וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה 0:2 את מכבי ת"א

צמד של תומר חמד (6 ו-45) העניק לירוקים ניצחון קליל ויתרון של ארבע נקודות בפסגה. האליפות מתקרבת לקרית אליעזר

מכבי חיפה עשתה הערב (שבת) צעד חשוב בדרך לאליפות ה-12 בתולדותיה כשניצחה 0:2 את מכבי תל אביב בבלומפילד ופתחה פער של 4 נקודות על הפועל תל אביב כשנותרו שני מחזורים לסיום העונה. הפועל תל אביב, שסיימה מוקדם יותר בתיקו 2:2 מול מכבי נתניה במשחק שהתקיים גם הוא בבלומפילד, קיוותה שיריבתה העירונית תעשה צרות לאלופה שבדרך, אלא שקבוצתו של אלישע לוי שלטה במשחק משריקת הפתיחה ועד לסיום. תומר חמד כבש את השער הראשון כבר בדקה השישית, והשלים צמד קליל בדקה ה-45.

מכבי תל אביב, שהרשימה מאז פתיחת הפלייאוף העליון, קיוותה לניצחון שהיה יכול לקחת אותה למאבק על המקום השני במאני טיים של העונה. בסופו של דבר היא נותרה במקום השלישי שמוביל לאירופה, אבל תצטרך להילחם עליו עד למחזור האחרון מאחר שמכבי נתניה ובני יהודה רחוקות ממנה בארבע נקודות.

תומר חמד שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מחצית גדולה שיכולה להביא לירוקים את האליפות. תומר חמד/ברני ארדוב

אחרי הניצחון הגדול על הפועל תל אביב בקרית אליעזר, במכבי חיפה לא איבדו את המומנטום. הם הגיעו למשחק בבלומפילד מול קבוצה בכושר, שבאמת רצתה להילחם על המקום השני, אבל השתלטו עליו מהר מאוד ועלו ליתרון כבר בדקה השישית משער של חמד אחרי מבצע קבוצתי יפה. אותו שער, כמו הרבה התקפות אחרות של הירוקים שהסתיימו הערב בהחמצות, אופיין במשחק התקפי ומסודר של חיפה, משחק שהוכיח שזאת הקבוצה שכנראה ראויה לזכות באליפות השנה. חמד עצמו השלים צמד בתוספת הזמן של המחצית הראשונה והפך כבר ב-45 הדקות הראשונות לכוכב הגדול של המשחק, שככל הנראה סידר לירוקים את האליפות.

מכבי תל אביב חזרה לקרקע אחרי שבועיים מוצלחים במיוחד. זה לא היה ממש משחק רע מבחינתה, ושחקניו של מוטי איוניר הגיעו לכמה מצבים. ובכל זאת, מכבי חיפה הוכיחה לה מה הם הבדלי הרמות בין המקום הראשון לשלישי בליגת העל. הצהובים יכלו להתנחם בחזרתו של ברק יצחקי, שנכנס כמחליף בדקה ה-77 ושיחק לראשונה מאז פציעתו הקשה בתחילת בעונה. למרות שספג שני שערים, גם ברק לוי רשם עוד משחק סביר בין הקורות.

בחזרה למכבי חיפה, קבוצתו של אלישע לוי תוכל להבטיח בשבת הבאה את האליפות והיא תעשה זאת בודאות אם תנצח בקרית אליעזר את עירוני קרית שמונה. כשלוקחים בחשבון את המעידות של הפועל תל אביב ואת היציבות של הירוקים - כנראה שמגיע להם.

מהלך המשחק

דקה 6 - שער! מהלך מבריק של הירוקים. תומר חמד ביצע דאבל פס עם אייל שומר ורץ לתוך הרחבה. משומר הכניס כדור מצד ימין לתיבה, דבאלישווילי השאיר מסירה קטנה לחמד שהפציץ מקרוב מול ברק לוי. 0:1 למכבי חיפה.

דקה 9 - הזדמנות ראשונה למכבי תל אביב כשדור מלול קיבל כדור במצב נוח במרחק של 18 מטרים מהשער, הטעה שחקן הגנה ובעט מזק מעל למשקוף.

דקה 16 - תומר חמד פרץ לכיוון השער ומסר ימינה לדבאלישווילי, שנכנס לרחבה ונבלם רגע לפני שניסה לבעוט מקרוב לשער.

דקה 26 - הזדמנות גדולה לצהובים. אלירן עטר החליף מסירות עם יואב זיו וישראלביץ' ומצא את עצמו בעמדת בעיטה מצויינת בתוך הרחבה. דוידוביץ' הדף את הבעיטה של עטר, מאור בוזגלו השתלט על הריבאונד אבל בעט מעל לשער.

דקה 45 - שער! דאבל פס בין מסיללה לרפאלוב איפשר לראשון לפרוץ מצד ימין ולהגביה כדור למרכז הרחבה, שם חיכה תומר חמד כדי לדחוק פנימה ולהשלים צמד. 0:2 למכבי חיפה.

דקה 51 - גל אלברמן הרים כדור לתוך הרחבה, מאור בוזגלו חיכה לו חופשי והסתובב לכיוון השער תוך כדי בעיטה מהאוויר והחוצה.

דקה 64 - האריס מדוניאנין השתלט על כדור במרחק של 25 מטרים אלכסונית מהשער וניסה את מזלו מרחוק, אבל לא היה קרוב למסגרת.

דקה 66 - עידן ורד עבר את יואב זי ופרץ לרחבה מצד ימין. בסופו של דבר הוא נבלם רגע לפני ניסיון בעיטה לשער.

דקה 71 - הזדמנות נהדרת לתומר חמד להשלים שלושער, אלא שהפעם ברק לוי עמד בגבורה מול חוצה של מכבי חיפה שבעט מולו לשער. גוסטבו בוקולי החמיץ את הריבאונד.

דקה 77 - הקהל של מכבי תל אביב קם על הרגליים והרגיע לברק יצחקי, שנכנס לשחק לראשונה מאז שנפצע בתחילת העונה.

הרכב מכבי תל אביב: ברק לוי, דור מלול, סאבו פאביצ'ביץ', קלמי סבן, שרן ייני, יואב זיו, משה לוגסי (דור מיכה, 62), גל אלברמן, גיז'רמו ישראלביץ' (האריס מדוניאנין, 46), מאור בוזגלו (ברק יצחקי, 77), אלירן עטר.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אריק בנאדו, אנדריי פיליאבסקי, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי, סיידו יאיא, ליאור רפאלוב, יניב קטן (עידן ורד, 53), ולדימיר דבאלישווילי (אייל גולסה, 55), תומר חמד (שלומי אזולאי, 78).

השחקן המצטיין: תומר חמד

החלוץ של מכבי חיפה עלה למאזן של 11 שערים העונה בליגה אחרי צמד נוסף. רק לפני כמה שבועות דיברו על זה שלמכבי חיפה אין מנהיג שיקח את המושכות מיניב קטן. אז אולי תומר חמד הוא לא ממש מנהיג, אבל במאני טיים של העונה הוא נראה כמו אחד השחקנים המנוסים והפוריים בליגה, ולוקח אחריות על הנקודות הכל כך חשובות שמכבי חיפה צריכה לקחת.

הפעם, תומר חמד גרם להגנה של מכבי תל אביב להיראות רע מאוד בשני מקרים, וזה מה שעשה את העבודה וככל הנראה הוביל את מכבי חיפה לתואר אליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully