וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל: "את המטרה השגנו, מעכשיו אפשר לחלום"

15.5.2011 / 22:57

הרכז של גלבוע/גליל חגג העפלה נוספת לפיינל פור. פרנקו: "אני מאמן יותר טוב אחרי העונה הזאת". אלי רבי: "יום עצוב לאשקלון"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

זה אולי לא הלך פשוט כפי שקיווה ליאור ליובין, זה אולי לא היה ניצחון מרשים במיוחד, או כזה ששולח מסר להפועל ירושלים שמחכה בחצי גמר הפלייאוף, אבל הפועל גלבוע/גליל עליון הבטיחה הערב (ראשון) הופעה שלישית ברציפות בפיינל פור, ורק זה מהווה הישג נאה. גלבוע/גליל ניצחה 65:72 את הפועל חולון הקשוחה במשחק מספר 4, השלימה 1:3 בסדרה, ועתה היא יכולה ללכת ולנוח, לפני שתפגוש את עודד קטש לסדרה עם הרבה מאוד היסטוריה.

מאמן האלופה, ליאור ליובין אמר לאחר הניצחון: "היו אנרגיות חזקות פה באולם, אבל בסוף עשינו מהלכים גדולים שהכריעו את המשחק. אנחנו מאוד שמחים כרגע. הפיינל פור הזה שייך לגל ולגוני. חיכינו לגוני שיחזור ומגיע לשניהם - זה פיינל פור שלישי ברציפות שלהם". על המשך הדרך אמר המאמן: "עכשיו ננוח ונתכונן לירושלים. אנחנו מכירים אותם ובאים עם ביטחון. זה הישג ענק, במיוחד לקבוצה שזכתה באליפות בעונה שעברה".

גל מקל, שלקח לא מעט על עצמו בדקות האחרונות והיה מהבולטים בניצחון של האלופה הערב באולם הפחים אמר: "לי ולגוני באמת היה משחק לא טוב בפעם הקודמת וזה השפיע על כל הקבוצה. היה חשוב לנו להתעשת ולתת את הלב היום". על המשחק הקרוב מול עודד קטש וירושלים אמר הרכז: "את המטרה שלנו השגנו, מעכשיו אפשר לחלום. אנחנו נהנים מהרגע".

גוני יזרעאלי לא נתן הערב משחק מבריק, אבל שלשה ענקית שקבר, דקה לסיום, פירקה סופית את המארחים מחולון, והובילה את גלבוע/גליל אל הניצחון. "חתיכת שלשה זאת היתה, אה? לא היה לי הרבה מה לעשות", הצטנע יזרעאלי בסיום. אני שמח שגל מצא אותי ושזה נכנס". הגארד נשאל האם הקבוצה יכולה לחולל סנסציה ולחזור על ההישג מהשנה שעברה ואמר: "אליפות? זה רחוק מאוד. מי שחושב על זה, זה לא קורה. אם זה יבוא, זה יבוא".

מנגד, בחולון היו מאוכזבים מאוד, כיוון שהרגישו שהם יכולים להוביל את ההתמודדות למשחק מכריע בגן נר. "כמו תמיד, אנחנו נלחמים", אמר מאמן הקבוצה, דני פרנקו בסיום. "בנינו קבוצה עם מחוייבות ענקית. אני מאוד מאוכזב, ברבע האחרון ידעתי שנגמרנו ולגליל נשארו יותר כוחות. היינו קצרים ואיטיים בהגנה". על העונה עצמה אמר המאמן: "זאת עונה כמו 5 שנים בתור מאמן. אני מאמן יותר טוב אחרי העונה הזאת. הצלחנו עם כל המגבלות שהיו לנו ועם כל הבעיות שהיו לנו. אנחנו עושים כבר שנתיים טובות, אבל התחושה היא אכזה כי החבר'ה מתפזרים עכשיו".

על העתיד שלו אמר פרנקו: "היה לי תענוג לעבוד פה, אנשים שאלו אותי מה אני צריך את הכאב ראש הזה, אבל היתה עונה מדהימה. אני מעריך את כל המאמצים שכולם עשו פה, ואני מוריד את הכובע בפני השחקנים. זה לא קל. אני מאחל לעצמי שאאמן בעתיד שחקנים עם גישה כזאת ו-ווינריות. תענוג וכבוד לי. אני לא יודע מה יהיה בעתיד, בחולון כמו בחולון, אי אפשר לדעת עד השניה האחרונה. אני מת על המקום הזה, יש פה אווירה מדהימה, ואם יתמזל מזלי, אשאר, אבל זה מוקדם מדי".

גם מורן רוט היה נרגש מאוד עם סיום העונה של הקבוצה. "הם היו הקבוצה העדיפה, אבל זה שהגענו למעמד הזה, ושהגענו לארבעה משחקים אחרי מה שעברנו כל העונה זה הישג אדיר. צריך להצדיע לכולם. היתה התמודדות קשה כל יום והוצאנו את הטוב מזה. אני מתרגש, זו שנה ראשונה שאנחנו לא רוצים שזה ייגמר, אבל אין לאף אחד רגליים וידיים. מה שפרנקו עשה, איך שהוא חיבר אותנו והרים אותנו, אין מה להגיד. למדתי המון מהעונה הזאת. זו אחת העונות המשמעותיות שלי בקריירה".

"תחושות לא סימפטיות"

ולצד המאבקים הנהדים שקבעו את תמונת הפיינל פור, קיבלנו גם את היורדת לליגה הלאומית, או לפחות את היורדת על הנייר, עד שתיקבע גודל הליגה בעונה הבאה. עירוני אשקלון המשיכה לאכזב, והערב איבדה יתרון דו ספרתי בבית, מול האוהדים המקומיים שבאו לדחוף אותה ברגע האמת, והפסידה 96:89 למכבי חיפה, שהשלימה ניצחון 1:3 בסדרה, והבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגת העל.

"זה יום עצוב לאשקלון", אמר מאמן הקבוצה המאוכזב, אלי רבי, לאחר ההפסד. "יש תחושות לא סימפטיות". המאמן נשאל מה בדיוק הוביל את הקבוצה להפסד הערב, ואמר :"אני חושב שהחבר'ה שלי עשו את כל מה שהם יכולים. בחצי השני בדקה חיפה עשתה מהפך וזה מה שעשה את ההבדל".

מנגד, בחיפה נשמו לרווחה לאחר שהעונה הנוראית הסתיימה עם ניצחון חשוב בסדרה. "אבן גדולה נגולה מהלב", אמר מאמן הקבוצה מיקי גורקה, שחתום על השארתה של חיפה בליגה. "אני מאושר ויש לי תחושת הקלה עצומה. באנו לעשות את העבודה שלנו ואשקלון עשתה לנו את המוות". שחקן חיפה, אבי בן שימול הוסיף: "לפחות השארנו טעם מתוק בפה אחרי העונה הלא טובה שהייתה לנו. הצגנו משחק טוב בעיקר במחצית השנייה וניצחנו בחסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully