וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: מנצ'סטר יונייטד ניצחה 0:2 בחוץ את שאלקה

שערים של גיגס (67) ורוני (70) סידרו לאנגלים ניצחון חוץ, למרות הצגה של מנואל נוייר. פרגוסון קרוב לגמר שלישי בארבע עונות

בדרך כלל לא היינו נסחפים, אבל הערב (שלישי) אפשר לומר זאת כמעט באופן סופי ו-ודאי: מנצ'סטר יונייטד בדרך לגמר ליגת האלופות השלישי בארבע העונות האחרונות. השדים האדומים ניצחו היום 0:2 את שאלקה בפלטינס ארינה משערים של ריאן גיגס בן ה-37, שהרשית בדקה ה-67, ו-ווין רוני שהוסיף בדקה ה-70. אלכס פרגוסון, שיחגוג בשנה הבאה את יום הולדתו ה-70, יוביל ככל הנראה את הקבוצה שלו לגמר ליגת האלופות החמישי בתולדותיה, שייערך ב-28 במאי 2011 באצטדיון וומבלי. אגב, ליונייטד זה היה בסך הכל הניצחון השלישי על אדמת גרמניה בתשעת הביקורים האחרונים והיא מעולם לא עברה יריבה גרמנית בנוקאאוט של ליגת האלופות. הערב, כנראה שאפשר לזרוק את הנייר שכתב את הסטטיסטיקה הזו לפח.

ריאן גיגס שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
בן 37, אך עדיין חד מתמיד. גיגס/רויטרס

כבר נגמרו הסופרלטיבים לכתוב על ריאן גיגס. הקשר החביב בן ה-37 שוב היה פשוט ענק. המסוכן ביותר על הדשא, שלא נשבר מול ההצגה הענקית של נוייר, גם כשהיה נראה שחבריו התייאשו, ובסופו של דבר גם היה זה שהכניע את השוער הגרמני הנפלא בן ה-25. אגב, גיגס הפך הערב לכובש הכי מבוגר בתולדות ליגת האלופות בגיל 37 ו-148 ימים ועבר את פיליפו אינזגי.

השדים האדומים ביטלו לחלוטין את היריבה שלהם והראו שעם כל הכבוד לדיבורים על מחסור בכישרון בסגל שלהם, יש להם הרבה מה למכור וגם ללא כוכבים נוצצים, שמוכרים משחקי מחשב ונעלי ספורט כמו ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו, אלא כוכבים שאוכלים דשא ומגיעים עם דם בעיניים כמו ווין רוני אפשר להצליח בגדול. אל תתפלאו אם סר אלכס יניף גביע אלופות שלישי בקריירה שלו והראשון על אדמת אנגליה. אולי זה באמת יהיה הגרנד פינלה ההולם ביותר לקריירה שלו.

אם יש משהו שהפריד בין יונייטד לניצחון הרבה הרבה יותר גדול, זהו מנואל נוייר, ככל הנראה אחד השוערים הטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם. שאלקה הראתה הערב כדורגל נרפה, והשדים האדומים פשוט חשפו את העובדה הפשוטה: הרויאל בלוז לא מתאימים לרמה של חצי גמר ליגת האלופות. הם לא הצליחו לייצר אפילו כדורגל שדומה לרמה שמתאימה לשלב הזה והובכו פעם אחר פעם על ידי המטוסים באדום-שחור.

אבל מזלו הגדול של רלף רנגניק הוא שמנואל נוייר, שהודיע בדמעות על עזיבה רק בשבוע שעבר וככל הנראה יחתום בבאיירן מינכן בעונה הבאה, עדיין מגן על שער שאלקה. מי שעוד ראוי לציון חיובי הערב הוא הקהל של שאלקה, שידע להריע לשחקנים ולמועדון שלהם לאורך כל 90 הדקות וגם אחרי שהחבורה של רנגניק פשוט התפרקה לחלוטין. שאלקה כנראה כבר לא תהיה הקבוצה הגרמנית הרביעית שמגיעה לגמר ליגת האלופות, אחרי שדורטמונד, באיירן מינכן ולברקוזן עשו את זה בעבר.

מנצ'סטר יונייטד פשוט חגגה על הרויאל בלוז מהדקות הראשונות. הקבוצה של אלכס פרגוסון הגיעה ב-45 הדקות הראשונות לאינספור הזדמנויות, כשריאן גיגס, חאבייר הרננדז, ווין רוני, אנטוניו ולנסיה ואפילו פאביו, שהצטרף מאחור, עשו ככל העולה על רוחם והגיעו לאינספור הזדמנויות. אלא שהם נתקלו שוב ושוב באותו המחסום: מנואל נוייר. אגב, במחצית הראשונה בעטה יונייטד יותר בעיטות לשער של נוייר הנפלא מאשר בכל אחד משני המשחקים מול צ'לסי ברבע הגמר. כנראה שלא נראתה מחצית כל כך חד צדדית בחצי גמר ליגת האלופות אי פעם.

במחצית השנייה אמנם הרפו השדים האדומים מעט מהלחץ, אך דווקא כך הם הצליחו למצוא את הרשת. גיגס, מי אם לא הוולשי בן ה-37 שבישל את כל שלושת השערים ברבע הגמר מול צ'לסי, הצליח להיות זה שמכניע את נוייר בדקה ה-67. זאת לאחר שקיבל מסירת עומק מווין רוני, שאחרי שלוש דקות בלבד הצליח להכניע בעצמו את נוייר לאחר בישול של הרננדז. שם נפרץ הסכר והשדים האדומים הבטיחו באותו השלב כמעט באופן ודאי את העלייה לגמר ליגת האלופות.

מחצית ראשונה

דקה 1: באומיוהאן זכה בכדור במרכז השדה, עבר בתוך שטח פנוי ובעט חזק, ואן דר סאר קלט.

דקה 3: רוני קיבל מסירה באגף שמאל, שעט לעבר המרכז ובעט לחיבורים, נוייר ריחף והדף לקרן.

דקה 6: פארק קיבל מסירה באגף שמאל, עבר את אוצ'ידה ובעט חזק, נוייר הדף.

דקה 9: פרפאן קיבל מסירה במרכז, הסתדר עם אברה ושיחרר בעיטה מ-18 מטר החוצה.

דקה 14: פאביו הכניס מסירת עומק להרננדז, שנותר לבד מול נוייר, אך לא הצליח להכניע את הגרמני הנפלא.

דקה 21: טעות של סארפיי הובילה את הכדור להרננדז, שבעט לרשת החיצונית.

דקה 26: הרננדז קיבל מסירת עומק, הסתדר עם סארפיי ובעט מזווית קשה החוצה.

דקה 28: וידיץ' הגביה לגיגס, שנגח מצוין נגד כיוון התנועה של נוייר, אך השוער הגרמני שוב הציל את שאלקה. איזו הצגה של נוייר.

דקה 35: עוד הזדמנות גדולה של יונייטד, שפשוט שוכבת על השער של שאלקה. שוב נוייר מציל הרויאל בלוז לאחר בעיטה של הרננדז.

דקה 38: פארק הצליח להוריד הגבהה לעברו של פאביו, שבעט מ-12 מטר מעל השער. מה עוד יונייטד צריכה כדי לכבוש?

דקה 45: רוני הכניס מסירת עומק נפלאה לגיגס, שנותר חופשי לגמרי מול נוייר. הוולשי הוותיק בעט, אך איך זה נגמר? כמובן, עם הדיפה של נוייר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מחצית שנייה

דקה 47: הגבהה של גיגס מצאה את הראש של אברה, שנגח חזק. נוייר. כבר ניחשתם, הדף לקרן.

דקה 48: ולנסיה העביר מסירת רוחב שמצאה את גיגס. הקשר הוולשי ניער מעליו את שני השומרים שלו, אך בעט החוצה.

דקה 67: גול! אברה העביר מסירת רוחב לרוני, שהכניס עומק לגיגס, שבעט בין רגליו של נוייר פנימה. 0:1 למנצ'סטר יונייטד.

דקה 70: גול! זהו. הסכר נפרץ. הרננדז נשאר חופשי לחלוטין במרכז השדה והכניס מסירת עומק לרוני, שבעט פנימה. 0:2 למנצ'סטר יונייטד תוך שלוש דקות והיא כנראה בדרך לגמר.

דקה 76: בעיטה חופשית של פרפאן מ-22 מטר קו אלכסוני, אך הכדור חלף סמוך לקורה ויצא החוצה.

דקה 82: אסקודרו קיבל מסירת רוחב ובעט חזק מ-26 מטר, אך ואן דר סאר קלט.

הרכב שאלקה: מנואל נוייר, אטסוטו אוצ'ידה, כריסטוף מצלדר, ג'ואל מאטיפ, האנס סארפיי (סרחיו אסקודרו, 73), קיריאקוס פפאדופולוס, חוסה מנואל חוראדו (יוליאן דראקסלר, 83), אלכסנדר באומיוהאן (פיר קלוגה, 53), ג'פרסון פרפאן, ראול, אדו.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, פאביו, נמניה וידיץ', ריו פרדיננד, פטריס אברה, מייקל קאריק, ריאן גיגס, ג'י סונג פארק (פול סקולס, 73), אנטוניו ולנסיה, ווין רוני (נאני, 83), חאבייר הרננדז (אנדרסון, 73).

ראול שחקן שאלקה (ימין) עם אדו. רויטרס
נותר לו רק לקוות שריאל מדריד תהיה בגמר. ראול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully