וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כניסה לשדה מוקשים: ניתוח סדרות הפלייאוף בכדורסל

26.4.2011 / 13:00

מכבי ת"א פייבוריטית מול נתניה, אבל לירושלים יש את כל הסיבות לחשוש מאשדוד וגלבוע/גליל תזיע מול חולון. אור שקדי מנתח את סדרות הפלייאוף

מכבי תל אביב – ברק נתניה

מאזן במהלך העונה: 0:3 לזכות מכבי תל אביב. כמו כן ניצחה מכבי תל אביב את ברק נתניה בגמר גביע המדינה.

מה מכבי תל אביב צריכה לעשות כדי לנצח?

מכבי תל אביב מגיעה כפייבוריטית מוחלטת לסדרה, אך הייתה כזאת גם בסדרות מול אשקלון ובני השרון בשנתיים האחרונות, בהן איבדה את המשחק הראשון בבית. אם מכבי תבוא נינוחה כמו במשחקים הרעים מול אשקלון וחיפה, היא עשויה לאבד משחק, ודיוויד בלאט יצטרך לעבוד בעיקר על הצד המנטלי, כששני המשחקים ייערכו לפני פיינל פור היורוליג. שני השחקנים שלנתניה לא היה פיתרון אליהם העונה הם סופוקליס שחורציאניטיס וליאור אליהו, שקלעו בממוצע במשחקים מול נתניה 15 ו-16.3 נקודות בהתאמה. מנגד, מכבי צריכה לוותר על תוכנית הכוללת הפצצות מבחוץ, לאחר שגיא פניני ודיוויד בלו לא היו בשיאם העונה בליגה מול נתניה.

מה ברק נתניה צריכה לעשות כדי לנצח?

מאמצע הסיבוב השני בברק נתניה הבינו שהעונה הנוכחית כבר לא תהיה הצלחה גדולה, והקבוצה הציגה יותר מלחמה על הפרקט ופחות כדורסל. כדי לנצח את מכבי תל אביב, מלחמה לא תספיק, ועם כל הכבוד למספרים היפים של אדריאן בנקס ואלטון בראון בליגה, מול מכבי הם פשוט לא תפקדו העונה, ורק סדרה גדולה שלהם יכולה לגרום לסנסציה. בתחום המנהיגות תצטרך נתניה הרבה מאוד מג'ו סמית', שאכזב עד למשחק מול הפועל ירושלים, ובעיקר לשפר את אחוזי הקליעה מבחוץ שעמדו במשחקים מול מכבי על 22 בלבד. בנוסף, נתניה חייבת ללחוץ היטב על ג'רמי פארגו, שנשאר מוביל הכדור היחיד של הצהובים.

תחזית: בני השרון ואשקלון אמנם גנבו את משחק מספר 1 בסדרה מול מכבי בשנתיים האחרונות, אך נראה כי הפעם המשימה של נתניה, שלא נתנה פייט לצהובים בליגה, קשה הרבה יותר. הסיכוי הגדול של נתניה לגנוב משחק יהיה דווקא אחרי שמכבי תחזור מפיינל פור היורוליג, קרי משחק מספר 3 ביד אליהו. בפועל, יחסי הכוחות ברורים, מכבי הולכת לטייל בדרך לפיינל פור. 0:3 מכבי תל אביב.

הפועל גלבוע/גליל עליון – הפועל חולון

מאזן במהלך העונה: 0:3 לזכות הפועל גלבוע/גליל עליון.

מה הפועל גלבוע/גליל עליון צריכה לעשות כדי לנצח?

גלבוע/גליל היא ללא ספק הקבוצה החמה בישראל אחרי מכבי תל אביב, אך למומנטום יש תאריך תפוגה מסוים, וליאור ליובין יצטרך לשמור את הקבוצה שלו חמה ככל שניתן עד למשחק הראשון מול חולון. כדי לעבור את חולון שחקניו של ליובין יצטרכו להמשיך לשלוט בריבאונד, כפי שעשו במשחקים מול נגדה עד כה, ולעצור את איבודי הכדור המיותרים, שעומדים על 17 בממוצע למשחק מול חולון העונה. מי שיהיו חייב להרים את משחקם הם צמד הגארדים גוני יזרעאלי וג'ק מקלינטון, שקלעו ביחד קצת יותר מ-10 נקודות בממוצע מול חולון העונה.

מה הפועל חולון צריכה לעשות כדי לנצח?

כל מאמן בליגה יודע שהפועל חולון היא קבוצה שקמה ונופלת על רמת האנרגיה איתה הופיעה למשחק הנתון. דני פרנקו חייב לדאוג לכך שעד המשחק מול גלבוע/גליל שחקניו יחזרו לכושר המצוין מסוף הסיבוב השני, ולא כפי שסיימו את העונה, אחרת אין לקבוצה עם מה להופיע. חולון משחקת כזכור רק עם שני זרים, וריץ' מלצר בהחלט הצטיין השנה מול גלבוע/גליל, אך לעומתו קאסיב פאוול לא נתן תפוקה מספיקה, ובלעדיו לחולון יהיה קשה. חולון קלעה מול גלבוע/גליל העונה רק 28 אחוז מחוץ לקשת, מספר שיהיה חייב לעלות כדי שלקבוצה יהיה סיכוי כלשהו.

תחזית: הצפי הוא שגלבוע/גליל תשייט מול חולון כפי ששייטה מולה במחזור האחרון של העונה הסדירה, אך לסדרות פלייאוף יש חיים משל עצמן. הפועל חולון באולם הפחים היא קבוצה קשה מאוד, ולראייה גלבוע/גליל נזקקה לסל ניצחון בשנייה האחרונה כדי לנצח שם. הקהל של חולון אמור לדחוף את הקבוצה חזק מאי פעם בפלייאוף, וגלבוע/גליל, כפייבוריטית, תצטרך להוכיח שהיא מסוגלת לעמוד בלחץ. קל זה לא יהיה לה, בניגוד למה שחושבים. 2:3 לגלבוע/גליל.

הפועל ירושלים – מכבי אשדוד

מאזן במהלך העונה: 1:2 לזכות מכבי אשדוד.

מה הפועל ירושלים צריכה לעשות כדי לנצח?

הניצחון היחיד של ירושלים על אשדוד העונה הושג במחזור השני, לפני שהבעיות צצו, ולכן קשה להתייחס למשחק ההוא. בשני ההפסדים לאשדוד ראינו ירושלים מפוזרת, שבעיקר החטיאה מחוץ לקשת. ראינו קבוצה לא מגובשת - ירושלים מסרה בהפסדים 17 אסיסטים במצטבר פחות מאשדוד - שתהיה חייבת להציג משחק קבוצתי כדי לעבור את החבורה הלוחמת ממול. יוגב אוחיון ויובל נעימי רשמו רק 8 נקודות בממוצע במשחקים מול אשדוד, מספרים שלא יספיקו בסדרה אם ירושלים תרצה לעבור.

מה מכבי אשדוד צריכה לעשות כדי לנצח?

לא לחינם מכבי אשדוד הייתה ההעדפה האחרונה ליריבת פלייאוף של כל הקבוצות שנלחמו במקומות 2-4 לפני המחזור האחרון. הקבוצה של עופר ברקוביץ' היא הסוס השחור בליגת העל העונה, קבוצה שבכל פעם שבטוחים שהיא עשתה את שלה, ממציאה את עצמה מחדש. אשדוד תצטרך להמשיך לעבוד על מה שהלך לה מול ירושלים העונה: משחק קבוצתי, אחוזים טובים מחוץ לקשת, להוריד את מספר האיבודים אל תחת ל-13, ובעיקר לקבל את המספרים המצוינים של שלושת ספקי הנקודות העיקריים של הקבוצה, ג'וש קארטר, ג'וש דאנקן ומאיר טפירו. אם השלושה יתנו סדרה טובה, לאשדוד יש סיכוי להפתיע.

תחזית: אשדוד היא הסוס השחור, אך נדמה כי תחושת הדחיפות שהולכת להיות במלחה במהלך הסדרה תהיה קצת גדולה על הקבוצה מהדרום. אשדוד של הסיבוב השלישי היא קבוצה לא יציבה, כשהפציעה של ראמל בראדלי פגעה בה מאוד. מנגד, הפועל ירושלים היא קבוצה שבירה, והלחץ שאפף את המועדון לאורך העונה רק יגבר במהלך הסדרה במידה שירושלים תשמוט משחק. משחק המפתח יהיה השני, באשדוד, כי ירושלים תעבור את הראשון בשלום. קשה להאמין שהיא לא תהיה בפיינל פור העונה. 1:3 לירושלים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בני השרון – מכבי ראשון לציון

מאזן במהלך העונה: 1:2 לזכות בני השרון.

מה בני השרון צריכה לעשות כדי לנצח?

בסדרה הזו אמורה בני השרון לקבל את שרון ששון בחזרה, מה שעשוי לשנות את פני הקבוצה ופני הרוטציה, לטובה ולרעה. לדן שמיר אין הרבה זמן לניסיונות, ואם הכנסה של ששון לרוטציה תפגע בקבוצה כבר במשחק הראשון, הוא יהיה חייב לשחק עמו פחות בהמשך. היתרון העיקרי של בני השרון בכל העונה, וגם במשחקים מול ראשון לציון, הוא משחק ההגנה של הקבוצה. אם הקבוצה תמשיך להראות הגנה אגרסיבית, היא לא צפויה להיכשל בדרך להופעה ביד אליהו. ארז כץ, האקס פקטור הקלאסי של בני השרון, רשם העונה משחקים גדולים מול ראשון לציון, ועוד כמה כאלה בהחלט לא יזיקו לקבוצה.

מה מכבי ראשון לציון צריכה לעשות כדי לנצח?

למרות שני ההפסדים שסיימו את הסיבוב, ראשון לציון מגיעה יחסית בכושר לא רע לקראת הסדרה, לפחות מבחינת שטף המשחק. בשנתיים האחרונות הובסה ראשון 4 פעמים מול בני השרון, אך הניצחון שלה על השמירים בסיבוב השלישי הוכיח כי היא מסוגלת להתמודד מולם. שני הנתונים שאפי בירנבוים חייב לשפר בקבוצתו הם כמות הקליעות מהשדה והאחוזים מהעונשין (69 בלבד), ובנוסף היכולת הדלה של ריימר מורגן מול בני השרון (רק 4.3 נקודות בממוצע). בהגנה תצטרך ראשון תרומה של כל שחקני הפנים מול שון ג'יימס, בראיינט דאנסטון ולי ניילון, כולל אולי טאג' מקאלו, שלא שותף במשחקים האחרונים.

תחזית: התבוסות הגדולות של ראשון לציון בשנתיים האחרונות מול דן שמיר ושון ג'יימס מדגימים את יתרונה של בני השרון מול ראשון לציון. מצד שני ראשון לציון יכולה לשאוב עידוד מהניצחון הגדול בסיבוב השלישי, שהגיע בעיקר בזכות אייזיאה סוואן, אולי שחקן המפתח בכל הסדרה. בפועל, בני השרון קבוצה טובה בהרבה, למרות שיתרון הביתיות לא אמור להיות משמעותי בגלל הקהל השרוני הדל. בני השרון אמורה לעבור בלי הרבה קשיים. 0:3 לבני השרון.

מכבי חיפה – עירוני אשקלון

מאזן במהלך העונה: 1:2 לטובת עירוני אשקלון.

מה מכבי חיפה צריכה לעשות כדי לנצח?

מכבי חיפה של מיקי גורקה היא קבוצה שונה מזאת שפגשה את אשקלון בשני הסיבובים הראשונים ושהפסידה לה. בחיפה יצטרכו להרים את מודעות השחקנים לכך שמדובר בקרב חשוב למועדון, דבר שלא בטוח עד כמה מאמן צעיר כמו גורקה יודע לעשות, וכאן המבחן הגדול שלו. ברמה המקצועית צריכה חיפה את אלישי כדיר של התקופה האחרונה, ובעיקר לנצל את משחק הפנים המשופר של הקבוצה מאז שהגיע טיילר ווילקרסון למועדון.

מה עירוני אשקלון צריכה לעשות כדי לנצח?

אלי רבי הצליח לבצע שינוי מסוים באשקלון בתקופה האחרונה, לאחר שאיבד את דזמון פארמר ונתן לראשון טרנר, השחקן המוביל שלו עד למחזורים האחרונים, לנוח בשל פציעה בכתף. רבי קיבל בתמורה את גור פורת, ארז מרקוביץ' וקורי קאר הוותיקים בכושר טוב. אם השלושה יתנו מעצמם את מה שהם מראים בשבועות האחרונים, אשקלון יכולה להיות אופטימית.

על אף שאשקלון הצליחה לנצח את חיפה פעמיים העונה, בכל אחד המשחקים היא הייתה פחות טובה במאבק על הריבאונד, ורבי יצטרך לקחת זאת בחשבון אם ברצונו לרשום הישארות שנייה בשנתיים.

תחזית: קרב המאמנים המרתק ביותר יהיה כנראה בפלייאוף התחתון, בין שניים חסרי ניסיון יחסית. אשקלון, שכבר סומנה כקבוצה החלשה בליגה, הצליחה להתאושש בזמן, ונראה כי היא מוכנה למאבק עם המאמן היחיד בתולדות הפלייאוף בישראל שיצא מפיגור 2:0, בדיוק בשנה שעברה. מנגד, מכבי חיפה היא קבוצה מוכשרת יותר, אך השאלה היא עד כמה יוכלו השחקנים של גורקה להראות מנהיגות וקור רוח בסדרה קשה וארוכה. הניסיון של אשקלון יפתיע את הכישרון של חיפה, 2:3 אשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully