וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'פרי מוטאי קבע את התוצאה המהירה אי פעם במרתון

הקנייתי קבע זמן של 2:03:02 שע', כ-57 שנ' פחות משיאו של גברסילאסי. עם זאת, אין מדובר בשיא רשמי בשל אופי המסלול

24 שעות אחרי שקיבלנו את הזמן הרביעי בהיסטוריה במרתון לונדון, קיבל הערב (שני) עולם האתלטיקה את התוצאה הטובה אי פעם, הודות לג'פרי מוטאי הקנייתי. האצן בן ה-29 קבע את ריצת המרתון המהירה בהיסטוריה, כאשר ניצח את מרתון בוסטון בזמן בלתי נתפס של 2:03:02 שעות - שיפור מדהים של כ-57 שניות לשיאו של היילה גברסילאסי שנקבע בברלין ב-2008. עם זאת, בשל אופי המסלול והרוח הגבית בבוסטון החליט איגוד האתלטיקה העולמי שלא להכיר בתוצאה ההיסטורית כשיא עולם חדש.

אצן המרתון ג'פרי מוטאי. רויטרס
ישר לספרי ההיסטוריה. מוטאי מסיים ריצה יוצאת דופן/רויטרס

ובכל זאת, מדובר בתוצאה יוצאת דופן, מהירה כמעט בשלוש דקות משיא המסלול שנקבע בשנה שעברה על ידי בן ארצו של מוטאי, רוברט קיפרונו צ'ריוט, ומהירה כמעט בשתי דקות משיאו האישי של מוטאי עצמו. "לא באתי לשבור את שיא העולם", אמר המנצח הנרגש לעיתונאים עם תום המרתון. "מזג האוויר היה טוב היום. כשאתה בכושר טוב ויש מזג אוויר טוב ומתחרים שיכולים לדחוף אותך, אפשר לעשות את זה".

למקום השני הערב בבוסטון הגיע קנייתי נוסף, מוסז מוסופ (2:03:06), שהקדים את ריאן הול המקומי (2:04:58). היום הנהדר של האצנים הקנייתים בא לידי ביטוי גם אצל הנשים, שם ניצחה קרוליין קילל כשעצרה את השעון על הזמן של 2:22:36, בעוד דזירה דבילה האמריקאית הגיעה שניה עם תוצאה של 2:22:38.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully