וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי בירנבוים: "צריך לשמור על הבית ולסגור את הסדרה"

12.5.2011 / 22:14

מאמן ראשל"צ מריח את הפיינל פור. שמיר: "המשחק הבא יהיה הכי חזק העונה". יבזורי: "הרגשתי טוב אחרי הכדור הראשון"

ההפתעה הגדולה של ערב המשחקים השלישי של הפלייאוף בליגת העל הגיעה דווקא מהרצליה, שם עלתה מכבי ראשון לציון ליתרון 1:2, עם ניצחון 75:82 גדול, ועתה היא במרחק 40 דקות בלבד מהופעה מדהימה בפיינל פור. "בחצי הראשון שמרנו נכון אבל לא מספיק לפלייאוף", אמר אפי בירנבוים לאחר הניצחון. "בני השרון נותנו לנו את הקליעה, וזה אולי מפתיע בפלייאוף, אבל אמרתי לשחקנים לקחת את הזריקות. אם אתה לא לוקח את הזריקות כשאתה חופשי אתה מגיע למצבים לא נוחים. אני לא הייתי בלחץ לפני המשחק ולא אהיה אחרי, צריך לשמור על הבית פעם אחת ולסגור את הסדרה. יש פה מלחמה של שתי קבוצות שרוצות להגיע לפיינל פור".

לקראת סוף המשחק צעק יו"ר בני השרון, אלדד אקוניס לעבר בירנבוים וסימן לו עם היד: 'חכה, חכה לסיום'. תקרית שנעלמה מעיני השופטים והמבקר. "אני בחור אימפולסיבי", הגיב על התקרית בירנבוים בסיום, "אלדד הוא כמו אחי, כשהוא יהיה רגוע אני אדבר איתו".

השחקן המצטיין של ראשון הערב היה ללא ספק ריימר מורגן, שלהט מחוץ לקשת, ובמו ידיו הביא את ניצחון החוץ החשוב. "זה היה מאמץ קבוצתי אדיר, כולם התאמצו כל השבוע באימונים", אמר השחקן בסיום. "אפי הכניס את השחקנים בזמן הנכון והבאנו את הניצחון". על המשחק הבא אמר מורגן: "אנחנו יודעים שהמשחק הרביעי יהיה קשה, יש להם שחקנים שיודעים ליצור, נצטרך להביא את המשחק הכי טוב שלנו כדי לנצח את הסדרה ולהגיע לפיינל פור".

בבני השרון לעומת זאת ניסו להבין כיצד הפסידה הקבוצה את שני המשחקים האחרונים, ועתה היא נמצאת בעמדת הדחה. "ראשון פתחו את ההגנה שלנו עם אחוזים טובים מחוץ לקשת", אמר דן שמיר בסיום. "היה לנו מומנטום רע ברבע השלישי, אבל אני לא חושב ששיחקנו לא נכון". על המשחק הבא שעלול לסיים לבני השרון את העונה, אמר שמיר: "אני מתייחס לכל דבר כסוג של הזדמנות ואנחנו בהחלט צריכים להציג אופי. בפיגור 2:1 כולם צריכים להיות אך ורק עסוקים באיך אנחנו מחזירים את ההתמודדות הזאת לכאן ביום רביעי. יש לנו את מה שצריך וזה יהיה משחק הכי חזק ששיחקנו השנה".

קפטן בני השרון, ארז כץ אמר לאחר ההפסד: "ארז כץ: "הפסדנו בעיקר בגלל הדברים הקטנים, דברים שבסדרת פלייאוף צריכים לעבוד במאה אחוז. הם השתלטו על המשחק בחצי השני ואז היה קשה לנו לרדוף אחריהם. נעשה הכל כדי לחזור לסדרה ביום ראשון ולהחזיר את ההכרעה לכאן. כדורסל זה משחק אמוציונאלי, ויש לנו הרבה חבר'ה אמוציונאליים בקבוצה. לא יהיו הפתעות ביום ראשון. נעשה את התיקונים. יש לנו יומיים שלושה כדי לנצח ולהגיע לפיינל פור".

"יהיה קשה מאוד בחולון"

קבוצה נוספת שנמצאת במרחק משחק בודד מהפיינל פור היא האלופה, גלבוע/גליל, שניצחה הערב את הפועל חולון 73:89, ועלתה גם היא ל-1:2. "אנחנו מרוצים מהניצחון, זה הדבר הכי חשוב", אמר בסיום מאמן הקבוצה, ליאור ליובין. "היו לנו הרבה דברים טובים היום, אבל כשהם צימצמו קיבלנו החלטות לא טובות. בהתחשב בעובדה שחולון עמדו 40 פעם על הקו ואנחנו רק 15 פעמים, אז בסך הכל התוצאה הזאת הגיונית. אני לא רוצה להגיד יותר מזה לגבי השיפוט. זה הנתון והוא מדבר בעד עצמו". על המשחק הבא אמר המאמן: "כפי שראיתם, מתפתחים כאן מאבקים קשים - לפעמים בלי הרבה כדורסל טוב - אבל אנחנו רוצים לנצח בחולון. זאת המטרה".

כוכב המשחק ללא ספק היה דגן יבזורי, שלהט מחוץ לקשת וצלף 6 מ-7 לשלוש, בדרך ל-24 נקודות. "זה היה יום טוב, אין ספק", אמר הקלע. "ידעתי שאני רוצה לבוא אגרסיבי בתחילת המשחק, לא לתת להם סיכוי להתחיל טוב. קיוויתי שכל הקבוצה תבוא ככה ונסגור מהר את הסיפור. הרגשתי טוב אחרי שהכדור הראשון נכנס, היו לי יחסית הרבה מצבים טובים וזרם לי טוב". על המשחק הבא אמר יבזורי: "בחולון יהיה קשה - זה בטוח, אבל נבוא לעשות מה שעשינו היום, כדי לגמור שם את המשחק עוד לפני שהוא יתחיל. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנחנו תלויים במשחק אחד מכריע, חשוב מאוד שנסיים את זה כבר במשחק בחולון. ביום ראשון נגיע יותר נחושים ומפוקסים ונעשה את זה".

"המשחק הזה היה כמו רכבת הרים"

גם הפלייאוף בתחתית הולך למשחק רביעי, כשהערב קיבלנו עוד מלחמה בין מכבי חיפה לעירוני אשקלון, בסיומה הביסו הירוקים 72:91 את יריבתם מהדרום. "מה שהיה היום לא מעיד על מה שיהיה על יום ראשון", אמר מאמן חיפה, מיקי גורקה לאחר הניצחון. "אני שמח שניצחנו ונעשה הכל כדי לנצח את הסדרה כבר באשקלון. המשחק היום היה כמו רכבת הרים. יכול להיות שהגבנו מאוחר להרכב הגארדים של אשקלון אבל הבעיה שלנו הייתה בסוף הרבע השני כשבמקום לרדת ביתרון 20 ירדנו ביתרון 9 בלבד בגלל משחק התקפה רע שלנו. משחק ההתקפה שלנו זה לדעתי המפתח בסדרה. כל פעם שאנחנו משחקים חמש על חמש בהתקפה עומדת ולוקחים זריקות טובות אז אנחנו מובילים".

האיש שקירב את חיפה אל הארץ המובטחת הוא סילבן לנדסברג שהציג את המשחק הטוב שלו העונה. "הגעתי למשחק קצת קר כי החמצתי את המשחק האחרון בגלל פציעה בקרסול ונכנסתי לאט לאט לעניינים", אמר לנדסברג. "למרות הניצחון הסדרה עוד לא גמורה. אשקלון נלחמת בדיוק כמונו והם יכולים לעשות לנו את אותו הדבר. אנחנו לא נישן ולא ננוח. התחממתי במחצית השניה וזה היסטוריה משם, לא יכלתי להחטיא כדור. אני מרגיש בטוח במשחק שלי ואני מרגיש שאם אני אמשיך לזרוק אני אקלע".

מנגד, באשקלון מרגישים היטב את הלחץ, כשאימת הירידה ניצבת עתה בפניהם בצורה ברורה. "אני חושב שצריך לתת קרדיט לחיפה,, אמר מאמן אשקלון, אלי רבי. "הם לא אפשרו לנו בחצי הראשון לפתח משחק, הם היו מאוד אגרסיבים והחבר'ה שלי לא הצליחו להגיע למצבי קליעה. לחיפה יש המון כישרון והיה ברור שבמגרש הפתוח אנחנו לא יכולים להתמודד איתם. גם ברבע האחרון לצערי בפלוס ארבע עשינו שלושה מהלכים שגויים שהחזירו את המומנטום לחיפה. החבר'ה שלנו לא מרימים ידיים ולמחוק פיגור של מעל 20 הפרש ולהוביל 4 זה אומר שאין לנו סף שבירה נמוך. אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים לנצח את המשחק הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully