דקות מאליפות. מי אמר שהקיזוז לא יוצר עניין?

הבלם הצרפתי אליקים מנגלה העלה את סטנדרד ליתרון בדקה ה-45 לאחר שהמשיך פנימה כדור חופשי של סטיבן דפור. גנק חיפשה שוויון והמאמן פרנק ורקאוטרן שלח למערכה את הניגרי הצעיר קנדי בן ה-20 בדקה ה-76. שתי דקות מאוחר יותר התרומם קנדי ונגח שער שהוא לא ישכח כל הקריירה. עד הסיום, שכבה סטנדרד על השער של גנק, אבל השוער המקומי סיפק שלוש הצלות מרהיבות והבטיח את האליפות. בתום שלוש דקות תוספת זמן, נשמעה השריקה ואוהדי גנק פרצו למגרש ופתחו שמפניות.

עבור גנק, מדובר באליפות שלישית בהיסטוריה וראשונה מאז 2002. הקבוצה תשחק במוקדמות ליגת האלופות ותוכל לפגוש את מכבי חיפה שכן יש לה דירוג אופ"א נמוך מאוד. בעקבות התואר של גנק, מכבי חיפה קרובה מאוד להבטיח את היותה מדורגת בכל שלבי מוקדמות ליגת האלופות. אם ויקטוריה פלזן (צ'כיה) ו/או שטורם גראץ (אוסטריה) יזכו בתארים המקומיים, הירוקים ייהנו מהגרלות נוחות יותר כל הדרך לבתים. אגב, סטנדרד המאוכזבת תשחק במוקדמות ליגת האלופות במסלול לקבוצות לא אלופות.

ברדה עצמו, שלא שיחק בארבעת המחזורים האחרונים בגלל פציעה, סיים עונה נפלאה מבחינה אישית עם 14 שערים ושבעה בישולים. עבור ברדה מדובר בזכייה שלישית באליפות אחרי שעשה זאת עם מכבי חיפה ב-2004 וב-2005. עם גנק, זכה החלוץ בגביע הבלגי בעונתו השנייה במועדון - 2008/9.

* שלומי ארבייטמן נכנס כמחליף בדקה ה-74 כשגנט הובסה 3:0 על ידי קלאב ברוז' במחזור הנעילה של הליגה. גנט סיימה במקום החמישי ולא תשחק בעונה הבאה במפעל אירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully