וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לירן שטראובר: "הכינו לי קבר בצומת חולון"

17.5.2011 / 19:28

לירן שטראובר מסכם את העונה הקשה בקריירה: "ניסו למחוק לי 20 שנה בחודש וחצי", נזכר ברגעי השבירה: "אמרתי: 'די, אין לי כוח יותר'", ומזכיר לכולם: "אני הבאתי את האליפות האחרונה"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

עונה לא קלה עברה על שוער מכבי תל אביב לירן שטראובר. אחרי פתיחת עונה טובה, סדרה של טעויות הפכה אותו לאחד מסממני הכישלון בתקופה הרעה של הצהובים במהלך הסיבוב השני. שטראובר איבד את מקומו בהרכב וכבר החלו דיבורים לגבי מעמדו בעונה הבאה, כשברקע הרצון להעניק הזדמנות לברק לוי הצעיר. אלא שאז הגיעה הופעה פנטסטית בדרבי האחרון (2:2) וסתמה לא מעט פיות למבקרים.

בראיון מיוחד לסיום העונה, מדבר השוער על הרגעים הקשים של העונה, על התקופה המקצועית הרעה ועל הביקורת הארסית שספג ומספר על ההרחקה במשחק הליגה מול הפועל באר שבע בסיומה: "אמרתי לעצמי: 'די, אין לי כוח יותר'". צפו בשטראובר שלא הכרתם. סוגר חשבון, נפתח ומזכיר לכולם מי הביא לצהובים את האליפות האחרונה.

"מבחינה אישית אפשר לחלק את העונה הזו לשניים וחצי", אומר השוער לירן שטראובר בראיון שמסכם מבחינתו עונה ארוכה ורבת תהפוכות במכבי תל אביב. "העונה התחילה בסדר. היה לנו את אירופה, הכל הלך טוב. שיחקנו כמו שצריך ואני חושב שגם אצלי הייתה יחסית עונה יציבה עד לפני חודש וחצי. אז הייתה טיפה ירידה שמבחינתי אישית הייתה לא הגיונית, אבל זה משהו שבהחלט יכול לבוא אחרי משהו כמו ארבע או חמש שנים יציבות. אז זה דבר שהוא לגיטימי ויכול לקרות, להבא אלמד לא להילחם בזה ופשוט אניח לזה שבוע-שבועיים ואז אמשיך".

שטראובר ניסה להסביר מה ההבדל בין היכולת הטובה שהציג בדרבי האחרון לבין שאר העונה: "קודם כל זה לא רק במו ידיי. היו לי המון חברים שעזרו לי וראו על המגרש את המאמץ הקבוצתי שהקבוצה עשתה כדי להביא ניצחון בדרבי ולא היינו רחוקים. המון אנשים עזרו לי, אבל היו הרבה דקות במשחק שאני הייתי צריך להיות שם בשביל הקבוצה ואני שמח שסוף סוף אחרי חודש וחצי שלא יכולתי לעזור לקבוצה, הייתי שם כדי לעזור.

"אני לא חושב שאני צריך לאותת למישהו משהו לקראת העתיד כי כל מי שנמצא בצוות המקצועי יודע מה אני יכול לתת. הייתה תקופה פחות טובה, ההכנה לדרבי הזה היתה מעט אחרת. הסכינים כבר הושחזו לפני המשחק והגיליוטינה היתה מוכנה ואפילו הקבר בצומת חולון כבר היה מוכן. באתי למשחק הזה עם הגב שהמערכת של מכבי תל אביב נתנה לי, גם מוטי איוניר, גם שורה אובארוב וגם גדי כרמלי, כולם בעצם. עם הכוחות האלה ועם הכוח של הקהל שנתן תצוגה מדהימה בדרבי הזה, למרות שהוא היה במיעוט מסויים".

"את האליפות האחרונה של מכבי תל אביב אני הבאתי ואני יכול להגיד לך שלכל שוער גם בארץ וגם בחו"ל יש תקופה פחות טובה. מאמן שוערים באחת הקבוצות אמר לי שאם שוער מסיים עונה עם ארבע או חמש טעויות, זו עונה גדולה. וכשאתה משחק 20 שנה, תכפיל את זה בכמות המשחקים, אז אנחנו לא מכונות או מחשב שמתכנתים אותו והוא עולה לשחק".

"הרגע הכי קשה מבחינתי בעונה הזו היה הפנדל ששרק נגדי איתן תבריזי, כשהורחקתי במשחק נגד הפועל באר שבע. ירדתי לחדר ההלבשה ואמרתי לעצמי שאני גמרתי. זה חודש שלם ששבוע אחרי שבוע אתה מנסה לחזור לעצמך ועובד קשה באימונים וכל פעם קורה משהו, עוד משחק ושוב קורה משהו, פנדל אחרי פנדל ואז גם האדום, זה היה הקש ששבר את גב הגמל. זרקתי את הכפפות בחדר ההלבשה ואמרתי לעצמי די אין לי כוח יותר. למזלי כשהגעתי הביתה, בת זוגתי שתחיה, ידעה לקחת אותי למקומות אחרים וגרמה לי לחשוב קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully