וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "מוריניו הוא המנהיג המזדיין של התקשורת"

מאמן ברצלונה מאס בקולגה ממדריד: "אני לא יכול להתחרות בו". אינייסטה יחמיץ את חצי גמר האלופות (21:45, ספורט5 ו-5HD)

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק

בסנטיאגו ברנבאו הכל מוכן כבר לקראת הקלאסיקו מספר שלוש מבין ארבעה בתוך פחות מחודש, בו תארח ריאל מדריד את ברצלונה במפגש הראשון של חצי גמר ליגת האלופות (ד', 21:45, שידור ישיר בספורט 5 וספורט 5HD). הבלאנקוס, שניצחו 0:1 בגמר הגביע לפני שבוע, וסיימו ב-1:1 במפגש הליגה אצלם בבית, הוגדרו על ידי מאמן היריבה, פפ גווארדיולה, כפייבוריטים לעלות לגמר, ובמסיבת העיתונאים לקראת המשחק תקף המאמן הקטלאני באופן נדיר את ז'וזה מוריניו וחימם את הגזרה עוד יותר. אגב, תיאלצו להמתין שישה ימים בלבד כדי לראות את השתיים נפגשות שוב בגומלין חצי הגמר.

מרסלו: "אני מעדיף להיות בקישור"

ריאל מדריד תיאלץ להסתדר כמובן ללא הקשר הגרמני, סמי חדירה, שנפצע וככל הנראה גם סיים את העונה. פרט לכך, צפוי לעמוד בפני ז'וזה מוריניו סגל מלא כמעט לחלוטין. כרגע, נראה שהפורטוגלי יבחר במערך בו שיחק בשני הקרבות הקודמים מול בארסה, כשרונאלדו יהיה חלוץ חוד בודד, כשבאגפים יהיו מסוט אוזיל ואנחל די מריה בעוד פפה יתופקד כקשר אחורי.

מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו, אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "שתי הקבוצות מאוד נרגשות. האובססיה של השנה שעברה הייתה בגלל שהגמר שוחק במדריד. כמובן שלריאל הייתה מוטיבציה גבוהה להגיע לשם. השנה הגמר יהיה בוומבלי, שהוא אצטדיון בו ברצלונה כבר זכתה בגביע האלופות. אבל שתי הקבוצות נרגשות ומלאות מוטיבציה. אני לא רואה איזו שהיא אובססיה. שתי הקבוצות פשוט נרגשות מאוד כרגע".

הפורטוגלי דיבר על המוטיבציה שלו לנצח את ברצלונה, אותה כזכור הדיח בחצי הגמר גם בעונה שעברה עם אינטר, בדרך לזכייה בגביע: "אין לי איזו מוטיבציה מיוחדת לנצח את ברצלונה. רק הרצון לעבוד קשה ולהגיע למשחק במצב הגופני הכי טוב. רק לפני כמה חודשים הפסדנו להם 5:0, אין לנו איזה קסם לעשות. נבוא לשחק טוב, כמו שעשינו בוולנסיה. אבל המשחק מחר הוא משחק חדש מול יריבה חזקה עם מאמן מצוין. יהיה קשה.

"אתם צריכים לשאול את ברצלונה אם אנחנו הפייבוריטים. אני לא יודע אם אנחנו פייבוריטים. בשבילי, אין פייבוריטית. אחרי המשחק מחר אולי חלק מהאנשים יגידו שהקבוצה הזו או השנייה מגיעה עם יתרון מסוים. למשל במשחק המקביל כולם אומרים שמנצ'סטר יונייטד פייבוריטית, אבל בחצי הגמר אין כזה דבר. אני לא צריך להמריץ ולהחדיר מוטיבציה בשחקנים שלי. אני אותו מאמן שהפסיד 5:0 לברצלונה, בדיוק אותו מאמן. אין לי שום קסמים".

מגן ריאל מרסלו הוסיף: "על האחריות שלי תצטרכו לשאול את מוריניו. אבל אני מרגיש אחראי ואגרסיבי יותר. אני עדיין צריך להשתפר עוד ואני רוצה להשתפר בכל משחק. אני לא חושב שלהיסטוריה יש איזו שהיא השפעה על המשחק מחר. אני לא חושב גם שיש איזו פייבוריטית. זה המשחק הכי כיפי שיש וכולם חולמים לשחק בו.

אני חושב שגם בהגנה וגם בקישור יש לנו שחקנים מצוינים וכולנו יודעים את זה. מה שמוריניו יחליט, אני אהיה מוכן לעשות. באופן אישי, אני מרגיש יותר טוב בקישור. אני מעדיף לנצח מאשר לשחק טוב. ניצחון זה הדבר הכי חשוב שיש. אם אפשר גם וגם, זה יהיה נפלא, אבל אני מעדיף ניצחון. אני לא יודע אם גווארדיולה צריך להתלונן על השיפוט או על משטח הדשא".

הרכב משוער ריאל מדריד: איקר קסיאס, אלברו ארבלואה, סרחיו ראמוס, ראול אלביול, מרסלו, צ'אבי אלונסו, פפה, לסאנה דיארה, מסוט אוזיל, אנחל די מריה, כריסטיאנו רונאלדו.

אינייסטה לא ישחק

ברצלונה תשחק בוודאות ללא בויאן קרקיץ', אריק אבידל, מקסוול, אדריאנו ואנדרס אינייסטה. גבי מיליטו וקרלוס פויול עדיין בספק למשחק בסנטיאגו ברנבאו, אך כרגע נראה כי האחרון לפחות יהיה כשיר ואמור לפתוח כמגן שמאלי.

במסיבת העיתונאים היום פפ גווארדיולה, שבדרך כלל שומר על פאסון, ביקש להתייחס לדברים שאמר מוריניו, לפיהם פפ התלונן על השיפוט בגמר גביע המלך: "אני מקווה ששתי הקבוצות יהיו מרוצות מהשיפוט אחרי המשחק, למרות שפפ לא מסוגל להיות מרוצה. אצלו השופט תמיד טועה. הטענות האחרונות שלו מובילות אותנו לעידן חדש בו מאמנים מתלוננים אפילו על החלטות שיפוט נכונות".

"מר מוריניו השתמש בשם שלי ולכן אני אשתמש בשם שלו", אמר בתגובה גווארדיולה, שהתאמן תחת הפורטוגלי בשנות ה-90 כשזה שימש כעוזר מאמן בארסה, "עבדנו ביחד במשך ארבע שנים, הוא מכיר אותי ואני מכיר אותו. כשמישהו שאתה מכיר טוב מאמין למה שהוא קורא עלייך ולא לך, זה משאיר טעם רע".

גווארדיולה לא נרגע והמשיך באותו טון: "מוריניו הוא המנהיג המזדיין של התקשורת. הוא המאסטר ואני לא יכול להתחרות בו - מחוץ למגרש הוא כבר ניצח אותי. אני מעניק לו את תואר ליגת האלופות מחוץ למגרש. אני מקווה שהוא ייקח את הגביע הזה וייהנה ממנו בבית".

חאבייר מסצ'ראנו, שצפוי להיות משובץ כבלם, התייחס במסיבת העיתונאים להשוואה בין ההתמודדות הנוכחית לזו שחווה מול ריאל כשחקן ליברפול ב-2009, אז ניצחו המייטי רדס 0:5 בסיכום המפגשים: "הסיטואציה היא שונה מאוד וכמובן שאז שיחקתי בקבוצה אחרת. עם ליברפול הצלחנו לעלות וזה היה נפלא". בהמשך, דיבר הארגנטינאי על מה בארסה צריכה לעשות: "נצטרך לשחק כמו במחצית השנייה של גמר הגביע. במחצית הראשונה של אותו משחק, לא השגנו את ההחזקה בכדור ולא הצלחנו לפתח את הכדורגל הרגיל שלנו".

הרכב משוער ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'ראר פיקה, חאבייר מסצ'ראנו, קרלס פויול, סרחיו בוסקטס, צ'אבי, סיידו קייטה, פדרו, ליאונל מסי, דויד וייה.

רונאלדו: "הדברים יוכרעו רק במשחק השני"

רונאלדו הברזילאי, ששיחק בשתי הקבוצות, מעריך שריאל תנצח במפגש הראשון, אבל לא ידע להעריך מי תנצח במפגש הכפול. "ההרגשה שלי היא שריאל תנצח במשחק הראשון במדריד", אמר הברזילאי, "למרות זאת, ברצלונה היא קבוצת הכדורגל הכי טובה ב-15 השנים האחרונות. יש לה שחקנים פנטסטיים, שיודעים איך להחזיק בכדור. זו קבוצה נהדרת, שכיף לצפות בה. הדברים יוכרעו רק במשחק השני, אבל בקלאסיקו אף פעם אי אפשר לדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully