וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב בורח לתמוז

1.5.2011 / 11:33

זה השלב שבו שחקן עונה יוצא לאור. ענבל מנור ינהל בשבועות הקרובים בלוג שבו ידרג מדי מחזור את המועמדים לתואר האישי. הפער של המועמדים המובילים גדל

1. ליאור רפאלוב

מה עשה השבוע?

יניב קטן קצר בסיום את המחמאות, אבל משחק העונה היה שייך קודם כל לרפאלוב. הוא תופקד באגף השמאלי, אבל זה לא פגע בדומיננטיות שלו ובהשפעה האבסולוטית שלו על משחק ההתקפה הירוק. רפאלוב ניצל את העליונות הטכנית במאצ'-אפ מול דני בונדר הפצוע ויחד עם פיטר מסיללה יצר לירוקים נתיב לרחבה של אניימה. כך נולד השער הראשון ועוד שלל מצבים, ביניהם ההחמצה המזעזעת של דבאלישווילי בפתיחה.

משחק העונה לימד על ההבדל המנטאלי בין הקבוצות. בעוד בהפועל תל אביב כולם ברחו מאחריות, שני המנהיגים של חיפה חלקו את התהילה בשיתוף פעולה מושלם ללא משחקי אגו. העונה הגדולה של רפאלוב נבעה לא מעט בגלל הדעיכה והפציעה של קטן. ברגע האמת בחר אלישע לוי לשים את אמונו המוחלט בקפטן הוותיק ולהחזירו למרכז השדה. רפאלוב של השנים האחרונות היה מוריד את הראש בתסכול. רפאלוב של השנה זז הצדה, פינה את הבמה לקטן ובכל זאת רשם את אחד ממשחקיו הטובים העונה.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

אלישע לוי הגדיר זאת מצוין בסיום המשחק. לחיפה אין מה להתעסק בחישובים, שלושה ניצחונות שווים אליפות. ניצחון במשחק עונה יוצר הייפ והרגשה שהתואר כבר בכיס. לקראת המפגש מול מכבי תל אביב, המבחן של חיפה יהיה להגיע עם הרגליים על הקרקע והראש במטרה. ותיקים כמו דוידוביץ', בנאדו וקטן למדו מזמן לעשות את הסוויץ'. מרפאלוב מודל 2011, רפאלוב המנהיג, צריך לדרוש להתנהג בהתאם למעמדו ולספק עוד הופעה טובה מבחינה מקצועית ומנטאלית.

2. אריק בנאדו

מה עשה השבוע?

בכל מקום בעולם, אפילו בברצלונה, אליפות מתחילה במשחק הגנה יציב. הגנה הייתה גם המפתח של הירוקים במשחק העונה. הנעת הכדור של האדומים נוטרלה בצורה מוחלטת וכך נוצר מצב ששערו של דוידוביץ' לא עמד בפני סכנה ממשית. הגנה היא עבודה קבוצתית, אבל כזו שלא יכולה להתקיים בלי עוגן שמספק שקט וביטחון. בנאדו, האיש שהובא לעונת פרישה גם כדי להשתיק את הביקורת על יחס המועדון לשחקני הבית הוותיקים שלו, עשה את זה שוב בצורה מושלמת.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

למרות שפלייאוף 2011 שונה בתכלית מקודמו במיוחד בכל הקשור למוטיבציה וההתלהבות של קבוצות הדרג השני בפלייאוף העליון, קשה שלא לסמן את מכבי תל אביב כקבוצה שתכריע את האליפות. כשהם נטולי לחץ אמיתי, הצהובים מרגישים משוחררים מספיק כדי לממש מעט מהפוטנציאל העצום שיש להם בסגל, ומבחינתם, סיום עונה מוצלח שווה הצהרת כוונות ראשונה לקראת העונה הבאה. לכן ניצחון בבלומפילד יקרב מאוד את האליפות לכרמל. אריק בנאדו, שהעלים לחלוטין את שהר ותמוז מהמשחק, יצטרך לעשות את אותו הדבר מול בוזגלו ועטר.

3. ערן זהבי

מה עשה השבוע?

עמדת הקשר האחורי לא חדשה לזהבי. הוא תופקד בה לא מעט פעמים העונה, ולמעשה, זו העמדה ממנה פרץ בשלהי העונה שעברה. לאור חסרונו של ידין המורחק, ההסטה של זהבי אחורה הייתה טבעית, אך התבררה כלא מוצלחת. הסיבה היא שלאלי גוטמן אין באמת כלים התקפיים בקישור מלבד זהבי. ורמוט שוב היה נוכח-נפקד, שבחון לא מסוגל, אלרואי כהן לא בשל וטועמה לא מקבל צ'אנס. הפועל של השנה היא קודם כל הקבוצה של זהבי וכשהוא איננו, כך גם משחק ההתקפה של האדומים.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

כדי שזהבי יהיה שחקן עונה, הפועל צריכה לקחת אליפות, וזה אומר להשיג ניצחון על מכבי נתניה ולקוות לעזרה מהיריבה העירונית בצהוב. בשלבים כאלה של העונה, צריך להתעסק פחות בטקטיקה ויותר בלב ובמוטיבציה. הפועל של השבועות האחרונים איבדה את התשוקה וההתלהבות. עכשיו היא צריכה הרבה ווינריות ולב, וכאן בדיוק נכנס זהבי לתמונה.

4. תומר חמד

מה עשה השבוע?

שיתוף הפעולה עם דבאלישווילי בהרכב סידר לחמד משימה טקטית חדשה: לסגור את האגף השמאלי של התקפת האדומים. מבחינת אלישע לוי, זה היה הימור מושכל נוכח הכושר הלקוי של דדי בן דיין העונה. מבחינת חמד, מדובר בעוד אבן דרך בעונת הפריצה. החלוץ עמד מצוין במשימה, הוכיח משמעת טקטית והעבודה ההגנתית לא מנעה ממנו להטריד ולאיים גם מבחינה התקפית. חמד הוחלף בדקה ה-51 בגלל מתיחה, אבל יכול לרשום לעצמו משחק מצוין.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

כל כדורגלן צעיר חולם לכבוש את שער האליפות. שערי הקלאץ' של חמד היו אלה שהביאו את חיפה למצב הנוכחי וסחבו אותה גם ברגעים קשים יותר. כבר אמרנו שהמתמטיקה של חיפה פשוטה. 0:1 קטן כפול שלוש. זה כל מה שצריך.

5. טוטו תמוז

מה עשה השבוע?

מלך שערי ליגת העל סבל מאוד ממשחק חסר השראה של האדומים. תמוז הוא ווינר, סקורר אמיתי, אבל גם כזה שצריך שיעבדו בשבילו. כשהקישור לא מתפקד, התפוקה של שחקן מסוגו יורדת באופן אוטומטי. למרות זאת, הוא מהבודדים באדום שהפגין שמץ אכפתיות, מוטיבציה והשקעה.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

מכבי נתניה תגיע לבלומפילד ללא שני שחקני הגנה מוצהבים (דגני וקפוראלה), ללא ניר נחום ועם הראש בחצי גמר הגביע. עבור האדומים, מדובר ביריבה האידיאלית לצאת מהמשבר. הפועל צריכה הופעה טובה שתחזיר את הביטחון. תמוז צריך לנצל את הכבדות של נתניה, לכבוש, וכן, לקוות לעזרה ממכבי תל אביב.

6. בן שהר

מה עשה השבוע?

לא הרבה. אם יש שחקן שהיה צריך לצפות ממנו להתעלות, במיוחד כשהכל תקוע, ו-ורמוט לא פקטור במשחק, זה שהר. בפועל, הוא נגרר לאנמיות של חבריו, לא היה נייד מספיק, לא איים ונעלם מול בנאדו ופיליאבסקי. שהר עשה חצי עונה מדהימה, אבל משחק העונה שלו הזכיר דווקא את היכולת של פתיחת העונה.

מה צריך לעשות בשבוע הבא?

הבעיה הגדולה של הפועל, כמו שאמרו גוטמן ואבוקסיס, היא לא ההפסד אלא היכולת. הגמגום שנמשך שבועות. כשנותרו עוד שלושה מחזורים ומשחקי הכרעה בגביע, האדומים צריכים גיבור תורן שיתעלה ויוביל. שהר צריך לראות עצמו מועמד לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully