וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך האמיתי: נבחרת המחזור של אירופה

9.5.2011 / 15:15

מלכי השערים רונאלדו ודי נטאלה מככבים בנבחרת המחזור, אך מעל כולם ניצב המלך הנצחי של מנצ'סטר יונייטד - ריאן גיגס, האיש שמסמל לא פחות מאלכס פרגוסון את שבירת שיא האליפויות

בשבוע שעבר הייתה זו דורטמונד שזכתה באליפות אחרי תשע שנים והשבוע הגיעה תורה של מילאן להחזיר את הצלחת לארון אחרי שבע שנות בצורת. ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד זקוקות לנקודה אחת כדי להבטיח אליפות משלהן, וכך הליגה האחרונה מבין הבכירות שעוד נותרה פתוחה היא הצרפתית, כשגם שם מסתמנת אלופה חדשה בדמותה של ליל. נבחרת המחזור של וואלה! ספורט עושה כבוד לאלופה הטרייה ממילאנו, מציגה את מלך הבישולים של צרפת וכמובן את מלכי השערים של איטליה וספרד. אך מעל כולם נמצא המלך הבלתי מעורער של מנצ'סטר יונייטד – ריאן גיגס.

שוער

כריסטיאן אביאטי - מילאן

בתום שבע שנים שחונות בזירה המקומית ואחרי שצפתה מהצד ביריבה העירונית אינטר מייצרת שושלת ומשתלטת על הכדורגל האיטלקי, החזירה לעצמה מילאן את הסקודטו וחגגה אליפות מספר 18 בתולדותיה בזכות 0:0 באולימפיקו מול רומא. הנקודה הזו שהבטיחה את התואר רשומה קודם כל על שמו של כריסטיאן אביאטי, ששם חותם על עונה נהדרת מבחינתו עם עוד הופעה נהדרת. השוער בן ה-33, שספג פחות מכל אחד אחר העונה בליגה, שוב נעל את השער, רשם הצלות גדולות מול מירקו ווציניץ' ופאביו סימפליסיו והסביר מדוע צ'זארה מאלדיני בחר בו לשחקן העונה. הבאנקר של הרוסונרי.

הגנה

מגן ימני: חסוס גאמז - מלאגה

לפני כחודשיים הגיע מנואל פלגריני עם מלאגה לסנטיאגו ברנבאו וחטף שביעייה משפילה מהאקסית ריאל מדריד. בספרד כבר הספידו אז את הפרויקט הקטארי, אך כעת מדברים על מלאגה כקבוצת הלוהטת בליגה. למרות שהם עדיין בסכנת ירידה, שחקניו של פלגריני נמצאים בעיצומו של מסע היחלצות מרשים עם ארבעה ניצחונות רצופים, כולל 0:3 נהדר במדריד על אתלטיקו בסוף השבוע. את המחמאות מקבלים הכובשים סלומון רונדון וז'וליו בפטיסטה, אבל במחזורים האחרונים גם ההגנה הגרועה בליגה התייצבה. לא מעט מכך הודות ליכולתו המשופרת של חסוס גאמז, שבשבת מנע משחקני הכנף של אתלטיקו לייצר מצבים מהאגף שלו וגם בישל את השער הראשון. מלאגה שווה עוד עונה בליגה הבכירה.

בלם: כריס - ליון

המפגשים בין ליון למארסיי לא מאכזבים. בעונה שעברה סיפקו השתיים 5:5 בלתי נשכח שסימל את הריצה לאליפות מצידה של מארסיי, והפעם הייתה זו חצי הכמות בניצחון 2:3 לזכותה של ליון, שככל הנראה לקחה את התואר מידי הקבוצה של דידייה דשאן והעבירה אותו לליל. מי שהכריע את המשחק ואולי את העונה כולה היה דווקא כריס. הבלם הברזילאי עובר תקופה לא פשוטה ולאחרונה אף נופה מהרכב ליון, אך בקרב הצמרת המכריע וכשהמקום בליגת האלופות נתון בסכנה, הוא הופיע בגדולתו, הקרין מנהיגות ברגעי המשבר אחרי איבוד היתרון וירה מכל הלב את שער הניצחון בדקה ה-84. המושיע של ז'אן מישל אולאס.

בלם: כריסטופר סמבה - בלקבורן

אחד הבלמים הטובים העונה בפרמיירליג חוזר לעוד ביקור בנבחרת המחזור. ווסטהאם של אברהם גרנט עשתה כל שביכולתה כדי לפצח את הגנת בלקבורן ולהפוך פיגור לניצחון על מנת להימלט מהמקום האחרון, אך נתקלה ביום נפלא - אחד מני רבים - של כריסטופר סמבה. הקפטן של בלקבורן שוב סיפק משחק הקרבה במרכז ההגנה, זכה בכדורים הודות לנחישות ומלחמה חסרת פשרות והיה אחראי להצלת המשחק כשמנע שער מקרלטון קול בתוספת הזמן. בלקבורן קרובה להינצלות וחבה זאת בעיקר לסמבה, ווסטהאם בדרך לליגת המשנה.

מגן שמאלי: מיקאל סילבסטרה - ורדר ברמן

איזו עונה נוראית עברה על מי שהייתה הקבוצה המלהיבה בבונדסליגה בשנים האחרונות. ורדר ברמן לא הצליחה להתרומם, תומאס שאף כבר נראה בדרך לסיום הקדנציה הארוכה שלו וסכנת הירידה ריחפה על הקבוצה בשלבים רבים של העונה. בשבת, דווקא מול האלופה הטרייה דורטמונד, ברמן הציגה יכולת מצוינת והבטיחה באופן סופי את הישארותה. מיקאל סילבסטרה, שהפך במהרה לאחד הפלופים הגדולים בגרמניה העונה, מצא את הזמן לספק את משחקו הטוב ביותר העונה, כשכבש כבר בדקה השישית את שער הבכורה שלו במדים הירוקים והשלים 90 דקות מצוינות. באמת הגיע הזמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קישור

מרווין מרטאן - סושו

בין אוסף הכישרונות שמציעה הליגה הצרפתית, קשה שלא לשים לב למרווין מרטאן. הפליימייקר של סושו, שכבר זכה לכינוי צ'אבי הקטן, הפך בעונה שעברה לשחקן הרכב והראה ניצוצות של גאונות. העונה הוא קפץ מדרגה והוכחה לכך הגיעה בשבת. מרטאן ביקר עם קבוצתו בבורדו ופשוט פירק את היריבה. הקשר בן ה-23, שניחן בראיית משחק משובחת, בישל שלושה שערים בניצחון המרשים 0:4 ולמעשה גרם להתפטרותו של ז'אן טיגאנה מבורדו. מרטאן העלה את מאזנו ל-15 בישולים העונה (יותר מכל שחקן בליגה) ונמצא על הכוונת של כל הקבוצות הבכירות, כולל פריס סן ז'רמן אותה הוא אוהד. אולי המוסר הטוב בצרפת יהיה גם האיש שיחזיר את האור לעיר בה נולד.

ריאן גיגס - מנצ'סטר יונייטד

פחות מ-40 שניות החזיקו תקוות האליפות של צ'לסי. מנצ'סטר יונייטד סגרה את משחק העונה ואת סיפור האליפות מהר מאוד, וסיפקה עוד הצגה גדולה לאוהדים באולד טראפורד. חאבייר הרננדז שוב הבקיע שער מכריע, נמניה וידיץ' פיקד על ההגנה ונגח פנימה את השני וג'י סונג פארק ואנטוניו ולנסיה חרכו את האגפים. אבל עם כל הכבוד להם, כמו בצמד המשחקים בליגת האלופות נגד צ'לסי, גם הפעם הכוכב האמיתי היה ריאן גיגס. הקשר הוולשי כבר בן 37, אך נראה כי הוא רק הולך ומשתבח. מלבד הבישול לשער של וידיץ', גיגסי הפיקח ניהל את המשחק של יונייטד במרכז השדה ביד רמה והסביר שוב מדוע רבים מחשיבים אותו לשחקן הגדול בתולדות הפרמיירליג. הוא יהיה כאן גם בעונה הבאה.

אריאן רובן – באיירן מינכן

אולי הנס וקרל היינץ רומיניגה נשמו לרווחה בשבת. למרות עונה מאכזבת מאוד, באיירן מינכן שלהם הבטיחה לפחות את המקום השלישי ותהיה בליגת האלופות בעונה בה הגמר ייערך באליאנץ ארינה. הבווארים פגשו בסוף השבוע את סט. פאולי המפורקת וניצלו את ההזדמנות כדי להוציא את כל העצבים עם 1:8 מוחץ. מריו גומז כבש שלושער והבטיח את מלכות השערים בבונדסליגה ופרנק ריברי כבש פעמיים ולהטט כהרגלו, אבל מעל כולם היה אריאן רובן. הקשר ההולנדי שמפלרטט לאחרונה עם מילאן, היה אחראי לכל ההתקפות המסוכנות של באיירן, הבקיע צמד והבריק עם שלושה בישולים. האם זו ההפתעה שהבטיח ברלוסקוני?

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

העונה של הבלאנקוס הסתיימה למעשה עם ההדחה מליגת האלופות בידי ברצלונה, אבל לאיש אחד יש עדיין בשביל מה לשחק. ליאונל מסי אמנם ניצח אותו בנוקאאוט בעימות האירופי, אך לא אחד כמו כריסטיאנו רונאלדו יניח למאבק. אין אליפות או גמר אלופות? יהיה פיצ'יצ'י. תודה לאל על השמחות הקטנות. הפנומן הפורטוגלי, שספג ביקורות רבות על היעלמותו ברגע האמת של סדרת הקלאסיקו, הזכיר שלמרות חוסר הצלחתו בהנהגת הקבוצה הוא עדיין סקורר מחונן והבקיע רביעייה (שנייה העונה) ב-2:6 בסביליה. רונאלדו העלה את מאזנו ל-33 שערים ועקף את מסי בראש טבלת המבקיעים. גם זה משהו.

אנטוניו די נטאלה - אודינזה

וממלך השערים של הליגה הספרדית אנו עוברים למלך האיטלקי שככל הנראה יגן על תארו. אחרי שבשנה שעברה הבקיע אנטוניו די נטאלה 29 שערים עבור אודינזה והיה החלוץ המצטיין בסריה A, אף אחד לא האמין שהוא יצליח לשחזר את המספרים. שנה חלפה, ודי נטאלה עומד על 28 שערים, כשנותרו שני מחזורים לסיום העונה. החלוץ הנפלא נהנה מחזרתו של שותפו אלכסיס סאנצ'ז, הבקיע צמד ב-1:2 החשוב על לאציו והקפיץ את אודינזה למקום הרביעי המוליך למוקדמות ליגת האלופות. הבשורות הטובות שלו נמשכו כאשר שמע בסיום המשחק על הרחקתו של המתחרה על מלכות השערים, אדינסון קבאני מנאפולי. "אמרו שלא אצליח לכבוש העונה 10 שערים", הזכיר די נטאלה בסיום. אז אמרו.

סטיבן פלטשר - וולבס

מבין שבע הקבוצות שנלחמות על חייהן בתחתית הליגה האנגלית, רק אחת השיגה ניצחון בסוף השבוע. זו הייתה וולבס, והיא עשתה זאת בעיקר הודות ליכולת מצוינת של סטיבן פלטשר. הפציעה של קווין דויל הפחיתה לדעת רבים את הסיכויים של וולבס לשרוד בליגה, אבל פלטשר הבקיע ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים וסידר לקבוצתו חמש נקודות ששוות בריחה מהקו האדום. בניצחון הביתי 1:3 על ווסט ברומיץ', פלטשר עשה צרות להגנת האורחים בכל הקשור לכדורי הגובה, מצא פעמיים את הרשת וגם בישל בתווך לאדלן גדיורה. וולבס מעל הקו האדום, אך המשימה שלה עדיין לא הושלמה.

שווים אזכור

סבסטיאן שאבר (מונאקו) - גיבור בלתי צפוי

סילבן דיסטאן (אברטון) - לא זכר חסד נעורים 1

ג'רמיין פנאנט (סטוק סיטי) - לא זכר חסד נעורים 2

אדן הזארד (ליל) - שחקן העונה בצרפת

לואיס הולטבי (מיינץ) - בשאלקה מתחרטים

ג'ובאני דוס סנטוס (ראסינג סנטאנדר) - לכל סיר יש מכסה

מריו גומז (באיירן מינכן) - יש תואר אישי

כוכב אורח

דריו סרנה - שחטאר דונייצק

אין כמו לזכות באליפות אחרי ניצחון בדרבי. שחטאר דונייצק, השליטה הבלתי מעורערת של הכדורגל האוקראיני בשנים האחרונות, הניפה בשבת את צלחת האליפות בפעם השישית תוך תשע שנים, כשניצחה 0:2 בדרבי את מטאלורג. שחטאר נמצאת בחצי גמר הגביע ועוד עשויה לזכות בדאבל, כשבכל מקרה העונה הזו תוגדר מבחינתה כעונת שיא בעקבות ההישג ההיסטורי בעצם ההעפלה לרבע גמר ליגת האלופות. כמו לאורך העונה כולה, גם במשחק הזה בלט הקפטן דריו סרנה, שהנהיג את חבריו וחתם את הסיפור עם כדור חופשי מושלם לקראת סיום המשחק. תקופה נפלאה למגן הקרואטי ולמועדון הפאר מדונייצק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully