וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל ג'קסון נפרד: "הלייקרס ישרדו הכל"

אחרי התבוסה בדאלאס וההדחה בסוויפ, בלייקרס מתכוננים ליום שאחרי. בריאנט: "מוזר לחשוב על עונה בלעדיו". שואו עשוי לאמן

רגע אחרי ההפסד המשפיל 122:86 לדאלאס ששלח את האלופה הביתה בסוויפ, שאלה אחת העסיקה את הכתבים. האם היה זה משחקו האחרון בקריירה של מאמן לוס אנג'לס לייקרס פיל ג'קסון? המאמן התייחס לכך במסיבת העיתונאים ולמרות ששום דבר אינו רשמי, וג'קסון כבר שינה את דעתו בעבר, בלייקרס משוכנעים כי התשובה היא חיובית.

"אני חושב שזה היה משחקו האחרון", אמר ה-GM מיץ' קופצ'אק. "נשב ונדבר, אבל אין לי אינדיקציה שהוא לא יפרוש. דיברנו בקצרה והודיתי לו על מה שהוא עשה בשביל המועדון. היה תענוג לעבוד איתו. כל מאמן בליגה עובד בלי סוף שעות וג'קסון עובד קשה כמו כל אחד אחר, אבל הוא שנה. יש לו מגע שאין למאמנים אחרים". קופצ'אק סירב להתייחס לסוגיית מחליפו של ג'קסון. יחד עם זאת, עוזר המאמן בריאן שואו נחשב למועמד המוביל.

ארבעה מחמשת ילדיו של המאמן טסו לדאלאס לחזות במה שכנראה היה המשחק האחרון של אביהם בן ה-65, שנפרד מהליגה עם 11 אליפויות. ג'קסון עצמו אמר: "התקוות שלי הן שזה המשחק האחרון שאאמן. הייתה לי תקופה נפלאה", והוסיף עקיצה לעבר הקומישינר דיוויד סטרן: "קיבלתי הודעה שנקנסתי על ידי הליגה ב-35 אלף דולר. לא כיף להרגיש שרודפים אחריך, אבל כמו שריצ'רד ניקסון אמר, לא תוכלו לבעוט בי יותר".

גם קובי בריאנט נדרש להתייחס לעניין המאמן וענה: "קשה לי לתאר במילים מה הוא עשה עבורי. גדלתי תחתיו. הדרך בה אני ניגש לדברים או חושב על דברים, לא רק בכדורסל אלא בחיים באופן כללי, באו ממנו. לפיכך, קצת מוזר לי לחשוב על העונה הבאה בלעדיו".

סיום דרכה של האלופה מעלה לא מעט שאלות לגבי העתיד. הלייקרס חורגים בהרבה מתקרת השכר (משלמים 91 מיליון דולר לשנה, יותר מכל קבוצה ב-NBA) ומחזיקים בסגל מבוגר מאוד. התקשורת בלוס אנג'לס העריכה כי קופצ'אק יחפש בקיץ פוינט גארד צעיר שיחליף את דרק פישר ואולי יסכים לוותר על אנדרו ביינום או פאו גאסול בטרייד. "הלייקרס ישרדו את הכל", סיכם ג'קסון באופטימיות.

והיה גם משחק והייתה לו מנצחת גדולה. דאלאס השלימה עלייה שלישית לגמר אזורי בתום סדרה בה הציגה יכולת שיא. עכשיו המאבס מקווים לשוב לגמר ה-NBA לראשונה מאז ההפסד למיאמי ב-2006 וגם מכוונים גבוה יותר: "ניצחנו עד עכשיו שמונה משחקים ואנחנו צריכים לנצח עוד שמונה", אמר טייסון צ'נדלר. "זו המטרה שלנו. המשחק הערב? יום מדהים".

ג'ייסון טרי, כוכב הערב עם 32 נקודות ותשע שלשות, הוסיף: "העבודה לא נגמרה. אנחנו יודעים שהזדמנויות כאלה לא מגיעות לעיתים קרובות. אנחנו מרוכזים במטרה אחת".

עוד קצת עובדות על הערב המטורף הזה

* האלופה האחרונה שעפה מהפלייאוף בסוויפ מהדהד היתה מיאמי, שחטפה 4:0 בראש משיקגו בפלייאוף של 2006/07

* ב-20 עונותיו בליגה, פיל ג'קסון הפסיד רק תשע סדרות פלייאוף. אף אחת מהן לא היתה בסוויפ

* בהנחה שהמשחק הערב היה האחרון בקריירה של הזן מאסטר, שימו לב למאזן של המאמן הגדול בתולדות ה-NBA ב-17 משחקיו האחרונים: 11:6. לא נעים

* הסוויפ האחרון אותו ספג קובי בריאנט היה ב-1999

* אגב, בפעם האחרונה ששתי הקבוצות הללו נפגשו בעונה הסדירה, רק לפני כחמישה שבועות, התוצאה היתה 82:110 לזכות הלייקרס

* 15 השלשות שקלעו ג'ייסון טרי ופז'ה סטויאקוביץ' יחדיו (מתוך 16 ניסיונות) הן שיא NBA למשחק פלייאוף עבור צמד שחקנים מאותה קבוצה

* 20 השלשות שקלעה דאלאס במשחק השוו שיא פלייאוף לשלשות של קבוצה במשחק בודד.

* ולבסוף, ההיסטוריה נמשכת: 99 קבוצות ב-NBA היו בפיגור 3:0 בפלייאוף. אף אחת מהן לא חזרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully