וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3. האם פפ גווארדיולה מפעיל לחץ על השופטים באמירותיו?

יניב בינו

3.5.2011 / 12:30

הוא גאון כדורגל, נצר למשפחה מפוארת בענף, אבל האם בין השורות הסטייליסטיות מסתתר תחמן שיורד נמוך כמו ההוא, נו, ז'וזה מוריניו

אחרי שבדקנו עד כמה השופטים עוזרים לברצלונה ועד כמה היא לוחצת על שופטים לעזור לה, נותרה עדיין שאלת הקשר של כל זה למי שעומד בראש המערכת המקצועית. האם פפ גווארדיולה באמירותיו מכשיר את ההתנהגויות והמעשים של שחקניו. בתחילת העונה, כשכריסטיאנו רונאלדו סבל מתיקולים לא כשרים רבים, בריאל מדריד התלוננו ששופטי הליגה מקלים ראש בעבירות ובעבריינים. השופטים החלו לשים דגש רב יותר, ואז הגיע גם תורם של בארסה וגווארדיולה לדרוש הגנה. במשחק נגד אתלטיקו מדריד בוויסנטה קלדרון, פגע תומאס אויפאלושי בליאונל מסי בצורה חמורה. העבירה האלימה גרמה לארגנטינאי לתפוס את הקרסול הנפוח, לצאת מהמגרש על אלונקה ולהיעדר כ-10 ימים, והמאמן הקטלאני הכה בברזל בעודו חם. במסיבת העיתונאים שאחרי עמד גווארדיולה בראש מחאה קולנית, ובחר להאשים דווקא את התקשורת המדרידאית בטענה שהיא מתירה את דמו של מסי.

"התמונות מדברות בעד עצמן", אמר המאמן. "זה עצוב מה שקרה לו, וחלק מהאחריות נופלת על אלו שכותבים וחושבים שהם יכולים להשפיע על כל מיני דברים. מסי רוצה לשחק כדורגל, הוא השחקן ההוגן בעולם, אבל המסר שיוצא מקסטיליה הוא רע. עיתונאים צריכים לקחת אחריות גדולה יותר על מה שהם מפרסמים. הליגה לא צריכה לדאוג ולהגן רק על רונאלדו מפני פגיעות ופציעות אלא על כולם". גם ג'רארד פיקה הצטרף למכבש הלחצים הקטלאני: "נראה היום שהכל מותר בכדורגל. אתלטיקו פשוט צדה את מסי. הכל עובר כשמנסים לעצור את השחקנים הגדולים".

***

לפני המשחק השלישי זכה עולם הכדורגל להתפרצות נדירה של גווארדיולה בתקשורת, כזאת שלא רואים כל יום וספק אם נזכה לראות שוב אי פעם. להזכירכם, ההתפרצות נבעה מהבכיינות של מוריניו על כך שמאמן ברצלונה מפעיל לחץ לא הוגן על שופטים. ככל שעובר הזמן מאותה התקפה חסרת תקדים של הקטלאני על מוריניו, שכללה גם מילים שלא קשורות לטקטיקה ומערכים, גוברות ההערכות כי היא הייתה מתוכננת היטב מראש. בספרד ניתחו את שפף הגוף של גווארדיולה וטענו כי זו איננה התפרצות אימפולסיבית חסרת מעצורים ובלמים של אדם רגוע, שקט ומחושב בדרך כלל. גווארדיולה לא יורה מהבטן אף פעם, ורבים סבורים כי הטיימינג המצוין של המתקפה, מבחינת גווארדיולה, עזר מאוד לקבוצתו לנצח. למאמן ברצלונה הייתה כמעט עונה שלמה לענות לדבריו של מוריניו, שהחל לסנוט בו ובקבוצתו מהרגע הראשון שנחת במדריד.

אז מדוע הגיעה המתקפה בזמן שהיא הגיעה? העליונות של ברצלונה על ריאל, כמו בחמשת המפגשים הקודמים לסדרה הנוכחית, הופרעה. לפתע, שטף המשחק הקטלאני לא זרם כמו בדרך כלל, בין היתר עקב נוקשות שחקני ריאל. הבלאנקוס גמרו אמנם את שני המשחקים ב-10 שחקנים, אבל אחרי חמישה הפסדים רצופים סיימו בתיקו וזכו בגביע, ובבארסה הבינו שצריך להגביר את הלחץ על השופטים. "גווארדיולה הרגיש שריאל הוציאה את בארסה משלוות המשחק שלה", נכתב בגול, "והחליט שאין זמן יותר טוב לעשות את מה שעשה לפני המשחק באלופות. בשני המשחקים האחרונים, בניגוד לחמשת הקודמים, הצליחה ריאל להכניע את ברצלונה מבחינה טקטית. לא סתם בחר גווארדיולה את העיתוי. הוא רצה לעשות משהו, וזה היה הזמן הכי נכון מבחינתו ומבחינת הקבוצה שלו".

***

לאחר הניצחון נכתב בעיתון ABC הספרדי: "גווארדיולה עשה מהלך תקשורתי מבריק טרם ההתמודדות וקיבל בדיוק את מה שרצה. הלחץ שהפעיל במסיבות העיתונאים לפני המשחק על השופט עשה את שלו. רק מול 10 שחקנים הקבוצה שלו הייתה יכולה להכריע את ריאל. זו הדרך היחידה. הטעות הקריטית של השופט היא זו שהחלה את ההצלחה של בארסה". אגב, זה לא המהלך היחיד המנצח של גווארדיולה מבחינה פסיכולוגית. קודם להודעה על מינויו של סטארק כשופט בקלאסיקו בחצי הגמר הראשון, הביע מאמן בארסה חשש מוצהר כי אופ"א תציב למשחק שופט פורטוגלי, שנמנה כאחד המועמדים לשפוט בברנבאו.

נראה שגווארדיולה נהנה אף מחזית תומכת בתקשורת הקטלאנית. לפני המשחק הראשון באלופות, חשף העיתונאי סירו לופז דבר מעניין, כשטען שפפ מחזיק בצבא עיתונאים קטלאנים שעוזר לו להשיג את מטרותיו. "יש שמונה-תשעה עיתונאים שעובדים בפרינט, ברדיו ובטלוויזיה וכותבים את מה שהוא מכתיב להם", סיפר לופז. "הם חברים טובים מאוד ומבלים בחברתו לעתים קרובות". לופז סיפר למשל כי גווארדיולה מאוד לא אהב את ההתבטאות של נשיא המועדון סנדרו רוסל, גם שהייתה בצחוק, כשטען שבארסה תנצח את ריאל 0:5 בגמר הגביע. "פפ השתמש בלובי העיתונאים שלו כדי לבקר את אמירתו של הנשיא. זו פשוט שערורייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מסקנה: גווארדיולה לא היה אמן רק על המגרש וכיום על הספסל. גם בתקשורת. בהתבטאויותיו, יודע הקטלאני לכוון היטב את הלך הרוח ונותן יתרון לא מבוטל לקבוצתו. להבדיל מההצגות המביכות של כמה משחקניו, ולמרות שמוריניו אכן צדק בדבריו, מדובר במלחמה פסיכולוגית לגיטימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully