וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא פניני: "השארנו את הכל על המגרש בגמר"

9.5.2011 / 8:22

מכבי תל אביב שבה לארץ אחרי ההפסד בגמר היורוליג לפאו. שחורציאניטיס: "תמיד יש את השנה הבאה, אין לי סיבה לעזוב"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב שבה הבוקר (שני) לישראל ללא גביע אירופה, אבל עם הרבה כבוד ותחושת גאווה בסיום עונה אירופית נפלאה. הצהובים נוצחו 78:70 בגמר על ידי פנאתינייקוס החזקה ובסיום חשו סיפוק מההישג האדיר בעונה שהתחילה עם ציפיות נמוכות. על הצהובים עברו 24 שעות מורכבות. יום שהתחיל במשחק, נמשך עם השתתפות אנשי הקבוצה בטקס זיכרון בבית הכנסת בברצלונה ונמשך בטיסת לילה לישראל. כעת, יתפנו הצהובים להשגת המטרה האחרונה לעונה - החזרת תואר האליפות בישראל.

שחורציאניטיס: "אף אחד לא ציפה שנגיע כל כך רחוק"

גיא פניני, שחווה פיינל פור אישי מצוין מבחינתו, אמר עם הנחיתה: "הגענו לבאר ולא שתינו ממנה, אבל אנחנו צריכים להיות גאים. אני חושב שעשינו עונה אירופית מדהימה. לאורך כל הדרך שיחקנו כדורסל טוב ועשינו את מה שאנחנו צריכים לעשות. הגענו לגמר וגם בפיינל פור שיחקנו כדורסל טוב, השארנו את הכל על המגרש בגמר, אבל הקבוצה היותר טובה ניצחה. צריך לדעת להפסיד ולתת את הקרדיט למנצחים. יש הרגשה לא טובה, ברור שכולם היו עצובים אחרי המשחק, אבל אחרי שכל האדרנלין ירד, אנחנו מסתכלים אחורה בגאווה".

פניני התייחס גם להמשך המטרות של הצהובים העונה עם החזרה לליגה המקומית, ואמר: "הליגה זה הלחם והחמאה שלנו, וגם בליגה עשינו עונה מדהימה. אנחנו צריכים לעבור את נתניה ולהגיע לפיינל פור. זאת השיטה, צריך לחיות איתה ולהביא את האליפות הזו".

סופוקליס שחורציאניטיס התקשה להסתיר את האכזבה הקשה שעימה הוא מסיים את הקמפיין האירופי, ואמר: "זו אכזבה, הייתה לנו שנה טובה אבל מה אפשר לעשות? שיחקנו מול קבוצה טובה ומנוסה ולנו יש פחות ניסיון. אף אחד לא ציפה שנגיע כל כך רחוק, אבל עשינו את זה ואפשר להגיד שאנחנו הצלחה גדולה. ההפסד עצמו היה מאכזב מאוד, גם מבחינה אישית. לא הייתי טוב במשחק ולא יכולתי לעזור לחברים שלי לנצח את המשחק, אבל תמיד יש את השנה הבאה ויש לי פה חוזה. אין לי סיבה לעזוב".

ג'רמי פארגו, שזכה ללא מעט מחמאות העונה בזכות הפריצה הגדולה שלו באירופה, אמר: "אנחנו עייפים ומאוכזבים, אף אחד לא אוהב להפסיד משחקים. עשינו דברים שלא מתאימים לנו, הגענו למקומות במגרש שלא טובים לנו ולרוע מזלנו זה עלה לנו בהפסד. אף אחד לא נתן לנו צ'אנס ביורוליג והגענו עד לגמר, עשינו עונה טובה, חבל שלא לקחנו את התואר. עכשיו אנחנו צריכים לעבור את נתניה ולהגיע לפיינל פור. אני לא חושב על העונה הבאה רק על נתניה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בלאט: "אחד הדברים שמאפיינים קבוצות גדולות זה המשכיות"

דיוויד בלאט, שחזר לקבוצה העונה ולא הצליח לקטוף זכייה ראשונה כמאמן ראשי ביורוליג, הסביר: "לא היינו רחוקים ויש תחושת גאווה מהעונה הזו. היה חסר לנו בעיקר ניסיון. הם היו טובים, מאומנים, מנוסים וחזקים. אנחנו לא פיתחנו את המשחק הרגיל שלנו, ובמחצית הראשונה קלענו באחוזים מחרידים ל-2, שזה היה הכוח שלנו כל השנה. לא עשינו את המהלכים שאנחנו רגילים לעשות, רדפנו אחריהם במחצית השנייה וקשה מאוד לרוץ אחריהם. הם קבוצה יותר מדי עמוקה עם יותר מדי ניסיון".

בלאט ינסה כעת להחזיר את שחקניו אל הקרקע, וגם הוא יודע שזה לא יהיה פשוט: "זה לא קל לחזור עכשיו לליגה, אבל אני חושב שעשינו מסע ארוך ואדיר באירופה. הדבר היחיד שטוב בפיינל פור הישראלי בעיני זה שהוא נותן לנו צ'אנס לשחק בעוד פיינל פור ולזכות הפעם. לא היה מגיע לנו לנצח. הרגשתי שאנחנו יכולים לעשות משהו, אבל אתה חייב לנסות לעשות דברים. לצערי הקבוצה היותר טובה ניצחה.

"עד עכשיו עשינו השנה הרבה מאוד דברים טובים עבור הקבוצה. חלק מהמטרה שלנו בקיץ באמת היה להיכנס למצב שיש המשכיות במכבי. אחד הדברים שמאפיינים קבוצות גדולות זה המשכיות, קבוצות שרוצות להצליח לאורך זמן. העבודה הגדולה רק התחילה מבחינת הקבוצה לשנה הבאה. כדי להשאיר שחקנים צריך לעבוד קשה מאוד, זה מה שאנחנו צריכים לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully