וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסל'ה מרימוביץ' הובא למנוחת עולמים

שחקן ומאמן העבר נטמן בקיבוץ חורשים. מאות השתתפו בהלוויה, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון לא. צבי רוזן: "מיצה את חייו"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

שחקן ומאמן העבר יוסל'ה מרימוביץ' הובא היום (שישי) למנוחות בבית העלמין בקיבוץ חורשים. מאות אנשים ואישים בכירים בעולם הכדורגל הישראלי מן ההווה והעבר ליוו את מרימוביץ' בדרכו האחרונה. מי שנעדר מההלוויה הוא יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון.

לגבי אי הגעתו של היו"ר, מההתאחדות לכדורגל נמסר: "לצערו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון נבצר ממנו להשתתף בהלוויתו של יוסל'ה מרימוביץ' ז"ל בשל התחייבויות אישיות קודמות. עם זאת, נציגי הנהלה ובכירי ההתאחדות נכחו בלוויה והניחו זר על קברו הטרי בשם ההתאחדות. מיד עם תחילת השבעה מתכוון יו"ר ההתאחדות
להגיע לבית משפחה, לחזק את ידיה ולהביע את תנחומיו על מותו של יוסל'ה. ההתאחדות לכדורגל משתתפת בצער המשפחה".

בין האנשים שספדו לשחקן העבר שמת בגיל 86, היו טייס העבר רן פקר שהיה חברו של מרימוביץ', מאמן הפועל פתח תקוה בהווה גילי לנדאו, יו"ר ארגון המאמנים אמנון רז ואחרים. את מועדון הכדורגל של מכבי תל אביב בו שיחק ואימן מרימוביץ' ועימו זכה באליפויות, ייצגו המנכ"ל עוזי שעיה, המאמן מוטי איוניר ומאמן השוערים אלכסנדר אובארוב.

שייע גלזר: "הוא היה מאמן וגם כמו אבא"

אחד משחקני העבר הגדולים של מכבי תל אביב, שייע גלזר, ששיחק עם מרימוביץ', אמר: "יוסל'ה היה כמו אבא בשבילי. הוא שיחק איתי בקבוצה אחת וגם אימן, לקחנו את המשחקים האחרונים. הוא היה המאמן שלי בגביע כשהנשיא חילק בפעם הראשונה בגביע. עד אז עשו זאת יו"ר ההתאחדות.

"יוסל'ה מרימוביץ' דאג לשחקנים", הוסיף גלזר. "הוא היה מאמן וגם כמו אבא. הוא היה חייכן, עובדה שהוא אימן הרבה קבוצות את הפועל תל אביב ואת מכבי ומכבי פתח תקוה וזכה בכמה גביעים, גם באליפות אסיה".

צביקה רוזן, עוד אחד משחקני העבר הגדולים של מכבי, אמר על מרימוביץ': "כל כך הרבה שנים ויש להגיד עליו כל כך הרבה דברים טובים. מר כדורגל, איש טוב, דגול ביחסים שלו עם הכדורגל העולמי במיוחד עם אנגליה, כל יכול. אם היה היום יותר מעורה, הוא היה יכול לפתוח הרבה דלות לשחקנים שלנו כדי שישחקו באי הבריטי, מיצה את חיייו והזכרונות רק טובים.

"כשאתה שומע על הטלאי הצהוב", הוסיף רוזן, "אז עוברת בך רעדה, ולא צריך יותר מזה, זה בעצם אומר הכל. מכבי שיחקה בכחול-לבן ויוסל'ה אמר שהטלאי הצהוב יחליף את התלבושת. גם היום, מספר ימים אחרי יום השואה, כל מדינת ישראל ואולי עולם שלם לא שכח את השואה והוא אחד האחראים לכך שמכבי משחקת בצהוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully