וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א: אביחי ידין הושעה, יחמיץ את משחק העונה

הקשר הורשע בהתנהגות בלתי הולמת ולא ישחק מול מכבי חיפה. מכבי חיפה נענשה במשחק ללא קהל לעונה הבאה

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נעם אשל

אביחי ידין יחמיץ את משחק העונה. קשר הפועל תל אביב, שעמד הערב (רביעי) לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל באשמת התנהגות בלתי הולמת, הושעה ממשחק אחד בפועל ויחמיץ את המשחק של האלופה מול מכבי חיפה ביום שבת הקרוב. כזכור, הקשר עמד לדין בשל העובדה שהתגרה באוהדי בית"ר ירושלים לאחר משחק רבע גמר גביע המדינה, בו ניצחה הפועל תל אביב 0:1 משער של טוטו תמוז מפנדל מפוקפק במיוחד בדקה ה-88.

גם בית"ר ירושלים עמדה לדין ונענשה בחומרה. הקבוצה עצמה, שעמדה לדין בשל זריקת חפצים של אוהדיה, ספגה קנס בסך 30 אלף שקלים בפועל ומשחק ללא קהל על תנאי עד תום העונה. יו"ר הקבוצה, איציק קורנפיין, שהתפרץ על שופט המשחק אלי חכמון, הורחק משלושה משחקים בפועל ונקנס בעשרת אלפים שקלים. גם שחקן הקבוצה, אלי דסה, שהתפרץ אף הוא כלפי חכמון, הורחק ממשחק אחד ויחמיץ את משחקה של בית"ר ירושלים מול הפועל פתח תקוה בטדי בשבת. עוד לפני הדיון הגיעו כ-100 אוהדי בית"ר ירושלים אל מחוץ בית הדין, חיבקו ועודדו את אלי דסה וקיללו את אלי חכמון ואביחי ידין.

אביחי ידין, שמואשם בהתנהגות בלתי הולמת בסיום, אמר במהלך הדיון: "לא מבין איך נציג המשטרה אומר שהבלגאן התחיל בדקה ה-88. אני הייתי על הספסל כי הוחלפתי. בסיום הייתי עסוק רק בשמחת הניצחון ויצאתי בדקה ה-74. החזקתי חולצה ביד ובסיום חגגתי עם החברים שלי מול שער 13. אני לא מבין איך ראו אותי מול היציע של בית"ר. לא פרסתי חולצה על הדשא, לא נופפתי לקהל של בית"ר".

איש הקבוצה דורון אוסידון נוכח בבית הדין המשמעתי וטען בפני הדיינים: "הפועל תל אביב התנהגה בסדר בכל האירוע הזה. מה שחימם את האירועים זה לא אביחי ידין. הוא בסך הכל חגג עם הקהל של הפועל תל אביב. ממה שאני יודע, מותר לחגוג".

יו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין הציג את הגרסה שלו כשאמר: "עד הדקה ה-88 הכל היה בסדר, אבל אז הייתה הטעות של השופט והרוחות התלהטו. הושלכו מספר חפצים, כוסות ושקיות גרעינים. המשחק המשיך להתנהל ובסיום הייתה התגרות בקהל שלנו, התגרות ישירה של אביחי ידין. הוא יצר פרובוקציה מכוונת.

"זה גרר את כל השחקנים להתקהלות וכולם רצו להפריד. לא מכחיש את מה שאמרתי לשופט. נעלבתי מההחלטה שלו לשרוק לפנדל. יש לנו טענה לרמת השיפוט של חכמון לא רק מהמשחק הזה, אלא פעם אחר פעם הוא מכריע תוצאות של משחקים". קורנפיין הגן גם על אלי דסה, שכזכור התפרץ בסיום כלפי השופט: "הוא שחקן נבחרת ובסערת הרגשות הוא רצה לבוא ולהגיד לשופט שהוא טעה לגביו. מנענו ממנו להגיע לשופט".

דסה עצמו אמר: "הייתה לי תחושה רעה שגרמתי לבית"ר להפסיד במשחק, אבל ראיתי שאלי חכמון טעה. רצתי אליו כדי למחות, לא כדי לתקוף אותו. זה שמנעו ממני לדבר עם השופט גרם לי להתפרע יותר בסערת הרגשות, אבל לא הייתה לי כוונה לפגוע בו".

מנהל בית"ר ירושלים היה אחד מנציגי הקבוצה בבית הדין, ואמר: "אנחנו מקווים ומאמינים שהשופט יקבל את הגרסה שלנו. הדו"ח של המשטרה אמר את מה שאנחנו חושבים. לא עמדנו לדין על ניסיון פריצה למגרש, אלא על ניסיון זריקת חפצים ואני מקווה שנצא טוב מהסיפור הזה".

בבית"ר ירושלים פרסמו מאוחר יותר תגובה רשמית בעקבות העונש ובה נכתב: "מועדון הכדורגל בית"ר אלדן ירושלים מאוכזב קשות מהחלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל להעניש את הקבוצה פעם נוספת בנוסף להדחה מהגביע מול הפועל תל אביב שנגרמה עקב טעויות השיפוט של אלי חכמון. כמו כן, העונש אינו מידתי לאור העובדה שאת כל המהומה כפי שצויין בדו"ח המשטרה החל שחקן היריבה אביחי ידין. בנוסף, תמוהה החלטת הדיינים לגבי השחקן אלי דסה וזאת לאור העובדה שגם הוועדה המקצועית החליטה שהרחקת השחקן לא הייתה מוצדקת".

גם מכבי חיפה בנענשות

קבוצה נוספת שביקרה היום בבית הדין של ההתאחדות היא מכבי חיפה. זאת לאחר שאוהדיה התפרעו במשחק נגד מכבי נתניה, על פי דו"ח השופט מנשה משיח, ואף זרקו חפצים לעבר שחקני מכבי נתניה בסיום המשחק, מה שהביא את הלשכה המשפטית להגיש כתב אישום. בעקבות כך, ספגו הירוקים עונש של משחק אחד ללא קהל בפועל. יחד עם זאת, ההתאחדות התחשבה במכבי חיפה והחליטה שהעונש ייצא לפועל רק במשחק הליגה הראשון בעונה הבאה. בנוסף, ספגה חיפה קנס בסך 20 אלף שקלים.

גורם בהתאחדות לכדורגל הדגיש אתמול בפני וואלה! ספורט את העובדה שנגד חיפה עמד עונש על תנאי עד יולי 2011, לפיו אם תואשם פעם נוספת בעבירה של התפרעות אוהדים, יופעל נגדה עונש של איסור עריכת משחקים בפני קהל.

אוהדי בית"ר ירושלים מפגינים. ברני ארדוב
"המשחק התלהט אחרי הטעות של השופט"/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully