וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: פורטו ובראגה עלו לגמר

בראגה ניצחה 0:1 את בנפיקה ועלתה בזכות שער חוץ. פורטו הפסידה 3:2 לוויאריאל, אך השלימה 4:7 בסיכום. ניפגש בדאבלין

כמה דיברו והכינו אותנו לקראת גמר כל פורטוגלי בגמר הליגה האירופית. אמרו שהאיבה ארוכת השנים בין פורטו לבנפיקה ליסבון תפרוץ שוב כשהשתיים ייפגשו בדאבלין ב-18 במאי. אז דרבי פורטוגלי נקבל בגמר, אבל בליהוק אחר לחלוטין. בראגה הרסה לכולם את החגיגה הערב (חמישי) כשניצחה 0:1 את בנפיקה, השלימה 2:2 איתה, אך עלתה בזכות שער חוץ. פורטו גם תהיה בגמר לאחר שהפסידה 3:2 לוויאריאל, אך עלתה עם 4:7 בסיכום שני המפגשים.

ויאריאל - פורטו 2:3 (7:4 בסיכום המפגשים)

יהיה קשה, קשה מאוד לעצור את פורטו העונה. הקבוצה של אנדרה וילאש בואש, שעדיין מכוונת לטרבל מדהים (זכתה באליפות ללא הפסד, עלתה לגמר הגביע) עלתה לגמר הליגה האירופית לאחר הפסד 3:2 אמנם, אך השיגה את הכרטיס לדאבלין בזכות ה-1:5 שהושג אצלה באצטדיון בשבוע שעבר לאחר קונצרט של כדורגל. בסיכום שני המפגשים ניצחה פורטו 4:7.

לאלופת פורטוגל הטרייה זה יהיה גמר אירופי רביעי בהיסטוריה, כשבכל השלושה הקודמים היא ניצחה. לפורטו זהו יהיה גמר שני בגביע אופ"א/ליגה אירופית אי פעם, לאחר שבעונת 2002/3 זכתה בתואר עם ניצחון 2:3 מול סלטיק בסביליה. בנוסף, הופיעה הקבוצה הפורטוגלית בשני גמרים בגביע/ליגת האלופות, וגם בשניהם היא זכתה. הראשון היה ב-1987, אז ניצחה 1:2 את באיירן מינכן, והשני ב-2004, אז הביסה 0:3 את מונאקו בגמר.

דקה 17: גול! גוארין קיבל מסירת עומק בתוך הרחבה ויישר למרכז, שם המתין קאני שדחק מקרוב פנימה. 0:1 לוויאריאל ו-2:5 לפורטו בסיכום המפגשים.

דקה 32: קאסורלה הכניס מסירת עומק לרוסי, שנותר לבד מול הלטון, אך בעט מזווית קשה לרשת החיצונית.

דקה 40: גול! הולק בעט חזק מ-20 מטר, כדור שפגע באחד משחקני ההגנה של ויאריאל, שינה כיוון וחדר פנימה. 1:1 ו-2:6 לפורטו בסיכום המפגשים.

דקה 48: גול! גוארין העביר מסירת רוחב לפלקאו, שדחק מקרוב פנימה. 1:2 לפורטו ו-2:7 בסיכום המפגשים.

דקה 75: גול! הגבהה של ויאריאל עברה את כל הגנת פורטו ומצאה את קאפדווילה, שמזווית קשה בעט טיל לפינה הקרובה ופנימה. 2:2 ו-3:7 לפורטו בסיכום המפגשים.

דקה 80: גול! אוטמנדי הכשיל מאחור את רובן, וזה פנדל לוויאריאל. רוסי בעט את הפנדל פנימה וזה 2:3 לוויאריאל ו-4:7 לפורטו בסיכום המפגשים.

הרכב ויאריאל: דייגו לופז, מריו גספאר, מתאו מוסאקיו, ברונו סוריאנו, ז'ואן קאפדווילה, חאבייר מאטייה (ווקאסו מובארק, 57), קאני, סנטי קאסורלה (קרלוס מארצ'נה, 57), נילמאר (מרכוס סנה, 69), ג'וזפה רוסי, מרקו רובן.

הרכב פורטו: הלטון, כריסטיאן ספונארו, רולאנדו, ניקולאס אוטמנדי, אלבארו פריירה, פרננדו (רובן מיקאל, 61), פרדי גוארין, ז'ואאו מוטיניו (סוזה, 52), הולק, כריסטיאן רודריגז (חאמס רודריגז, 32), פלקאו.

בראגה - בנפיקה 0:1 (2:2 בסיכום המפגשים)

השאלה הגדולה בפורטוגל בימים האחרונים הייתה מי תהיה זו שתפגוש את פורטו בגמר ההיסטורי שיטריף מדינה שלמה. כולם פינטזו על מפגש קלאסי בין פורטו לבנפיקה, אבל דווקא בראגה היא זו שהצליחה להשיג את הכרטיס הנכסף לגמר לאחר ניצחון 0:1 ביתי מול בנפיקה שהגיע שבוע לאחר ההפסד 2:1 בחוץ. מי שהיה מהמר בתחילת העונה על בראגה כאחת מהקבוצות שיאיישו את גמר הליגה האירופית היה מקבל הרבה כסף.

לקבוצה הצנועה זה יהיה גמר אירופי ראשון אי פעם והיא בסך הכל השלימה עונה אירופית חלומית מבחינתה, שכללה את המקום השלישי בבית שלה בליגת האלופות לאחר שהדיחה במוקדמות אימפריות כמו סלטיק וסביליה ובשלב הבתים הצליחה להשיג ניצחון מרשים במיוחד על ארסנל. בנוסף, הצליחה בראגה להשיג תוצאות מרשימות במיוחד כולל ניצחון על ליברפול.

דקה 18: גול! קרן של הוגו ויאנה מצאה ברחבה את קוסטודיו, שנגח בצורה נפלאה לחיבורים. 0:1 לבראגה, שעולה במצב העניינים הנוכחי בזכות שער חוץ.

דקה 41: קרדוסו העביר מסירת רוחב לסאביולה, שבעט ממצב מצוין לקורה.

דקה 85: קוסטודיו שיחרר בעיטה אדירה עם רגל שמאל, אך חימנז רוברטו הדף לקרן.

הרכב בראגה: ארתור, מיגל גארסיה, פאולאו, אלברטו רודריגז, סילביו, קוסטודיו, הוגו ויאנה, מוסורו (קאקה, 80), לימה (לאנדרו סאלינו, 73), אלאן, אלברט זה מיונג (הלדר ברבוסה, 87).

הרכב בנפיקה: רוברטו, מקסי פריירה, לואיזאו, ג'ארדל, פאביו קואנטראו, חאבי גארסיה, ניקולאס גאיטן, סזאר פיישוטו (פרנקו חארה, 58), קרלוס מרטינס (אלן קארדץ, 81), חאבייר סאביולה (פליפה מנזס, 87), אוסקר קרדוסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully