וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר יונייטד זכתה באליפות אנגליה

השדים האדומים השיגו את הנקודה הדרושה עם 1:1 בבלקבורן והבטיחו את האליפות ה-19 בתולדותיהם. ווסטהאם צפויה לרדת

אפשר להגיד מזל טוב: מנצ'סטר יונייטד היא שוב אלופת אנגליה. השדים האדומים ידעו שנקודה מול בלקבורן תספיק להם כדי לחגוג כבר היום (שבת) ועבדו קשה על מנת להשיג 1:1 ולציין את האליפות ה-19 בהיסטוריה של המועדון. יונייטד עקפה את ליברפול בטבלת הזכיות וכעת תוכל להתכונן בשקט לגמר ליגת האלופות. אלכס פרגוסון האגדי רושם אליפות מספר 12 כמאמן בליגה האנגלית ובסך הכל תואר מספר 47 בקריירה הארוכה.

התוצאה הזו עשתה שירות טוב ליריבות של בלקבורן בתחתית, אך ממש לא לווסטהאם שיכולה להתחיל להיפרד מהליגה. וולבס, שניצחה 1:3 באצטדיון האור את סנדרלנד, עלתה מעל הקו האדום והשתוותה לבלקבורן עם 40 נקודות, כשבשבוע הבא שתי הקבוצות נפגשות ביניהן. בלקפול עדיין מתחת לקו האדום, אבל בזכות ניצחון חשוב 3:4 על בולטון היא עם 39 נקודות - בדיוק כמו בירימינגהאם שנמצאת בחוף מבטחים. ווסטהאם ואברהם גרנט יכולים להיות מאוכזבים, שכן נקודה של בירמינגהאם מחר מול פולהאם תוריד אותם באופן סופי, ללא כל קשר לתוצאה שישיגו מול וויגאן.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים אליפות, מקדימה אנדרסון. רויטרס
חגיגה גדולה באדום. שחקני יונייטד/רויטרס

בלקבורן - מנצ'סטר יונייטד 1:1

כאשר אלכס פרגוסון הגיע למנצ'סטר יונייטד הוא לא האמין שיחזיק בתפקיד גם ב-2011. אחרי האליפות הראשונה שלו ב-1993, הוא כבר הציב יעד שנראה אז בלתי ניתן להשגה: עקיפת ליברפול בטבלת הזכיות. היום, אחרי 1:1 בבלקבורן, מנצ'סטר יונייטד הבטיחה באופן סופי את האליפות ה-19 בתולדותיה והשאירה את המרסיסיידרס מאחור. פרגוסון הפך את יונייטד רשמית לקבוצה המצליחה באנגליה ועכשיו הפנים כבר לעבר גמר ליגת האלופות, ב-28 במאי מול ברצלונה באצטדיון וומבלי.

ריאן גיגס, ששבר הערב את שיא ההופעות בפרמיירליג לשחקן פעיל (573 משחקים בליגה שהוקמה ב-1992), הוביל את מנצ'סטר יונייטד לדקות טובות בפתיחה, אבל השער נפל דווקא בצד השני. בלקבורן, שזקוקה לכל נקודה במאבקי ההישרדות שלה, ניצלה יום מחריד של תומאש קושצ'אק בשער האורחים (אדווין ואן דר סאר קיבל מנוחה) וברט אמרטון האוסטרלי כבש בדקה ה-20. יונייטד הגבירה את הלחץ, הייתה זכאית לפנדל בפתיחת המחצית השנייה וקיבלה אותו בדקה ה-73, אחרי ספק הכשלה של חאבייר הרננדז ברחבה. ווין רוני דייק מהנקודה ונתן את האות לחגיגות של האוהדים האדומים ביציעים. מנצ'סטר יונייטד שוב אלופה.

כבר בדקה הרביעית מנצ'סטר יונייטד הייתה קרובה לעלות ליתרון, אבל הנגיחה החזקה של נאני אחרי הגבהה של רוני נעצרה במשקוף. בלקבורן החלה להיכנס למשחק, ובדקה ה-18 טעות קשה של קושצ'אק כמעט עלתה בשער חובה ליונייטד, אלא שהקפטן וידיץ' חיפה עליו והרחיק. שתי דקות לאחר מכן עוד שגיאה של קושצ'אק כבר הסתיימה בספיגה. בלקבורן המשיכה את ההתקפה, אולסון הגביה משמאל וארמטון האוסטרלי בעט פנימה משמונה מטרים. 0:1 לבלקבורן. יונייטד חזרה לאיים על השער בדקה ה-35, אך רובינסון הדף לקרן את הניסיון של הרננדז. בצד השני, קושצ'אק איבד לגמרי את הביטחון והוילט כמעט הפך עוד טעות שלו לשער השני.

יונייטד המשיכה ללחוץ בפתיחת המחצית השנייה ובדקה ה-50 הייתה זכאית לפנדל אחרי הכשלה של ז'יבה על ולנסיה ברחבה, אבל השופט דאוד הורה לקשר מאקוודור לקום. קושצ'אק שוב גרם להתקף לב לאוהדים האדומים, כשמן העבר השני בעיטה מסוכנת של נאני בדקה ה-59 פגעה בסמבה ויצאה לקרן, ומיד ג'ונס בלם ניסיון של גיגס. בדקה ה-65 אמרטון המצוין הגביה מימין ואולסון נגח בעוצמה, אבל רק לקורה. בדקה ה-70 הגיע הרגע הדרמטי של המשחק, כשהשוער רובינסון ספק הכשיל ברחבה את הרננדז. אחרי התייעצות של שתי דקות עם הקוון, השופט דאוד הצביע על הנקודה ורוני קבע שוויון. מכאן הקבוצות בעיקר העבירו זמן וחיכו לשריקה ששלחה את האורחים לחגוג בגדול.

הרכב בלקבורן: פול רובינסון, מיצ'ל סלגאדו, כריסטופר סמבה (קית אנדרוז, 78), פיל ג'ונס, גאל ז'יבה, ברט אמרטון, ג'רמיין ג'ונס (דייויד דאן, 74), סטיבן נ'זונזי, מרטין אולסון, דייויד הוילט (מורטן גמסט פדרסן, 59), ג'ייסון רוברטס.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: תומאש קושצ'אק, פאביו (פול סקולס, 62), ריו פרדיננד, נמניה וידיץ', ג'וני אוואנס, אנטוניו ולנסיה, מייקל קאריק, ריאן גיגס, נאני (דימיטאר ברבאטוב, 81), ווין רוני, חאבייר הרננדז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בלקפול - בולטון 3:4

בשנת 1953 נפגשו שתי הקבוצות בגמר הגביע, אז הצליחה בלקפול לנצח 3:4 ולהניף את הגביע. הפעם, כמה אירוני ומשעשע, הושגה אותה התוצאה בדיוק ויש שיאמרו שמשמעותה לא פחותה עבור שחקניו של איאן הולוואי מחשיבותה של הנפת גביע. בלקפול, שנהנתה מצמד של די ג'יי קמפבל, עלתה בעקבות הניצחון למקום ה-18, אך יש לה 39 נקודות, כמו בירמינגהאם שמעל הקו האדום, אך לה משחק חסר ואחת פחות מוולבס ובלקבורן, שמעל הקו האדום.

דווקא הקבוצה של אואן קויל עלתה ראשונה ליתרון לאחר שאלכס באטיסט לא הרחיק מספיק טוב כדור חופשי וקווין דייויס השתלט ובעט פנימה, 0:1 לבולטון. הכתומים איזנו בדקה התשיעית כשגארי טיילור פלטשר קיבל מסירת עומק בנגיחה והמשיך בנגיחה נוספת אל עבר די ג'יי קמפבל, שהצליח לגבור על השומר שלו ולהקפיץ מעל יוסי יאסקליינן פנימה את ה-1:1. הדרמה נמשכה בדקה ה-19 כשג'ייסון פנצ'און, החלוץ המושאל מסאות'המפטון, בעט פנימה את ה-1:2 של הקבוצה הביתית. השוויון החזיק מעמד בדיוק חמש דקות עד שמאתיו טיילור איזן ל-2:2 אחרי בישול של ריקארדו גארדנר.

מחצית? חכו רגע. טעות בהגנת בולטון בדקה ה-45 איפשרה לצ'רלי אדם למצוא את קמפבל, שכבש בקלות את השני שלו והשלישי של בקלפול בדרך ל-2:3. גם המחצית השנייה נפתחה בסערה כשבדקה ה-53 מצא צ'ונג יונג לי את דניאל סטארידג', שבעט פנימה את ה-3:3. הטירוף לא נעצר כאן ובדקה ה-63 הצליחה בלקפול לכבוש את הרביעי כשהפעם הכובש היה צ'רלי אדם לאחר בישול של טיילור פלטשר וזה 3:4 ענק לבלקפול.

סנדרלנד - וולבס 3:1

כל העונה סבלו מיק מקארתי והקבוצה שלו ממספר חסרונות משמעותיים. ג'יימי אוהרה שבר רגל ונעדר חצי שנה, קווין דויל נפצע ונעדר במחזורים האחרונים והקריטיים, אך בכל זאת וולבס מצליחה להתעלות ברגעים החשובים. הזאבים ניצחו 1:3 את סנדרלנד באצטדיון האור והשיגו ניצחון שני ברציפות, ששיפר את מאזנם ל-40 נקודות והם עלו למקום ה-16, מרחק נקודה מעל הקו האדום.

הקבוצה האורחת עלתה ליתרון בדקה ה-22 לאחר שהגבהה של סטיבן האנט, שעברה את כל ההגנה והגיעה לפינה הרחוקה, שם המתין ג'ודי קראדוק, שבעט מהאוויר פנימה את ה-0:1 של וולבס. היתרון החזיק מעמד 12 דקות בלבד עד שקרן של בודווין זנדן מצאה את סטפן ססניון, שנותר לא מכוסה ובעט חזק פנימה מקרוב כדי לקבוע 1:1.

הקבוצה של מיק מקארתי לא אמרה נואש והצליחה לעלות ל-1:2 בדקה ה-54 כשמאט ג'רביס המחליף פרץ באגף ימין והגביה לרחבה, שם המתין סטיבן פלטשר, שנגח פנימה את החמישי שלו בחמשת המשחקים האחרונים והראה שוב שהוא אחת הסיבות בזכותן וולבס עשויה להישאר בליגה בסופו של דבר. בדקה ה-78 הצליחה וולבס לכבוש גם את השלישי לאחר שהגבהה של ג'יימי אוהרה המצוין מצאה את ג'ורג' אלוקובי, שנגח פנימה את ה-1:3.

ווסט ברומיץ' - אברטון 0:1
כבש לאברטון: יוסוף מולומבי (10), הורחק באברטון: דיניאר ביליאלטדינוב (77)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully