וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלטון: "אנחנו קבוצה של לוחמים ונמשיך להילחם"

שוער פורטו מתכונן לגמר הליגה האירופית מול בראגה (21:40, ספ' 1 ו-HD). דומינגוש משוכנע: "פורטו פייבוריטית ברורה"

שבוע וחצי לפני אחותה הגדולה והאירוע הגדול ביותר של הכדורגל האירופי לעונת 2010/11, יתקיים הערב (רביעי, 21:40, ספורט 1 ו-HD) ב"דאבלין ארינה" באירלנד גמר הליגה האירופית בסימן דרבי פורטוגלי בין פורטו לבראגה. אגב, זה יהיה הגמר האירופי בין שתי קבוצות שמייצגות ערים הכי קרובות מבחינה גאוגרפית כשביניהן יש רק 47 קילומטרים. המרחק הכי קצר שהיה בין שתי מתמודדות במפעל אירופי בעבר היה בסופר קאפ האירופי ב-1988 בין מכלן ופ.ס.וו איינדהובן, ביניהן מפרידים 84 קילומטרים.

וילאש בואש רוצה היסטוריה אישית

הקבוצה של אנדרה וילאש בואש מחפשת תואר אירופי שביעי בסך הכל, לאחר שזכתה בעבר פעמיים בליגת האלופות, בליגה האירופית פעם אחת, פעמיים בגביע הבין יבשתי ופעם אחת בסופר קאפ האירופי, וראשון מאז 2004 על מנת לחתום עונה מדהימה מבחינתה. פורטו זכתה כבר באליפות, בסופר קאפ הפורטוגלי והיא תתמודד גם בגמר הגביע. וילאש בואש ייאלץ להסתדר ללא חורחה פוסילה וכריסטיאנו רודריגז.

וילאש בואש בן ה-32 ו-213 ימים עשוי להפוך למאמן הצעיר ביותר שזוכה בגביע אירופי. שוער בראגה, ארתור, והבלמים פאולאו ואלברטו רודריגז ינסו לעמוד במשימה הבלתי אפשרית כמעט של לעצור את ההתקפה הקטלנית של פורטו, שכוללת את פלקאו והולק, שכבשו לבד 63 שערים באירופה ובליגה העונה. פלקאו, שכבש 16 שערים בליגה האירופית, גם שבר את שיאו של יורגן קלינסמן האגדי, שכבש בעבר 15 שערים בגביע אופ"א עליו השלום.

פלקאו הגיב באדישות ליכולת שלו העונה: "פנומן? אני? יש לי עוד דרך ארוכה לעשות כדי להיות אחד כזה. אני בסך הכל עושה את הצעדים הראשונים שלי במפעלים אירופיים". שוער פורטו, הלטון, אמר: "יש לנו סגל של לוחמים. כל השחקנים עבדו קשה כדי להגיע למעמד הזה. יש לנו סגל שתמיד נלחם בשביל אותן המטרות".

"פורטו תמיד הייתה קבוצה חזקה"

מנגד, בראגה מחפשת תואר שני אי פעם לאחר שהניפה רק את הגביע הפורטוגלי, אי אז ב-1965/6. לא פחות מ-38 נקודות מפרידות בין שתי הקבוצות בליגה הפורטוגלית, כשפורטו מגיעה למשחק לאחר שהשיגה את ניצחונה ה-27 ב-30 משחקים העונה כדי להשוות את השיא של בנפיקה הגדולה מ-1972/3, בעוד בראגה הפסידה 1:0 לספורטינג ליסבון, הפסד שעלה לה במקום השלישי. בראגה תיאלץ להסתדר ככל הנראה ללא רודריגז, מיגל גארסיה ופאולו סזאר, שסובלים מפציעות.

דומינגוש פאסיינסה אמר: "לפורטו תמיד הייתה קבוצה חזקה מאוד והקבוצה הנוכחית שלה הייתה יכולה להצליח גם בליגת האלופות. הם מועדון של ליגת האלופות. פורטו היא פייבוריטית ברורה בגמר, בטח לאחר העונה הגדולה שהיא עשתה. אבל גמר זה משחק אחד והכל יכול לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully