וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "עברנו הרבה דברים קשים העונה"

21.4.2011 / 22:18

מאמן ירושלים התעודד מהניצחון בנתניה. ליובין: "עשינו סיבוב שלישי מצוין". דן שמיר: "כל מה שקרה עד עכשיו לא משנה"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל ירושלים סגרה הערב (חמישי) את העונה הרגילה עם ניצחון דרמטי 81:84 בנתניה, שנתן לקבוצה של עודד קטש קצת אוויר לנשימה לפני תחילת הפלייאוף, אבל הותיר אותה במקום השלישי בטבלה בעקבות הניצחון של גלבוע/גליל על הפועל חולון. הירושלמים שמטו יתרון של 16 נקודות בהפסקה ונקלעו לפיגור בדקות הסיום, אבל החזיקו מעמד בזכות יכולת הקלאץ' של וויל סולומון.

"המפתח הוא הגנתי", אמר קטש אחרי הניצחון. "התחלנו את המשחק עם גבוה ישראלי וזה נתן לנו אפשרות להיות גדולים הגנתיים. ברגע שאני צריך לוותר על גבוה ישראלי זה הופך אותנו לקטנים וזה משפיע על הריבאונד התקפה וגם במצ'-אפים. בחצי ראשון היינו מצוינים ופשוט בחצי השני היינו לא מפוקסים ושאננים. היום בחרתי לקצר את הרוטציה אבל זה לא אומר דבר על ההמשך. אני מכיר את השחקנים שלי כבר שנה שלמה, את חלקם אפילו יותר. עברנו הרבה דברים קשים העונה שפגעו בביטחון של השחקנים. אנחנו מנסים להעלות את הרמה והאינטנסיביות והשבוע באמת עשינו את זה באימונים".

סולומון, שסיים עם 18 נקודות גדולות, הוסיף: "המשחק שלנו היה תקוע קצת ברבע האחרון וראיתי איך הם משחקים הגנתית והצלחתי לקלוע מולם. מנטלית אני לא יודע למה זה קורה לנו שאנחנו תמיד מאבדים את היתרון. עכשיו כשהפלייאוף מגיע נצטרך ללמוד מהר איך לתקן את הטעויות האלו. אנחנו קבוצה לאליפות, בשביל זה בנו אותנו ואני מאמין שאפשר לעשות את זה. עודד עושה עבודה טובה. יש לו בסגל הרבה זרים והוא צריך לתמרן ביניהם. חלק מהדקות של השחקנים יקוצצו וזה טבעי, כמו שקרה היום. זו ההחלטה של המאמן, אני לא יכול להכריח אותו שאהיה השחקן שלו ברגעי ההכרעה, אם הוא יחליט ככה זה מה שיהיה".

אריק אלפסי, שקבוצתו ידעה שתסיים במקום השמיני בלי קשר לתוצאה הערב, אמר: "אני חושב שבאמת רצינו כולם לסיים את העונה הזו כמו שצריך, למרות שירושלים היו צריכים את המשחק הזה יותר. בחצי הראשון זה היה נראה לא טוב מבחינה הגנתית. בחצי השני הקבוצה השתפרה ושמרה טוב. ניצחנו את החצי השני, 36:49. דברים קטנים מנצחים משחקים. ההחטאות עונשין שלנו בסוף וריבאונד ההתקפה שלהם ניצח. למרות זאת הראנו אופי".

על העובדה שאדריאן בנקס שותף לשמונה דקות בלבד אמר אלפסי: "שחקנים צריכים להבין את המסר, ואני מקווה שהם הבינו את המסר. מי שעובד קשה באימונים ישחק. שיחקנו במשך המשחק עם שלושה ישראלים על המגרש וזה המסר לכולם". על הסדרה מול מכבי תל אביב בפלייאוף אמר המאמן: "יש סדרה, אנחנו נבוא, כמובן שהעונה בכל פעם שהגענו לנוקיה דברים טובים לא קרו. נקווה לא להישבר מוקדם מדי וננסה למתוח אותם. ניתן הכול במשחק השלישי שייערך בבית מול הקהל שלנו את הכל".

ליובין: "עשינו סיבוב שלישי מצוין"

בזמן שירושלים הזיעה, גלבוע/גליל שייטה לניצחון 75:87 על הפועל חולון, אותה תפגוש כבר בשבוע הבא בסדרת רבע גמר הפלייאוף. "באופן כללי אני מרוצה מהרבה דברים", אמר ליאור ליובין בסיום. "הכי חשוב זה הניצחון שהבטחנו את המקום השני. עשינו סיבוב שלישי מצוין, כמובן שנפילת המתח לא טובה ואני שמח שלא שילמנו על זה מחיר. למדנו עוד קצת את חולון כמו שהם למדו אותנו אז אפשר גם לקחת דברים טובים מזה. די חששתי מהמשחק מול חולון כי היה פה ההייפ מהמשחק של מכבי והגענו מאוד מפוקסים. אני מקווה שתהיה אווירה ראויה למעמד הזה. הייתה לנו סדרה מורטת עצבים לפני שנתיים".

אבישי גורדון הוסיף: "מעכשיו עושים סטופ ומתחילים לחשוב על הפלייאוף. הולכת להיות סדרה ממש לא קלה נגד חולון וראיתם היום שהם לא נשברים והם משחקים עם כל הלב. הקהל של חולון והמחויביות שיש להם בבית בשביל האוהדים זה משהו שיכול לאזן את הסדרה. בסדרה אני מאמין שננצח אבל חולון קבוצה מסוכנת מאוד בעיקר בבית. לשמחתי היא קצת קצרה יהיה מעניין, הדבר הכי כיף בשביל שחקן כדורסל זה לשחק בחולון".

בצד המפסיד היה דני פרנקו, שאמר: "הייתי מאוד מאוכזב שהיינו מאוד חסרי ריכוז בהתחלה. אופי יש לנו ויש המון רצון. אובר רצון זה לא דבר בריא, ראיתם את מורן כמה הוא רוצה להצליח ולמשוך את הקבוצה קדימה אבל לפעמים כשאתה רוצה יותר מדי זה לא יוצא טוב וגליל הענישו אותנו. היינו בסיטואציה ברבע השלישי שקבוצה אחרת הייתה חוטפת פה אבל עם הכלים האלה נילחם ונוציא את ההכי טוב שאנחנו יכולים. יש לנו רוח והיא לא נותנת לנו להישבר ברוב המקרים. אני מאוד מקווה שהקהל שלנו לא איבד את האמון בנו כי אנחנו צריכים אותו .השחקנים מרגישים לאחרונה את הווייב השלילי. אני רוצה לנצל את הבמה הזאת כדי לקרוא להם לבוא ולתת את הפוש האחרון. כי זה המאמץ האחרון שלנו עכשיו ובחולון זה תמיד הקבוצה והקהל ביחד".

עמית בן דוד אמר: "אני חושב שבמחצית הראשונה לא שיחקנו טוב ודי המשכנו את המשחק מהשבוע שעבר בחצי השני הראינו אופי. אין ספק שחסרים לנו דברים, אנחנו מנסים למצוא לזה פתרונות בסופו של דבר אנחנו קצת מפספסים, אבל אני מאמין שבשבוע הבא נבוא אחרת".

שמיר: "אנחנו מחכים למאני טיים כל העונה"

גם בני השרון דאגה לא לפזול לעבר המשחקים האחרים כשגברה בקלות 71:92 על מכבי אשדוד, אך נותרה במקום הרביעי, ותפגוש את מכבי ראשון לציון בסדרת רבע הגמר. "אני שמח ששיחקנו טוב היום", אמר דן שמיר אחרי הניצחון. "יש לי הרבה כבוד לאשדוד שכבר ניצחו אותנו השנה, הם שחקו כדורסל טוב. היום המשחק היה בשליטה שלנו".

על הסדרה מול ראשון לציון אמר שמיר: "מבחינתו אנחנו מחכים כל השנה לסדרה. זה המאני טיים שלנו ובשביל זה בנינו את הקבוצה ואני מקווה שאנחנו באים מוכנים לשבוע הבא. קשה לשמור על אשדוד כי זאת קבוצה שבשבועות האחרונים עשתה ממוצעים גבוהים והצלחנו לעצור אותם. אבל כל מה שקרה עד עכשיו לא משנה, מעכשיו פותחים משחק חדש".

עופר ברקוביץ' ואשדוד, שנשארו במקום השישי ויפגשו את הפועל ירושלים ברבע הגמר, אמר: "לא הופענו היום עם האנרגיות הנכונות ולא היינו ממוקדים. בני השרון זיהו את זה והפכו את המשחק למשחק בכיוון אחד. לא הצלחנו להגיע למקום שרצינו להגיע. באנו לערב הזה מוגבלים מבחינה בריאותית ופחדתי שחלק מאלה שבאו מוגבלים מבחינה בריאותית ייפצעו גם הם. ננוח יום ומשבת נתכונן לפלייאוף".

גורקה: "יש חשיבות ליתרון הביתיות"

מכבי חיפה המשיכה בתנופה המפתיעה שלה לקראת סיום העונה עם ניצחון ביתי 70:76 על מכבי ראשון לציון, כשבסופו של דבר גם הפסד היה משאיר אותה במקום התשיעי עם יתרון הביתיות בסדרת הפלייאוף התחתון מול עירוני אשקלון, אחרי ההפסד של האחרונה למכבי תל אביב. "הרגשתי כל השבוע שאנחנו עם פחות אנרגיות", אמר מיקי גורקה אחרי המשחק. "היינו חדורי מטרה להגיע למקום השמיני. הייתה רמת ריכוז מאוד גבוהה בשבועות האחרונים, הרגשנו שהיה לנו את זה ביד וזה ברח. היה לנו שבוע אימונים קשים, הייתה ירידת מתח קשה. ניצחנו את המשחק וזה הכי חשוב. מבחינתי יש חשיבות ליתרון ביתיות. בבית אנחנו שומרים הרבה יותר טוב, ובגלל שיש לנו קבוצה צעירה זה יותר חשוב".

אפי בירנבוים, שראשון לציון שלו סיימה חמישית למרות ההפסד, אמר: "שיחקנו את אחד ממשחקי ההגנה היותר טובים שלנו., אבל חטאנו בערך 15 ליי אפים והאחוזים משתי נקודות זה משהו שלא זכור לי. לשחקנים היתה תשוקה, כי לחיפה זה היה יותר חשוב ולא הרגישו את זה על המגרש. אמרתי לשחקנים שאנחנו עומדים לשחק מול קבוצה במקום 4, אם נראה את אותה התשוקה ונהיה יותר חדים זה יעזור לנו מאוד. אני מאוד מרוצה שסיימנו את העונה במקום החמישי, עם איך שהתחלנו את העונה והיו קלקולים ועשינו עליות וירידות ולא היה לנו יציבות, לפחות התשוקה של השחקנים להיות בפיינל פור היא גבוהה מאוד. לא קיבלנו מדליה על הסיבוב השני המצוין, ואני לא הולך לנזוף על השחקנים על הסיבוב השלישי. אנחנו משחקים אחרת לגמרי בשבועות האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully