וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתכוננו לרע מכל: ניתוח גמר המזרח

15.5.2011 / 13:57

גמר המזרח בין מיאמי לשיקגו עשוי לפתוח יריבות של שנים, אבל בינתיים נראה שהשלישייה של ההיט גדולה על רוז. רביץ מנתח

שיקגו בולס (1) - מיאמי היט (2)

מאזן בעונה הסדירה: 0:3 לשיקגו

המאמנים בפלייאוף: טום תיבודו 3:8, אריק ספולסטרה 10:12

איך שיקגו תנצח

1. נא להכיר, שחקן המפתח לגמר המזרח 2011: קרלוס בוזר. הבולס אמנם ניצחו בעונה הרגילה גם בלי הצגות גדולות שלו, אבל המאזן בעונה הרגילה מטעה - ההפרש המצטבר של הניצחונות היה שמונה נקודות ובאחד מהם לברון לא שיחק. נכון לעכשיו, מבין שתי הקבוצות מיאמי היא זו שביצעה קפיצת מדרגה בפוסט סיזן, כדי לעבור אותה שיקגו תצטרך לבצע שדרוג משלה. והשדרוג יתחיל בכך שמספר 2 של הבולס יתחיל לתפקד כמו מספר 2.

נקודת התורפה המרכזית של הגנת מיאמי היא מול שחקני פנים רציניים, במשחק היחיד שקווין גארנט הצליח לתפקד ככזה הוא חגג. בוזר הראה ניצוצות של השחקן ההוא מיוטה במשחק האחרון מול אטלנטה, אם הוא יצליח לספק את ה-20 ו-10 הקבועים שלו מול מיאמי, הסדרה יכולה להיראות אחרת מהצפוי.

2. לא קל לשמור על צמד הכוכבים של מיאמי, אבל שיקגו היא מהבודדות שיש לה כלים ראויים לכך. לואל דנג נחשב מהשומרים היותר טובים שיש על לברון, ואת העבודה בהגנה על וויד יחלקו בינהם קית' בוגאנס ורוני ברואר. עזרה משמעותית הם יקבלו מג'ואקים נואה שאמנם מתקשה מול גבוהים דומיננטיים, אבל יודע לסגור את הצבע מול חדירות ונהדר בהגנה מול פיק נ' רול. תיבודו יצטרך לשים לב שהעבודה ההגנתית לא פוגעת לו בהתקפה, בעיקר המאמץ ההגנתי שדנג צפוי להשקיע, אבל בכל מה שקשור ללמנוע מההיט לייצר נקודות, לא בטוח שיש קבוצה מתאימה משיקגו.

3. זה יהיה מאבק בין שתיים מקבוצות הריבאונד הטובות בליגה, אבל לבולס יש יתרון. בהרכב שספולסטרה אמור להשתמש בו רוב הזמן, זה שכולל את כריס בוש וג'ואל אנתוני, אין שחקן בגובה של נואה וברוחב של בוזר. בזמן שוויד ולברון ישלטו בריבאונדים הרחוקים (הם חולקים בינהם 17 ריבאונדים למשחק בפלייאוף, נתון מדהים לשחקני כנף), לשיקגו אמור להיות יתרון בולט בהשתלטות על כדורים שנופלים קרוב לסל, מהם הכי קל גם לייצר שתי נקודות מיידיות. כדי לקחת את הסדרה, הבולס יהיו חייבים לשלוט בריבאונדים האלה לחלוטין.

4. יכול להיות שעוד לא הזכרתי את דרק רוז? הוא עשוי להיות חשוב במיוחד במאני טיים, אם המשחקים יהיו צמודים כפי שהם צפויים להיות היכולת שלו בדקות ההכרעה יכולה לעשות את ההבדל.

איך מיאמי תנצח

1. בזכות הכישרון. הסיפור השלישי הכי חשוב בסיבוב השני, אחרי העובדה ששתי הפינאליסטיות מהעונה שעברה ניצחו בו ביחד משחק אחד והשאלה האם נגמרה תקופת השיא של קובי, הוא היכולת המשותפת של וויד ולברון מול בוסטון. היכולת של שניהם לקלוע כ-30 נקודות למשחק ביחד נותנת להם יתרון התחלתי על כל יריבה שמגיעה מולם, כל עוד הם ימשיכו לשחק נהדר ביחד יהיה קשה להמר נגדם.

לשיקגו, מה לעשות, יש רק דרק רוז אחד, וכדי לעמוד בקצב של שני הגדולים של מיאמי הם יצטרכו לקבל התעלות לפחות מעוד שחקן בכל משחק. כאשר מוסיפים למשוואה את ההגנה האקטיבית והאפקטיבית של ההיט, המצב של היריבה, כל יריבה, הופך למסובך בהרבה.

2. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מיאמי היא להכריח אותה לזרוק מבחוץ. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם שיקגו היא להכריח אותה לזרוק מבחוץ. ניתן לצפות שההגנות בשני הצדדים ייכנסו לבונקר באיזור הצבע ושהמשחקים ייראו כמו משחקי מכללות - מי שתתפוס יד תנצח. למיאמי יש יתרון ברור בסגנון כזה. לבולס יש רק קלע טבעי אחד - קייל קורבר, ויהיה קשה עד בלתי אפשרי להחביא אותו בהגנה בסדרה הזאת. רוז ודנג הם לא קלעי שלוש טבעיים, הם מתקשים במיוחד בפלייאוף הזה ועומדים על 25.8 אחוזים משותפים.

עד שרוז יוכיח אחרת ניתן לתת לו מטר ובכך להקשות מאוד על החדירה שלו. מיאמי, לעומת זאת, דאגה להתחמש בקלעי שלשות. בין ג'יימס ג'ונס, מייק ביבי, מריו צ'אלמרס, מה שנשאר ממייק מילר ובמקרה הצורך גם אדי האוס, לספולסטרה יהיו מספיק כלים פוטנציאליים לימים בהם הכדור מתעקש לא להיכנס.

3. אם מריו צ'אלמרס קורא נכון את המפה, הוא אמור לדעת שזו הסדרה החשובה בקריירה שלו. שיקגו הולכת להיות היריבה של ההיט בשנים הקרובות במזרח, ואם הוא יוכיח שהוא מסוגל לשמור על דרק רוז הוא יבטיח לעצמו חוזה ארוך ומקום מרכזי ברוטציה של הקבוצה שאמורה להיות הטובה ביותר בליגה בחמש השנים הבאות. לצ'אלמרס יש את הנתונים הפיזיים להיות הרוז סטופר של מיאמי, ובהרכב האידיאלי של ההיט ישחקו סביבו ארבעה אתלטים אדירים שמסוגלים לספק עזרה יעילה גם נגד החודר הטוב בליגה.

אין עוד קבוצה שיש לה ארבעה חוסמים נהדרים בארבע עמדות, אם וכאשר הם ילמדו את רוז שכל כניסה שלו לצבע תלווה בחשש כי לא יהיה לו מושג מאיפה הגג יכול להגיע. בקיצור - למיאמי יש כלים להפוך את החיים של רוז לקשים במיוחד נגדה.

4. שלושת משחקי העונה הרגילה היו צמודים. אם למאני טיים של משחקי הסדרה תבוא מיאמי של הפלייאוף ולא מיאמי של העונה הרגילה, לא בטוח שלבולס תהיה תשובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

למה זאת ה-סדרה

כי זה המפגש של הדור הבא, ככל הנראה תחילתה של יריבות שתלווה אותנו בשנים הקרובות ויש לה פוטנציאל להפוך למיתולוגית. האופן בו היריבות הזאת תתחיל תקבע את הטון גם להמשך. זה יהיה מפגש בין ה-MVP הנכנס ליוצא ויחד איתם יהיה גם ה-MVP של הגמר מלפני חמש שנים. לא צריך להמשיך להסביר, נכון?

ולתחזית:

מיאמי. כי שניים זה יותר מאחד, כי אני לא חושב שבוזר נמצא במצב בו הוא מסוגל להתמודד עם הטיפול המתיש של ג'ואל אנתוני, כי לשניים יש גם את כריס בוש איתם, כי מיאמי הרבה פחות תלויה בשחקני המשנה שנוטים להיעלם בסדרות כאלה. 2:4 להיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully