וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקבוצה שאוהבת לדאוג דרוש שוער בטוח

14.5.2011 / 10:00

במכבי ת"א מתלבטים על מי להמר בשער בעונה הבאה. האם זה הזמן לגדל ילד כמו ברק לוי, או שחייבים חונך סטייל שטראובר?

אי שם בחודש אוגוסט של תחילת העונה הנוכחית נחת הבעלים הקנדי של מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר, בישראל כדי לצפות במשחק הגומלין של הצהובים נגד פריס סן ז'רמן במוקדמות הליגה האירופית. גולדהאר ניצל את הביקור כדי לצפות בדרבי של קבוצת הנערים של המועדון מול הפועל תל אביב שנערך בקרית שלום. הטייקון ישב במגרש ועודד כמו אחרון האוהדים את הנערים הצהובים, שניצחו 2:3 משער דרמטי 10 דקות לסיום. את עיניו של הבעלים הקנדי צדו שני שחקנים בצהוב. הקשר המוכשר עומרי אלטמן, שסיכם בחודש מרץ האחרון את העברתו לפולהאם האנגלית, והשוער המצטיין ברק לוי. גולדהאר סימן אותם.

היום (שבת) נחת גולדהאר בארץ לביקור בן כמה ימים, במסגרתו הוא צפוי לצפות בדרבי נגד הפועל תל אביב. גולדהאר הגיע אמנם למשחק היוקרתי, אולם על פי התכנון הוא ינצל את ביקורו גם לטובת סבב שיחות עם ראשי המועדון והצוות המקצועי, כחלק מההכנות לקראת העונה הבאה כשעל הפרק שחרור של שחקנים וכן קביעת מסגרת התקציב. הדרבי בו יצפה יעזור להכריע באחת הסוגיות הכי קשות: מי צריך להיות השוער של מכבי תל אביב בעונה הבאה. האם להמשיך במתכונת הקיימת של שוער בכיר סטייל לירן שטראובר, שיפתח בדרבי וינסה להוכיח שזו האופציה הנכונה, לצד שוער צעיר כמו ברק לוי. או אולי ללכת על לוי הצעיר כבר עכשיו, לגדל אותו כשוער ראשון כבר בגיל 18.5, כמו שמכבי חיפה עשתה עם ניר דוידוביץ' ב-1995.

"אם נרצה להעמיד קבוצה טובה בעונה הבאה, נצטרך לעשות כמה דברים בנוגע לסגל. זו לא תהיה מהפכה טוטאלית, אבל בהחלט יש כמה דברים שצריך לעשות", אמר גורם במועדון. "אנחנו כבר יודעים פחות או יותר את מי אנחנו רוצים לשחרר ומי אמור להישאר, אבל זה לא יהיה קל כי יש כאן שחקנים עם חוזים והכל קשור אחד בשני. עד שגולדהאר לא יקבל החלטות, יהיה קשה לבצע מהלכים. השאלה הבלתי פתורה כרגע במועדון היא מי יהיה השוער הנוסף לצידו של ברק לוי. אין ספק שלוי אמור להיות השוער של מכבי בשנים הבאות. אבל כל שוער צריך לבנות כמו שצריך, צריך לראות איך הוא מתפתח ואם אפשר לסמוך עליו.

"מכבי תל אביב זו קבוצה גדולה", ממשיך הגורם לנתח, "ועמדת השוער היא עמדת מפתח. זה לא כמו מגן או קשר שהימרת עליו ואם זה לא מצליח אתה מחליף אחרי כמה משחקים. מה שחשוב זה צוות השוערים שיהיה בקבוצה. חייב להיות מעבר לברק עוד שוער, שבמידה שברק זה לא זה, אתה יכול להרכיב את השוער השני שיש לך, וכאן המלכוד. אתה לא יכול להביא שוער בכיר ולהגיד לו שהוא מגיע בכדי להיות השוער השני של ברק. יש דילמה בכדי למצוא את השוער הנכון, שמצד אחד יכול להיות בסיטואציה מסוימת השוער השני ומצד שני הוא יכול להיות בעצמו השוער הראשון שיחנוך עוד קצת את ברק. אנחנו לא צריכים למהר עם ברק".

גולדהאר יכריע

ברק לוי סומן להיות השוער הראשון של מכבי תל אביב בשנים הבאות. השאלה מתי: בעונה הבאה או בעונות הבאות. ואם לא, איזה שוער ראשון יעמוד בלחץ של מכבי תל אביב. האם להמשיך עם שטראובר, כפי שהמליץ מאמן השוערים שורה אובארוב? האם לחפש זר תותח כמו אניימה, אופציה קלושה כרגע? או אולי שוער ישראלי בכיר כשוער ראשון במקום שטראובר? הדילמה הזו עשויה להכריע כיצד תיראה העונה הבאה של מכבי תל אביב, עונה ששוב תיפתח בלחץ רב. ברק לוי מוגדר בקרית שלום כ'יקירו של שורה אובארוב', שעבד איתו ללא הפסקה בשנתיים האחרונות. מבחינת אובארוב אין ספק שברק לוי הוא שוער העתיד של מכבי תל אביב. השאלה, שוב, היא מתי והאם זה לא מוקדם מדי?

כשבמכבי תל אביב מדברים על שוערים מנוסים יותר עולים שמם של לירן שטראובר, שמסיים את חוזהו וצפוי להיפגש בתחילת השבוע עם הבעלים גולדהאר על מנת לדון בחוזה לעונה הבאה, ושוער קריית שמונה גיא חיימוב, שמסיים השאלה וחוזר בתום העונה הנוכחית לסגל הצהובים. במכבי לא פוסלים גם שוערים ישראלים אחרים, ברמה משביעת רצון, שנמצאים כיום בליגת העל ועשויים לעשות את דרכם לקריית שלום לקראת העונה הבאה. הסיכון הכלכלי מוריד כרגע מהמדף את אופציה השוער הזר. במכבי זוכרים לשטראובר לטובה את הפרגון שגילה כלפי ברק לוי כשזה נזרק לשער הקבוצה הבוגרת, אבל את ההכרעה האם להמשיך עם השוער הוותיק יקבל גולדהאר בימים הקרובים. והדרבי, כאמור, יעזור לו להחליט.

"מכבי זו קבוצה שאינה יכולה להיות במצב שבו עמדת השוער תהיה 50-50", אומר גורם במועדון. "אנחנו צריכים לדעת ב-100 אחוז שיש כאן שוער שאפשר ללכת איתו. ברק לוי יהיה בוודאות בצוות השוערים של הקבוצה הבוגרת, כשלא ברור עדיין אם הוא יהיה השוער הראשון או השני. שאלת המפתח היא האם ברק לוי בגילו הצעיר יכול להחזיק כשוער ראשון במכבי תל אביב כבר בעונה ראשונה שלו בסגל הבוגרים. זה עדיין גיל שיש בו עליות וירידות ביכולת. גם הפרמטר של הניסיון הוא משהו שצריך לחשוב עליו".

אלימלך ממליץ

לוי, שזומן לאחרונה לסגל נבחרת הנוער, עשה העונה התקדמות מקצועית אדירה במדי קבוצת הנוער שזכתה בדאבל. חבריו לקבוצת הנוער מכנים אותו "החתול", וזאת בזכות האינסטינקטים החדים בהם ניחן, שבאים לידי ביטוי בעיקר בקרבות של אחד על אחד. עם זאת, במכבי מודעים גם לחולשות של לוי ויודעים שהוא עדיין צריך לשפר פרמטרים מסוימים במשחקו. מבנה גופו עדיין לא אתלטי מספיק. גורמים במחלקת הנוער סיפרו על בחור מעט "מטורף", לא תמיד יציב, שמדי פעם אף נהג לקלל ולהתנהג בצורה בעייתית. בתחילת העונה הנוכחית קיימו ראשי מחלקת הנוער וראשי הקבוצה הבוגרת שיחה עם לוי והצמידו לו פסיכולוגית, לצד הרבה שיחות אישיות. נכון לעכשיו, הפעולות האלה עזרו ולוי לא מגלה סימני עצבנות יתרה למרות המשא המנטלי שנחת עליו עם כניסתו להרכב הקבוצה הבוגרת.

משחק הדרבי בשבת נגד הפועל תל אביב מגלם בתוכו את דילמת עמדת השוער הקיימת כיום במועדון. לא רק בהעדפתו של שטראובר במשחק כל כך קשה, אלא גם בכל מיני ניואנסים שקשורים בשוער הוותיק שעדיין לא ברור אם יישאר ובוטאו היטב במסיבת העיתונאים של איוניר לקראת הדרבי. "שטראובר ישב בחוץ בחודש האחרון על מנת לתת לו יותר ביטחון ורוגע", אמר המאמן שבחר לספסל את השוער אחרי מכת ספיגות בחודש שעבר. "אני יכול לקרוא מכאן לאוהדים לעודד את הקבוצה ואת לירן, שהוא קפטן במועדון ויש לו היסטוריה ארוכה כאן. מי שאוהב את המועדון צריך לעודד את לירן כי לירן רגוע, שלו וטוב למועדון".

האם לחשש של מכבי תל אביב ללכת עם ברק לוי לדרבי יש משמעות עתידית? האם צריך להילחם בחשש הזה? הנה אחד שיכול לענות על כך. גם שביט אלימלך היה שוער צעיר ומבטיח במכבי תל אביב, אבל מאמנו אברהם גרנט חשב ללכת על שוער ותיק וזר כמו שורה אובארוב. אלימלך נדד לראשון לציון ומשם להיות שוער אדיר בהפועל תל אביב. "זו דילמה קשה מאוד בעיקר כי מדובר במכבי תל אביב", אומר אלימלך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אלימלך: "כשמקבלים החלטה, צריך ללכת איתה עד הסוף"

"אם היה מדובר בקבוצה שלקחה כמה אליפויות בשנים האחרונות, אז אתה אומר לעצמך, נעשה שנה עם שוער צעיר וננסה. אבל במקרה של מכבי זו החלטה מאוד קשה", ממשיך עוזר מאמן הפועל חיפה. "כל החלטה יכולה להיות נכונה ולא נכונה. זה תלוי בכמה סבלנות יש למועדון כמועדון ולמאמן עצמו. זה תלוי כמה סבלנות יהיה להם בשביל שוער צעיר שברור שעבורו צריך לשלם מחיר מסוים בהתחלה. לגבי שטראובר, למשל, אתה יודע מה אתה מקבל, לטוב ולרע. לגבי שוער זר, אז רק אם זה מישהו ברמה גבוהה דוגמת אניימה, למשל, פיגורה עם רקורד מוכח.

"לגבי שוער צעיר דוגמת ברק לוי, זה יכול להצליח רק אם זו תפיסת העולם של המועדון עצמו, שנותן לו את כל הגב, מהבעלים ועד המאמן", הוסיף אלימלך. "החוסן של האנשים מאחוריו אחרי הפסדים – זה המדד. לא יהיה מצב שיבוא שוער צעיר ולא יעשה טעויות. אני חושב שבמכבי לא יודעים עדיין את התשובה לשאלה הזו ולכן הם עדיין מתלבטים. אבל כשמקבלים החלטה, ללכת איתה עד הסוף.

"אני לא מאמין ברוטציה בין שוערים" עוד אמר השוער. "אני לגמרי מאמין בשוער ראשון ושוער שני. אני, בתור שוער צעיר שהגיע לקבוצה הבוגרת, רציתי לקבל את הצ'אנס. עליתי בתקופה לא הכי טובה של המועדון והרגשתי שאני לא מקבל את כל הגב ושאני לא מצליח להפיק מעצמי את מה שאני רוצה. לכן לקחתי צעד אחורה, ירדתי ליגה וגיבשתי את עצמי מחדש. מצד שני, אם אתה נקלע לקבוצה שבה החומר האנושי פנטסטי, ההנהלה והמאמן מאמינים בך, אז זה יכול ללכת, אני לא פוסל את זה, אבל צריך לקחת בחשבון את שכר הלימוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully