וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקרה כזה יהיה שיא עולם בוודאות"

בולט בועט בגיי, גיי בועט בבולט ופאוול מבטיח שהתבגר. עונת האתלטיקה מתחילה, מי מוכן לקרב הגדול שמתבשל ב-100 מ'?

גם הניצחון המוחץ של טייסון גיי על יוסאין בולט בשנה שעברה בשטוקהולם לא ממש תרם לקיץ 2010, כי בתקופת האמצע שבין שתי האולימפיאדות ואליפויות העולם, האתלטיקה נכנסת לתרדמת מסויימת וזה לא משנה עד כמה יהלומים יחליפו את ליגת הזהב. בולט, שהפך בקיץ 2008 לספורטאי האולימפי מספר 1 בעולם, הודה בעצמו שהעונה שעברה הייתה עבורו מין פגרה ותקופת הכנה. בקיץ הקרוב, כשעונת האתלטיקה יוצאת לדרך כבר ב-6 למאי בליגת היהלום בדוחא, בולט לא יוכל להמנע ממפגש ענקים נגד טייסון גיי ואסאפה פאוול, למרות שנכון לעכשיו מפגש שכזה יוכל להתקיים רק באליפות העולם שתצא לדרך בסוף אוגוסט בדרום קוריאה.

שיאן העולם ב-100 מטרים (9:58 שנ') יפתח את העונה רשמית ברומא ב-26 למאי, שם הוא יתמודד נגד אסאפה פאוול. פאוול עצמו יפתח את העונה ב-15 למאי בשנחאי וטייסון גיי יתחרה לראשונה רק ב-11 ליוני בניו יורק, אבל הוא צפוי לרוץ נגד אסאפה פאוול פעמיים לפני אליפות העולם, בלונדון ובבירמינגהאם.

יוסאין בולט: "אם אנצח, בלונדון המתחרים יחשבו שאני טוב מדי"

יוסאין בולט הנמיך ציפיות עוד לפני תחילתה של העונה הקודמת כשהצהיר כי ב-2010 לא יראו ממנו שיא עולם. בנוסף, הוא הפסיד לטייסון גיי בליגת היהלום בשטוקהולם, ואיפשר לאמריקאי להצהיר כוונות לקראת העונה החשובה באמת. הפעם הוא יגיע לאליפות העולם כמי שמחזיק בתואר, ויהיה מעניין לראות איך הוא מתמודד עם אתגר חדש, שבו עולם שלם מצפה ממנו לחזור ליכולות הפנומנליות שהציג במשך שנתיים, ואף אחד לא מאמין באמת שמישהו יכול לנצח אותו.

בחודשים האחרונים בולט העניק ראיונות לכלי התקשורת הגדולים בעולם. הבריטים מוציאים ממנו בעיקר ציטוטים על כוונתו לשבור את שיאיו העולמיים בלונדון 2012. את האמריקאים מעניינת בעיקר היריבות שלו מול טייסון גיי והקרב הצפוי באוגוסט הקרוב. בראיון ל"USA TODAY" סיפר בולט על המתיחות בין שני האנשים המהירים בעולם. "אנחנו מדברים, אבל אי אפשר להגיד שאנחנו חברים. אין לי בעיה איתו, אבל כנראה שכל אחד מתייחס להפסדים בצורה אחרת. כשהפכתי לאתלט מקצוען היינו חברים די טובים, הוא היה מנצח אותי והייתי מפרגן לו. כשאני התחלתי לנצח אותו הוא הפסיק לדבר איתי". על מה שצפוי לקרות באליפות העולם בקוריאה, אמר בולט: "אם אני אשלוט שם זה יהיה חשוב מאוד עבורי לקראת לונדון 2012 מבחינה פסיכולוגית כי אז כולם יגידו לעצמם 'כנראה שהילד הזה טוב מדי'".

את יוסאין בולט תמיד ילוו הספקנים, שיגידו שהיכולת שהציג בקיץ 2010 מדליקה נורה אדומה בכל מה שקשור לרמת המוכנות שלו לעונות קריטיות יותר ופחות. במילים אחרות, רבים הם האנשים שמתקשים להאמין שהישגיו של בולט ב-2008/9 הם תוצר של נתונים טבעיים ואימונים נכונים, כשבמקביל אתלטים אחרים ממשיכים להיתפס על שימוש בחומרים אסורים, כולל חמישה ספרינטרים ג'מייקנים בקיץ האחרון, חלקם התאמנו עם בולט. בעניין הזה אמר בולט לאחרונה: "אני יכול להבין מאיפה זה בא. כל מה שאני יכול להגיד זה שאני נקי ואני יודע את זה. אני מאמין במערכת של ההתאחדות הבינלאומית למניעת סמים בספורט, שרק משפרת את הבדיקות שלה וחושפת את מי שצריך. אני מאמין שככל שהמערכת תתייעל, אנשים יחזרו להאמין באתלטים הנקיים".

טייסון גיי: "לאמריקאים קשה לקבל את מספר 2"

אין מי שיבין את טייסון גיי יותר טוב מספרינטר העבר האגדי פרנקי פרדריקס. לרץ מנמיביה שזכה לתואר מספר 2 הנצחי אין בשורות אופטימיות לגיי. "צר לי עבור היריבים של יוסאין בולט, הם פשוט היו צריכים להיוולד בדור אחר. כל עוד בולט יהיה בריא וישמור על עצמו הוא בלתי מנוצח, אבל צריך לזכור שבאימונים שלו הוא מגיע לקצה הגבולות כך שהוא צריך להיזהר. יוסאין בולט יוכל לקבוע בשנתיים הקרובות זמנים של 9.4-9.5 שנ' ב-100 מטרים, ואין אף אחד אחר שיכול להתקרב לזה".

לגיי עצמו נמאס להיות מספר 2 ונמאס עוד יותר מתירוציו של יוסאין בולט להפסד בשנה שעברה בשטוקהולם. בולט סיפר אז כי הוא לא הגיע מוכן לתחרות בעוד שגיי היה בשיא העונה שלו. "צריך לזכור שניצחתי אותו בהפרש של 13 מאיות ושנינו היינו בכושר של 85 עד 90 אחוזים", טוען גיי ומוסיף: "בתור שיאן העולם הוא יודע שהוא לא יכול להרשות לעצמו להפסיד. נכון שבריצה עצמה היה נראה כאילו הוא ויתר, אבל אם הוא היה חושב שיש סיכוי שהוא יפסיד הוא לא היה מגיע לריצה הזאת. אם שנינו נגיע לתחרות בכושר של 100 אחוזים אין שום סיבה שאני לא אוכל לנצח אותו. במקרה כזה יהיה שיא עולם בוודאות, אני לא יודע לאיזה זמן נוכל להגיע אבל אני יודע שאני אעשה כל מה שצריך".

גיי גם ממורמר מהיחס של האמריקאים כלפיו, למרות ההישגים האדירים שלו. "להיות מספר 2 זה רע. לאמריקאים קשה לקבל את מספר 2 כי זה עם גאה מדי. האנשים שמכירים אותי כאן הם רק אלה שעוקבים אחרי אתלטיקה קלה, וזה למרות שאני האמריקאי המהיר ביותר בכל הזמנים והאדם השני המהיר בהיסטוריה. כעת השאיפה שלי היא להפוך למספר 1 וזה מה שמניע אותי".

עם כל הכבוד לטייסון גיי עצמו, קשה למצוא אנשי מקצוע שחוזים הפתעה שלו בקרב נגד בולט בקוריאה או בלונדון. לפרנקי פרדריקס יש דעה נחרצת וכמוהו גם ג'ונתן אדוארדס, שיאן העולם בקפיצה משולשת ופרשן ה-BBC שמאמין שהמאבק של בולט יהיה רק נגד עצמו. אפילו קרל לואיס סירב לתפוס צד ולספק אופטימיות אמריקאית, כשאמר: "לא תשמעו ממני שום נבואה על הקרב בין טייסון גיי ליוסאין בולט. ומה יהיה אם אגיד שגיי ינצח?"

אסאפה פאוול: "עכשיו הבנתי שצריך למצות את הפוטנציאל"

הריצה ל-100 מטרים, הפנינה של מלכת הספורט, עברה כל כך הרבה בשלוש השנים האחרונות ומי בכלל זוכר ששיאן העולם הקודם היה אסאפה פאוול? אחרי הכל, הוא אמנם היה האיש המהיר בעולם לתקופה מסויימת, אבל הוא גם היה לוזר גדול שלא הצליח לבטא היכולות שלו בתחרויות החשובות באמת. ובכל זאת, אסאפה פאוול לא נשמע כמו מישהו שמוותר. טייסון גיי ויוסאין בולט העדיפו להימנע מקרב ענקים לפני אליפות העולם, אבל פאוול החליט להירשם לכמה שיותר תחרויות ועוד לפני קוריאה הוא יתמודד נגד בולט כבר בחודש מאי ונגד גיי פעמיים ביולי ובתחילת אוגוסט. כמו בולט, גם תוצאת השנה של פאוול ב-2010 הייתה 9:82 שנ', אבל דווקא הוא היה זה שנמנע בקיץ האחרון מקרב משולש נגד בולט וגיי כשפרש מליגת היהלום בשטוקהולם בגלל פציעה. כך יוצא שהתחרות האחרונה בין השלושה הייתה רק בגמר אליפות העולם בברלין 2009.

ובכל זאת, לפאוול יש הרבה ביקורות כלפי מתחריו והוא עצמו טוען כי היה רוצה להתמודד נגד שניהם ביחד לפני אליפות העולם כי לו אין בעיה של אגו. "כולנו פותחים את העונה באותה הדרך, אנחנו רוצים לבחון את החולשות שלנו ולראות איפה צריך להשתפר. אני אתחרה נגד בולט, אבל שתי הריצות שלי נגד גיי נועדו כדי לבחון את הכושר שלי לקראת אליפות העולם. יכול להיות שחודש לאחר הריצות האלו אני אהיה בכושר הרבה יותר טוב, אבל בשבילי זה בסך הכל מדד טוב לדעת איפה אני עומד. חבל ששלושתנו לא יכולים להתחרות, כי זה מה שהקהל רוצה לראות ובלי הקהל אין ספורט".

באשר לציפיות שלו מעצמו, פאוול בן ה-28 טוען כי הוא בטוח שהוא עדיין לא הגיע לשיא שלו ומאמין שיהיה לו מה להוכיח לאלו שמיתגו אותו כלוזר. "אנשים אומרים שאני לא משכנע בתחרויות גדולות ואם זה נראה ככה, זה רק בגלל בעיות של פציעות ולא מנטליות. אם אהיה כשיר, אני לא רואה שום סיבה שלא אעמוד בראש הפודיום באליפות העולם, אני יודע שיש לי את היכולות לרוץ מספיק מהר בשביל זה. התוצאות שלי בתחילת העונה שעברה הפכו אותי לאופטימי יותר. קבעתי אז 9:82 שנ' בתחילת העונה ויכולתי לרוץ הרבה יותר מהר אם לא הייתי נפצע. אני מאמין שהשנה אמשיך מאותו מקום שבו הפסקתי".

אסאפה פאוול, שהרבה אנשים הפסיקו להאמין בו מרגע עלייתו של יוסאין בולט, מנסה לשווק את עצמו לקראת העונה החדשה ולפחות בדיבורים הוא לא רע בכלל. "מה גורם לי להאמין שאני יכול לזכות באליפות העולם? אני יודע כמה מהר אני יכול לרוץ. אני גם יודע שבכל אחת מהשנים הקודמות סבלתי מפציעות ומכשולים בדרך והשנה אין לי כאלה. אני יודע שאגיע לאליפות העולם ביכולת שיא כי אני כבר לא צעיר והבנתי שעכשיו זה הזמן להוציא את המקסימום מהפוטנציאל שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully