וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע האמת שלהם: הקוורטרבקים הבכירים בדראפט

יובל קליין

27.4.2011 / 11:46

קאם ניוטון, בליין גאברט, ג'ייק לוקר ואנדי דלטון הם הק"ב המבוקשים בדראפט. שווה לבחור אותם? יובל קליין בודק

אוסי יומניורה שחקן ניו יורק ג'איינטס מפיל את ג'מארקוס ראסל שחקן אוקלנד ריידרס. AP
רק שלא תגמרו כמו ג'מארקוס בננה בציריך/AP

מגזין הספורט השבועי "ספורטס אילוסטרייטד" סיפר השבוע את סיפורו של בומר אסיאסון. אחרי קריירה במכללת מרילנד, בומר החליט לצאת לדראפט. בניגוד למקובל היום, מלבד אימון זריקות בקומביין, בומר לא נפגש עם שום קבוצה לאימונים פרטיים או השתתף ב"פרו דיי", יום האימונים הפתוח של המכללה שלו. זה לא שבומר התנגד לנורמל, זה פשוט היה הנורמל. הוא נבחר בסיבוב השני על ידי סינסינטי בנגאלס ונבחר ל-MVP כעבור ארבע שנים. היום כל קבוצה עורכת לפני הדראפט אימונים פרטיים, ראיונות ואפילו בדיקות רקע כדי לדעת איזה שחקן תקבל. על הנייר, ההתקדמות והשיפור בתהליך הבחירה היו אמורים לשפר את אחוזי ההצלחה בבחירות הדראפט. אבל משנת 1996 נבחרו 36 ק"ב בסיבוב הראשון של הדראפט, ורק 11 מהם נחשבים לבחירות מוצלחות (לא כולל את סאם בראדפורד וטים טיבו, אותם עדיין מוקדם לשפוט). המאמן החדש של סן פרנסיסקו ג'ים הרבו מסביר: "יש הרבה קבוצות שמחפשות את הק"ב עם ה-DNA המושלם לליגה, אבל יש משתנים שפשוט אי אפשר למדוד".

לפי דיווחי המוק דראפט בשבועיים האחרונים, אנחנו צפויים השנה לראות חמישה קוורטרבקים בסיבוב הראשון. המספר הגבוה הוא תוצאה של מחסור של איכות בשנים האחרונות בתפקיד החשוב ביותר במשחק. קם ניוטון, בליין גבארט, ג'ייק לוקר, אנדי דלטון וכריסטיאן פאונדר אמורים לשמוע ב"רדיו סיטי מיוזיק הול" בניו יורק את שמם מפיו של הקומישינר רוג'ר גודל. אז לאלה שלא עוקבים אחרי פוטבול המכללות (וחבל שכך), הנה פרופיל קצר על ארבעת הק"ב הבכירים במחזור הקרוב של דראפט 2011.

שחקן הפוטבול בומר אסיאסון. Allen Steele, GettyImages
הכלים אז לא היו כל כך טובים, אבל הוא הצדיק את הבחירה. בומר אסיאסון/GettyImages, Allen Steele

קאם ניוטון - אובורן (התחזית: בחירה 1, קרוליינה פנת'רס)

בחודש האחרון מפזרים אנליסטים הצהרות על כך שניוטון הולך להיבחר במקום הראשון בדראפט, ואם אנחנו מסתכלים על המספרים והנתונים על הנייר, באמת אין סיבה שהוא לא ייבחר שם. הוא הוביל את מכללת אובורן לזכייה באליפות הארצית, תוך שהוא זוכה בפרס ההייזמן היוקרתי ומספק את אחד הקאמבקים הגדולים ביותר בהיסטוריה של פוטבול המכללות, עם חזרה מפיגור 21:0 במחצית נגד אלבמה.

אז למה אין קונצזוס לבחירתו הראשונה של ניוטון? אם שואלים את המקורבים לקוורטרבק, הם יטענו לגזענות מצד החברה האמריקאית שעדיין מתקשה לקבל הצלחה של שחקן אפרו-אמריקאי בתפקיד הק"ב. אולם יש את האופי הבעייתי של השחקן, והוא זה שגורם לחוסר הקונצזוס סביב ניוטון. בשנה האחרונה שמו עלה בהקשר לעבירה כל חוקי ה-NCAA, כאשר אביו ביקש כסף ממכללות בכדי לזכות בשירותיו לשחק עבורם. כמובן ששחקני קולג' לא מקבלים כסף עבור ההופעות שלהם בפוטבול מכללות, ולאחר חקירה של הליגה הוחלט לא להאשים את ניוטון מכיוון שהאשמה נפלה על אביו. אך זאת לא היתה הפעם הראשונה של ניוטון במדור "הפלילים". בעונתו הראשונה באוניברסיטת פלורידה, ניוטון נתפס שלוש פעמים בהעתקת מבחנים. כאשר הבין שכוונת האוניברסיטה להשעותו מלימודים והשתתפות ספורטיבית, ניוטון החליט לעזוב ולעבור לקומיוניטי קולג' כדי לחזור ל-SEC כעבור שנה. מי שבא לעזרתו של ניוטון הוא וורן מון, ק"ב אפרו-אמריקאי שהגיע להיכל התהילה. מון מנסה לשפר את תדמיתו של ניוטון וגם להכין אותו ללחץ של ה-NFL. מאז סיום עונת המכללות השניים בקשר יום-יומי וכנראה שגם נראה את מון מאחורי הקלעים ביום חמישי בניו יורק.

דבר אחד אי אפשר לקחת מניוטון - האתלטיות שלו. מדובר בבחור בן 21, 1.96 מטר ו-112 ק"ג שמסוגל לרוץ כמו רץ אחורי ויש לו יד ימנית קטלנית יותר ממה שאנשים חושבים. הוא הראה בעונה האחרונה שיש לו אופי של ווינר. ניוטון לא נשבר בפיגור או ברגעי לחץ, גם לא במקומות עוינים כמו מול LSU ואלבמה. לאחר עונה מושלמת עם הטייגרס, הוא זרק ל-265 יארד ושני טאצ'דאונים וכמובן, גם הראה את כישורי הריצה הקטלניים שלו. קרוליינה החליטה כנראה שהיא לא הולכת לוותר על שחקן בקליבר שלו, וניוטון הולך להיות הפנים של הפרנצ'ייז. אבל כפי שלמדנו מהעבר, שום הצלחה בקולג' או הצלחה במבחני הקומביין לא מבטיחה הצלחה ב-NFL. האם ניוטון יהיה וורן מון או שיגמור כמו וינס יאנג? את זה רק הזמן יגיד לנו.

שחקן הפוטבול קאם ניוטון. Joe Robbins, GettyImages
עכשיו צריך להיזהר מלככב בעמודי הפלילים. קאם ניוטון/GettyImages, Joe Robbins

בליין גאברט - מיזורי (התחזית: בחירה 4 - סינסינטי בנגאלס)

בניגוד לניוטון, שאותו אמריקה ראתה מדי שבוע בשידורים ארציים, את בליין גאברט רק אנשי מיזורי והביג 12 מכירים. הם יספרו לך על ק"ב שמבחינה גופנית מוכן ל-NFL, אבל ירימו ספקות לגבי עוצמת היד שלו. ספקות אלו קיבלו חיזוק כאשר גאברט החליט לוותר על תרגילי הזריקה בקומביין האחרון. הרי מי שמוותר על אימון מסוים, מנסה להסתיר משהו בד"כ וזה בדיוק מה שפוגע במניות של הק"ב ממיזורי.

בדומה לרוב השחקנים שמכריזים על יציאתם לדראפט, גאברט החל באימונים פרטיים עם מאמן אישי. הוא בחר בטרי שיי, או יותר נכון טרי שיי בחר בו. שיי כבר שנים מכין ק"ב לדראפט והשחקן האחרון איתו הוא עבד היה הבחירה הראשונה בשנה שעברה, סם בראדפורד. שיי סיפר שבתרגילים הראשונים הוא לא התערב ורק צפה מהצד. הוא ראה שלגאברט יש מכניקה מושלמת בקבלת הכדור מהסנאפ והחזקתו בפוקט. בנוסף, גאברט הראה מהירות נהדרת בקומביין. לגבי יכולת הזריקה הוא אמר: "אם בוחנים את הגוף של גאברט, אפשר לראות שאין לו בעיה לזרוק לעומק". במידה שהבנגאלס יחליטו לוותר על גאברט, הוא לא צפוי לרדת יותר מדי בדראפט, משום שכבר אחריהם נמצאת אריזונה שזקוקה נואשות לשחקן שיוכל למצוא את לארי פיצג'רלד.

שחקן הפוטבול בליין גאברט. GettyImages
האם הוא יכול לזרוק לעומק? שאלה מרכזית אצל בליין גאברט/GettyImages

ג'ייק לוקר - וושינגטון (התחזית: בחירה 12 - מינסוטה וייקינגס)

אם ג'ייק לוקר היה בוחר לא לסיים את לימודי באוניברסיטת וושינגטון ולצאת לדראפט בשנה שעברה, המנייה שלו היתה שווה יותר ממה שהיא כיום. לוקר החליט שהוא רוצה לסיים את הלימודים בהיסטוריה ולקחת את וושינגטון למשחק בול, דבר שהשלים בהצלחה עם ניצחון על נברסקה. בתחילת העונה, אנליסט הדראפט של ESPN מל קיפר אמר שלוקר בחירה ראשונה בוודאות, אבל בעונתו האחרונה לוקר התקשה לשחזר את השנתיים המוצלחות מלפני כן. אחוזי הדיוק והיארדים לעונה ירדו, וושינגטון החלו את העונה במאזן 3:6 והבנקאי של לוקר החל להילחץ. הידרדרות המניות של לוקר שווה בערך לאיבוד של 30 מיליון דולר, אותם היה יכול לקבל בשנה שעברה. השנה, עם החוקים החדשים לרוקים ועידן פוסט-השביתה, לוקר יכול רק לחלום על חוזה כזה.

לוקר, שנבחר בעבר על ידי לוס אנג'לס איינג'לס בדראפט הבייסבול ואף חתם על חוזה איתם, הוא אתלט ברמה הגבוהה ביותר, ועולה השאלה האם הוא אתלט מצוין שמשחק כק"ב או ק"ב אתלטי. אחד הג'נרל מנג'רים אף הגדיר את לוקר כאתלט השני הכי טוב בדראפט אחרי ניוטון. הקבוצות שאלו אותו שוב ושוב בראיונות האישים ובאימונים לגבי יכולת הדיוק והיעילות שלו, והוא השיב: "אני מבטיח לך שאני יכול לעשות את זה". זה חלק מהאופי החיובי של לוקר, אותו קבוצות רוצות להציג לקהילה שלהן. כבר כסטודנט באוניברסיטה הוא הקים קרן לילדים נזקקים ואסף מעלה 50 אלף דולרים. מעניין כמה הוא יוכל לאסוף כשחקן NFL.

שחקן הפוטבול ג'ייק לוקר. Joe Robbins, GettyImages
קודם אתלט או קודם קוורטרבק? לוקר/GettyImages, Joe Robbins

אנדי דלטון – TCU (התחזית: בחירה 15 – מיאמי דולפינס)

אנדי דלטון בא כאנדרדוג לדראפט הזה, אבל כזה הוא היה בכל קריירת הפוטבול שלו. אחרי ארבע שנים כמעט מושלמות בTCU-, הק"ב הג'ינג'י מעמיד את עצמו למבחן מול הגדולים ללא הדעות הקדומות של שיטת ה-BCS. דלטון מציג חוכמת משחק נהדרת, כזאת שמזכירה לאנשים את פייטון מאנינג. הוא הראה שליטה מוחלטת בכל המבחנים של התרגילים על הנייר וגם היה לא רע על הדשא. בשנה שעברה הוא רשם מספרים מפלצתיים עם 2,857 יארדים, 27 ט"ד ורק 6 חטיפות, כאשר הוביל את הצפרדעים למאזן מושלם של 0:13.

מאמנו של דלטון לשעבר גארי פיטרסון מסביר מה הופך אותו לשחק מיוחד: "אין שאלה, יש שחקנים בדראפט הזה עם יד יותר טובה מאשר דלטון, אבל אנדי מחפה על זה. הוא יודע איך לנצח, אף אחד לא ילמד קשה יותר ממנו ואף אחד לא יהיה יותר מוכן ממנו". כצפוי, מטקסני שגדל באווירה דרומית, דאלטון שלל את האופציה לכך שלחיצת היד של רוג'ר גודל תהיה לרגע הכי גדול בחיים שלו. הרגע הזה יהיה ביום חתונתו עם ארוסתו.

שחקן הפוטבול אנדי דלטון. Stephen Dunn, GettyImages
אין לו את היד הכי טובה, אבל יש לו תכונות טובות אחרות. אנדי דלטון/GettyImages, Stephen Dunn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully