וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאבוניס: "לא יכול לשכוח את המשחק נגד מכבי ת"א"

אגדת הכדורסל נפגש עם הנשיא, שמעון פרס, והעניק לו צעיף ומדליה של ז'לגיריס קובנה: "המשחק ארך שתי דקות יותר מדי"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש היום (חמישי) עם שחקן העבר ארווידאס סאבוניס ונשיא ז'לגיריס קובנה כיום. סאבוניס, אחד הסנטרים הטובים בהיסטוריית המשחק, הגיע לארץ במטרה לקדם את אליפות אירופה שתתקיים בליטא בספטמבר. השניים קיימו פגישה מחוייכת במיוחד במסגרתה העניק סאבוניס לנשיא את חולצת ז'לגריס, צעיף הקבוצה ומדליה. השניים, אגב, לא היו יכולים להימנע מלהתייחס להפרשי הגבהים ביניהם.

כשנשאל סאבוניס על ידי הנשיא לגבי ביקוריו בישראל, ענה הליטאי כי ביקר בישראל ארבע פעמים, כאשר הפעם האחרונה הייתה לפני כשש שנים למשחק כדורסל האחרון בקריירה שלו במסגרת היורוליג מול מכבי תל אביב, בו הפסידה ז'לגריס בשניות האחרונות. סאבוניס סיפר לנשיא בעצב כי "זה היה משחק היסטורי. איני יכול לשכוח את המשחק. בכל פעם שאני מגיע לנמל תעופה אני נזכר בסיפור". הנשיא אמר כי בכדורסל הכל נקבע בדקות האחרונות של המשחק וסאבוניס השיב: "המשחק ארך שתי דקות יותר מידי. השניות האחרונות קבעו".

הנשיא אמר עוד לאורחו: "אני שמח לארח אותך כאן. ליטא היא מדינה מיוחדת במינה בהיסטוריה של העם היהודי ושל מדינת ישראל. בדרכים רבות ישראל נולדה בליטא. התרבות, העיתונים, התחילו שם. אתה סמל ואלוף של הכדורסל, שזה משחק מאוד אצילי. כולם מרגישים קצת יותר גבוהים כשיש להם כדור ביד". הנשיא סיפר לאורחו על אליצור רמלה כי "יש לנו גם קבוצות כדורסל נשים, שהפכו לאלופות אירופה. כמו בתחומים רבים אחרים, נשים הן יותר טובות מגברים".

השגריר הליטאי, דריוס דיגטוס, אמר לנשיא פרס: "תודה רבה על האירוח, זה כבוד גדול להתארח כאן אצלך, יחד עם שחקן הכדורסל האגדי שלנו שהפך את ליטא לידועה בכל העולם. כיום הוא אחד האנשים המעורבים ביותר בקידום הכדורסל, אנו שמחים שסאבוניס הוא שגריר של משחקי אליפות אירופה בכדורסל שתתקיים בליטא בספטמבר הקרוב. אנו מחכים בציפייה לארח את נבחרת ישראל. אתמול נפגשנו עם המאמן והקפטן, שוחחנו וניסינו להכין את התנאים על מנת שנבחרת ישראל תוכל לשחק בצורה הטובה ביותר, כדי שישראל תוכל לשחק בגמר יחד עם ליטא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully