וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומא: נובאק דג'וקוביץ' מחכה לרפאל נדאל בגמר

הסרבי גבר על אנדי מארי אחרי מרתון ענק, רשם ניצחון 38 רצוף ויגיע תשוש לגמר רביעי ברציפות בין המדורגים ראשונים בעולם

אנדי מארי לא הצליח לעשות הערב (שבת) את מה שטובים ורבים ניסו לעשות השנה, והפסיד לנובאק דג'וקוביץ' 6:3, 3:6, 7:6 בחצי גמר טורניר רומא (סך פרסים 2.2 מיליון יורו). מארי (4 בעולם) נתן פייט נהדר, אבל גם הוא נאלץ להיכנע לסרבי המדהים, שנמצא בכושר נפלא והשלים ניצחון אחרי מאבק שנמשך למעלה משלוש שעות.

מחר דג'וקוביץ' יפגוש בגמר את המדורג 1 בעולם, רפאל נדאל, שגבר מוקדם יותר על רשארד גאסקה הצרפתי (16 בעולם) 5:7, 1:6 במסגרת חצי הגמר השני. על פי כמות האנרגיות שהוציא הערב נולה, ספק אם יהיה לו כוח להתמודד מול השור ממאיורקה, אבל השנה כבר למדנו שאי אפשר להספיד את הסרבי.

דג'וקוביץ' הנהדר, שהגיע אחרי 37 ניצחונות ברציפות (35 בעונה הנוכחית, ועוד שניים מהעונה הקודמת), רשם את הניצחון ה-38 ועוד ידו נטויה. למרות זאת, הסרבי (המדורג 2 בעולם) עדיין די רחוק מהרצף של ג'ון מקנרו ב-1984 (42 ניצחונות ברציפות) או של גיז'רמו וייאס מ-1977 (46 ברציפות).

נדאל עדיין מוביל במפגשים בין השניים 10:16. למרות זאת, הסרבי ניצח את שלושת המפגשים האחרונים, ושלושתם היו במשחקי גמר: במדריד (חימר) ומיאמי (מהיר) השנה, ואינדיאן וולס.

דג'וקוביץ' פתח את המשחק מצוין והצליח להשיג שבירה כבר במשחקון ההגשה הראשון של מארי לאחר שלוש הזדמנויות כדי לקבוע 0:2. מארי עוד לקח את המשחקון הבא וצימק ל-2:1, אך הקונצרט של נולה המשיך והוא זכה בארבעת המשחקונים הבאים והשלים ניצחון 1:6 במערכה הראשונה אחרי 41 דקות בלבד, במהלכן הסרבי השיג 11 ווינרים, לעומת ארבעה של הבריטי, שם ביצע לא פחות מ-14 טעויות בלתי מחויבות.

הבריטי הצליח לעלות למערכה השנייה הרבה יותר נחוש, שמר על ההגשות שלו וביתרון 2:3, הצליח להשיג גם שבירה אחרי הזדמנות אחת כדי לעלות ל2:4. במשחקון הבא הצליח הבריטי להציג טניס מצוין ולשמור על ההגשה שלו בדרך ל-2:5. דג'וקוביץ' עוד הצליח לשמור על ההגשה שלו וצימק ל-5:3, אך מארי היה יותר קונסיננטי וזכה במערכה השנייה עם 3:6.

גם במערכה השנייה קיבלו רבבת הצופים באצטדיון המרכזי ברומא הצגה גדולה. מארי שוב נראה מעט יותר טוב והצליח להשיג את השבירה הראשונה בדרך ליתרון 3:4. אך הסרבי לא התייאש והצליח להשיג שבירה מיד לאחר מכן כדי לאזן ל-4:4. לדג'וקוביץ' כבר הייתה הזדמנות לזכות במשחקון ההגשה הבא שלו, אך דווקא בשלב הזה הצליח מארי לשמור את הכדור בתוך המרגש, להתיש את הסרבי ולזכות בשבירה כדי לעלות ל-4:5 ולהגיש לזכייה במשחק ובמקום בגמר. אבל אז הבריטי נבהל מעט, נולה סירב להיכנע, והמערכה הלכה לשובר שוויון. ברגע המכריע דג'וקוביץ' התעלה על עצמו, סיפק כמה מכות מדהימות, והשלים ניצחון ענק, 6:7.

מוקדם יותר העפיל נדאל לגמר בזכות ניצחון 5:7, 1:6 על רישאר גאסקה בחצי הגמר לאחר שעה ו-33 דקות. שני השחקנים הצליחו לשמור על ההגשות שלהם עד למצב של 5:5, אז הצליח מלך החימר להשיג את השבירה המיוחלת כדי לקבוע 5:6 לאחר משחקון בו ניצח לאחר 15:40.

המשחקון האחרון במערכה היה שקול ומתוח, אך בתומו הצליח המדורג מספר אחת בעולם לשמור על ההגשה ולנצח 5:7 במערכה הראשונה, שנחתמה לאחר שעה בדיוק, בה הצליח נדאל לחבוט לא פחות מאשר 14 ווינרים.

המערכה השנייה כבר הייתה חגיגה של רפא, שהצליח לסגור עניין אחרי 33 דקות בלבד. גאסקה הנפלא, שהצליח להפתיע את רוג'ר פדרר ותומאס ברדיך בשלביפ הקודמים, סיים את דרכו ובהחלט יהיה מסוכן ברולאן גארוס במדינה שלו, צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully