וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד שחקן העונה: חמד נוגס ברפאלוב

8.5.2011 / 12:30

הטבלה שעוקבת אחרי הקרב על שחקן העונה ספגה זעזוע עם הצמד של חמד. האם יש לו סיכוי לגנוב לרפאלוב את הכתר האישי?

1. ליאור רפאלוב (מיקום בשבוע שעבר: 1)

מה עשה השבוע?

שחקנים גדולים יודעים להכריע משחק בפעולה אחת, גם ביום פחות טוב מבחינה אישית. לרפאלוב היה בסך הכל משחק סולידי, במיוחד לאחר ההופעה הפנטסטית במשחק העונה. אבל רפאלוב של העונה לא באמת נעלם מהמגרש. גם כשהוא פחות מורגש, הוא שם כדי להוסיף קורטוב של ברק ותחכום למשחק הכל כך יעיל של הירוקים. שיתוף הפעולה הנהדר עם פיטר מסיללה הוביל לשער השני שגמר את המשחק וכנראה הכריע את הכף. שחקן גדול כבר אמרנו?

הראש של רפאלוב השנה פשוט נמצא במקום הנכון ושום דבר לא מסיט אותו ממסלולו. לא הסקאוט של דינמו קייב, לא ההצעות מרחבי אירופה ולא החוזה במכבי חיפה. כאן מתבטא ההבדל המנטאלי בין הירוקים לאדומים. ההתעסקות של שחקני (ומאמן) הפועל תל אביב בהצעות וסוכנים השכיח מהם את המטרות המקצועיות של העונה והביא לירידה שנמשכת שבועות. ככה מתנהלת קבוצה שבעה וחסרת מוטיבציה.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

כשהפועל תל אביב מרוסקת מנטאלית ופיזית, הירוקים צריכים לשאוף לחגוג אליפות בסטייל, מול הקהל הביתי במשחק נגד עירוני קרית שמונה. אין קבוצה שלא חולמת על סיטואציה כזו, להגיע למשחק אליפות אמיתי שייזכר לדורות, שיוקרן לעד בשידורים חוזרים ולחגוג בסיומו עם האוהדים. עבור רפאלוב, הופעה גדולה במשחק כזה תהווה סיום ראוי לעונה נפלאה.

2. אריק בנאדו (2)

מה עשה השבוע?

מכבי תל אביב אמנם לא איימה יותר מדי על שער הירוקים, אבל קשה שלא להתפעל מהרוגע והשקט של מכבי חיפה, במיוחד על רקע הפאניקה ששוררת במרכז ההגנה בצד האדום. הנוכחות של בנאדו מקרינה על כל הקבוצה, היא הופכת את סיידו יאיא לטוב יותר, היא מאפשרת למגנים לעלות להתקפה בראש שקט ולהיות מעורבים בשערים ומהווה את הסיבה העיקרית לכך שהירוקים ספגו העונה רק 27 שערי ליגה, פחות מכל קבוצה אחרת.

מה צריך לעשות במחזור הבא?

הקהל הירוק יצפה לקונצרט במשחק האליפות וחיפה תתקוף עם הרבה שחקנים, אבל תצטרך להיות זהירה. החלק הקדמי המסוכן של קרית שמונה כבר הביך את הירוקים בקרית אליעזר העונה (2:3), כשגם השחקנים של רן בן שמעון בוודאי ישמחו לגנוב את ההצגה במשחק בסדר גודל כזה. בנאדו צריך לדאוג שהחגיגות יתקיימו כסדרן.

3. תומר חמד (4)

מה עשה השבוע?

במהלך השבוע אלישע לוי עוד התלבט אם להוריד את חמד לספסל לטובת עידן ורד. בסופו של דבר, המאמן לא שינה הרכב מנצח וקיבל תמורה עם צמד. לוי מדבר הרבה על כך שהקבוצה שלו הגיעה מוכנה לרגע האמת. נכנסה לכושר וקיבלה חזרה את הפצועים לקראת סוף הסיבוב השני. אלא שאסור לשכוח מי סחב את הירוקים בתקופה הפחות טובה עם שערי ניצחון דחוקים מול קבוצות תחתית. להזכירכם, חמד ירד ליגה בשנה שברה עם אחי נצרת, צורף לסגל העונה כברירת מחדל ובינואר היה מועמד לחצי ליגה. את השער הראשון שלו הוא כבש במחזור ה-15. בשבת, הוא הגיע לבר מצווה של שערים. זה מה שנקרא עונת פריצה.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

חמד הגשים העונה את כל החלומות והראה לשלל שחקני הנוער הירוקים שיוצאים למסע השאלות ברחבי הארץ שאפשר גם לחזור בדלת הראשית. רפאלוב ובנאדו אמנם מקדימים אותו בקרב על שחקן העונה, אבל עוד שערי אליפות כמו בשבת האחרונה בהחלט יכולים לחזק את מעמדו.

4. טוטו תמוז (5)

מה עשה השבוע?

אומרים שכשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים. בהפועל תל אביב, הגלים הציפו את כל התופעות השליליות וגילו קבוצה שבורה וחלשה שברגע האמת לא קם האיש שימשוך אותה קדימה. ובכל זאת יש צדיק בסדום. טוטו תמוז הוא לא מנהיג ובטח לא אחד שיכול לסחוב קבוצה על הגב, אבל לזכותו ייאמר שהוא מנסה. גם בשבת, תמוז בלט על רקע חבורה אפאטית, נלחם, השקיע ירד להגנה, כבש שני שערים, אבל לא קיבל עזרה.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

בהנחה שהפועל תל אביב לא תהיה אלופה, גם עונה מדהימה של תמוז ברמה האישית לא תספיק לו להיות שחקן העונה. נותר לו להיאבק על תואר מלך השערים ולהמשיך לחזק את מעמדו בסגל. הפועל מודל 2012 צריכה להיבנות סביב העוגן בחוד ההתקפה.

5. ערן זהבי (3)

מה עשה השבוע?

פרשת המעבר של ערן זהבי לפאלרמו ממחישה יותר מכל מה עובר על האדומים. לא ייתכן שבשלב כה מתקדם של העונה, כשכל משחק קובע גורלות, מרשה לעצמו מועדון בסדר גודל כזה לנהל מו"מ רשמי למכירת שחקן. טבעי שזהבי רוצה להתקדם, נכון שהוא מכוון לליגה בכירה כמו הסריה A, אבל את הפגישות והדיבורים אפשר להשאיר לסוף מאי. אחרי הסיכום והפיצוץ, זהבי נראה כמו צל של עצמו על הדשא. הראש שלו לא היה במשחק וזה חבל. לקשר הייתה עונה מדהימה בכל המסגרות, אבל ההתעסקות בדברים הקטנים שמחוץ למשחק, משאירה ממנו טעם רע.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

זהבי יהיה ככל הנראה בעונה הבאה באירופה, אבל הוא ויתר חבריו שיעזבו את שערי וולפסון בקיץ צריכים לשאוף לסיים את העונה הנוכחית בצורה הטובה ביותר האפשרית. כלומר, גביע, סגנות וניצחון בדרבי.

6. בן שהר (6)

מה עשה השבוע?

שהר ידע לא מעט תהפוכות ביכולת העונה ומול נתניה קיבלנו את שהר של הפלייאוף. הוא נראה אנמי, עייף, לא בא לקבל כדור והתקשה מול שחקני הגנה חסרי ניסיון של הצהובים מנתניה. השערים של שהר סחבו את האדומים בסיבוב השני. בפלייאוף המאזן שלו עומד על אפס כיבושים ואלה בשורות רעות עבורו. בתהליך הגדילה שלו כחלוץ, שהר יצטרך לעבוד בעתיד בעיקר על יציבות.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

לזכור שאם אספניול עקבה והחמיאה בתקופות הטובות, היא רואה גם את המשחקים הרעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully