וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר קלינגר: "הגעתי לקבוצה שמורכבת מלגיון זרים"

17.4.2011 / 11:20

הוא מבין שטעה עם שחרור מליקסון ("מכה על חטא") ומתכנן מהפכה ("לא נקלוט שחקנים שבעים"). קלינגר מסכם עונה בב"ש

ניר קלינגר חיכה הרבה מאוד זמן כדי לספר מה הוא עבר העונה בהפועל באר שבע. אחרי מה שהוא מגדיר כחודשיים הכי מתישים בקריירה שלו כמאמן, הוא התפנה לדבר על הכל. הלחץ של הקהל, חוסר ההצלחות בשלבים המעריכים והלקחים לקראת העונה הבאה. הניצחון אתמול (שבת) בבלומפילד, שחרר אנחת רווחה גדולה, אבל לטענתו לא השפיע על החלטתו להמשיך בקבוצה. "אמשיך בהפועל באר שבע בעונה הבאה", הוא מצהיר. "ובעונה הבאה הקבוצה תעבור תהליך שונה".

מאמן הפועל באר שבע ניר קלינגר. קובי אליהו
"בעונה הבאה הקבוצה תעבור תהליך שונה". קלינגר/קובי אליהו

נתחיל במשחק אתמול. משהו השתחרר אחרי הניצחון בבלומפילד

"מבחינתנו, המשחק הזה היה גמר גביע, כמו משחק אליפות. זה לא עניין של להידרדר או לא לפלייאוף התחתון. מבחינתי, זה היה היינו הך. העניין היה לשחק בבלומפילד נגד מכבי עמוסת הכוכבים כשלא מספיק לך ניצחון של 0:1 אלא צריך להשיג את השני בעשרה שחקנים במחצית שלמה. זו נקודת ציון למועדון. סוג של מבחן שהוכיח שאפשר להתמודד עם דברים".

העבודה כאן שונה מאשר במכבי תל אביב?

"הגעתי למועדון אחר, שבדרך כלל מורכב מלגיון זרים. הייתה כנראה הזנחה של כמה שנים טובות במחלקת הנוער, לא הוציאו שחקנים מספיק טובים כדי לייצר בסיס לבוגרים. הדעה שלי היא שאפשר להביא שחקנים שבאים מבחוץ ולהסתמך עליהם. זה לא מצב אידיאלי למועדון גדול, ובאר שבע זה מועדון גדול. העבודה מהבסיס היא שונה, קשה, אבל עם סבלנות ועם עבודה נכונה אפשר להצליח. אני מצהיר כאן שהפועל באר שבע תתמודד עם תהליך אחר בעונה הבאה".

והוא?

"הקבוצה צריכה להיות יותר צעירה, יותר דינמית ויותר מחוייבת. נקלוט שחקנים שרעבים מאוד, לא שחקנים שנמצאים מעבר לשיא, שבאים לעשות סיבוב בבאר שבע מבחינה כלכלית. זה לא יקרה יותר. המדיניות היא ברורה. מוטי מלכה יגיע מנצרת עילית, נקלוט עוד שחקן או שניים. זה נכון שאנחנו עוקבים גם אחרי טל מאיר מלוד. כלומר, התהליך הזה הוא לא סגור לשחקני בית. נקלוט גם שחקנים מבחוץ, רק שחקנים מוכשרים ולפחות עוד שניים או שלושה כאלה, וזה יקרה במהלך השנה. קבוצת הנוער תצטרך קבוצה חזקה כדי לייצר שחקנים לעוד שנתיים. הטובים יעלו לבוגרים ויקבלו את ההזדמנות".

החלטתם להצעיר את הקבוצה?

"זה התהליך, הצערה. לבנות את הקבוצה על בסיס מקומי שיניב פירות בעתיד. שום דבר הוא לא בטוח, יש כאן סיכון, אבל זה שווה את זה".

מן הסתם, אתה נשאר בקבוצה

"בניגוד לאחרים, לא התייחסתי לכל מיני דיבורים מסביב. ההסכם שלי עם אלונה הוא הדדי ולא הייתה שאלה בכלל אם אמשיך או לא. התחלתי בהכנות לפני חודש, וזה אומר הרבה סקאוטינג על הליגה הלאומית, על הליגה לנוער. זה כולל גם שחקנים בחו"ל. יש הרבה משחקים שאנחנו הולכים לראות וגם התהליך עם קבוצת הנוער, שאני מקווה שבשבת תגמור סיפור ותעלה ליגה, היה חשוב. מעבר לתכנית ההצערה, ההישג החשוב מבחינתי זה היחסים שלי ושל המועדון עם האוהדים. זה לדעתי הצעד הראשון במסע הארוך הזה".

הבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת. רוני לבנה
"ההסכם שלי עם אלונה הוא הדדי ולא הייתה שאלה בכלל אם אמשיך או לא". ברקת/רוני לבנה

מאמן אחר היה עף מזמן

"נכון, יודע למה? כי גם כשאני טעיתי וגם כשלא הבאתי את התוצאות בחודשיים האחרונים, ידענו להגיד להם בפנים שהם צודקים. אני לא מתבייש לומר מה אני חושב, הכל בפנים. האוהדים של באר שבע באים במספרים גדולים, אבל זה עדיין לא מספיק, יש כאן פוטנציאל גדול יותר. אבל אני מבין אותם, הייתה אכזבה בחודשיים האחרונים. עד המחזור ה-23 הם היו גאים בקבוצה שלהם, אחר כך פחות. אני חושב שהאינטראקציה האישית, והמפגשים שלי איתם והיכולת להגיד בתקשורת דברים אמיתיים, הביא למצב הזה. הם הבינו שאין דרך אחרת. אם לא ננצח ביחד נתפורר כבודדים. ועדיף שנצליח יחד, לא?".

איך אתה מסכם את העונה הזאת?

"באמצעות חלוקה לא שווה, לשני חלקים. עד המחזור ה-22 ומאז. אלו היו שתי עונות נפרדות מבחינתי, אחת ארוכה יותר בזמן והמוצלחת יותר, אחת קצרה יותר מבחינת זמן אבל ארוכה ומתישה מבחינת העובדות וההתנהלות. עד המחזור הזה, שבו הבסנו 0:5 את אשדוד, ובעקבות הקבוצה שבנינו בחלק הראשון בעיקר על מאור מליקסון, הקבוצה הייתה מועמדת לגיטימית לפלייאוף העליון. הצרות התחילו כששחקנים ביקשו לעזוב מסיבות כאלה ואחרות, בעיקר מאור ושני הפורטוגלים (פרננדש וואשקונסלוש, א"י) שהיוו את הבסיס המנהיגותי של הקבוצה. לשלושתם היה ערך מוסף ברמת המנהיגות, האחריות וכמובן היכולת והניסיון. מכל הבחינות האלה נחלשנו, גם באופי שלה הקבוצה נחלשה. התוצאות דיברו בעד עצמן ולכן אני חושב שלמרות שהניצחון אתמול על מכבי תל אביב, שהוא הישג נקודתי חשוב למועדון כמו הפועל באר שבע, לנצח במאני טיים תחת לחץ בתקופה מאוד קשה ובלי עזרה של אף אחד, היינו מסוגלים ליותר. כל זה לא דוחה את מה שקרה במהלך החודשיים האחרונים, לפחות לא בכל הקשור לסטנדרטיים האישיים שלי".

אוהדי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"אני חושב שהאינטראקציה האישית, והמפגשים שלי איתם והיכולת להגיד בתקשורת דברים אמיתיים, הביא למצב הזה. הם הבינו שאין דרך אחרת". אוהדי הפועל באר שבע/ברני ארדוב

ובסטנדרטיים שלך, אלונה נתנה לך כל מה שביקשת?

"אני לא אחד שמתחנף, אומר את האמת בפנים. כל מאמן היה רוצה בעלים כזה. אם היו לי טענות אליה, לא הייתי מתבייש לומר. קיבלתי כל מה שרציתי. היא הלכה איתי לאורך כל הדרך. תענוג לעבור עם אישה כזאת".

דיברתם אחרי המשחק. איך היא הגיבה?

"היא הייתה מאוד מאושרת. זה גרם לנו אושר גדול, לראות אותה מחייכת סוף סוף. קבענו להיפגש אחרי החג, קבעו פגישות עבודה. יש לנו הרבה מטלות לקראת העונה הבאה. אנחנו עובדים על מספר דברים, כולל מחנה אימון סגור. עדיין לא סגור, כנראה בפולין".

היו שטענו שהיא העמידה תקציב שחקנים גבוה מדי, נקטה במדיניות מבזבזת. יכול להיות שאנשים טעו, שהסכומים לא היו ריאליים בגלל שמדובר בעיר מהדרום?

"תקציב השחקנים שלי לא גבוה. אם 11.5 מיליון שקל זה גבוה, כולל שחקנים ומאמנים, אז שאנשים יהיו בריאים. יחסית לקבוצות בסדר גודל שלנו, זה אולי גבוה, תקציב מכובד שאפשר וצריך לעשות איתו יותר. שוב, זה היה אמור להספיק אם לא העזיבה של השחקנים, לפחות לפלייאוף העליון. החשיבה שלך נכונה. שחקנים מקבלי יותר כסף כאן בגלל הוצאות נלוות כמו נסיעות, דלק, לינה. אתה חושב שקל להביא לכאן שחקנים? רק בגלל זה, התקציב יותר גבוה מקבוצות בסדר גודל שלנו, כמו נתניה והפועל חיפה. לא קל לנסוע על יום לבאר שבע, וגם מזה הפקתי לקחים העונה. כמה שפחות שחקנים צריכים לעשות את הדרך הזאת כל יום. מהיום, שחקנים ישנו פה או יגורו ליד, בדירה או מלון. זה לקח שלי לעתיד. הם צריכים להתחבר יותר לעיר, זה גם משפיע עליהם מבחינת הנוחות והעייפות. שחקנים לא יגיעו שחוקים לאימון. מבחינתי, מהעונה הבאה התהליך יהיה אחר".

אבל היו עוד לקחים. בנוגע לשחרור שחקנים, למשל

"כן, לקח חשוב. כשיש לך שחקנים שמובילים להצלחות, אל תשחרר. הייתי צריך להתעקש יותר בנושא של מליקסון, למרות הלחץ, ושל הזרים. ואשקונסלוש מצליח היום בקפריסין וחבל ששחררתי אותו. בעונה הבאה זה לא יקרה, כל עוד זה תלוי בי, אבל לך תמצא את מליקסון הבא. זה לא יהיה קל. היום אני מכה על חטא בגלל מה שעשיתי. זאת הייתה טעות. הכל נפגע, כולל המנהיגות של הקבוצה".

מאור מליקסון שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"הייתי צריך להתעקש יותר בנושא של מליקסון, למרות הלחץ, ושל הזרים". מליקסון/ברני ארדוב

מצד אחד שדרגת שחקנים כמו גביש, מצד שני ערן לוי סיים את העונה בירידה תלולה. מה קרה איתו?

"צריך להפריד בין שחקנים צעירים לשחקנים שהם מוצר מוגמר. כאלה, אתה לא יכול לעשות איתם הרבה. לא אכנס לשמות ולא רוצה לבקר או להלל אף אחד בתקשורת, אבל למדנו הרבה העונה ברמה הטכנית וגם ברמה המקצועית. כל הלקחים שהפקנו ניישם בעונה הבאה. אין החלטות את מי לשחרר או את מי להשאיר, כי עדיין לא ישבתי על זה עם אלונה. לגבי ערן, אני רק יכול לומר שאצלי אין שחקנים שבורחים מאימונים. כל מה שנכתב לא היה נכון. היו לו בעיות העונה, אבל לא אתכתב איתו בתקשורת. את הדברים שיש לי לומר לו ולשחקנים אחרים, אומר בשיחה אישית. כל אחד יקבל הערכת מצב, לכאן או לכאן".

במסגרת הפקת הלקחים, הצלחת להבין מה גורם ללחץ במועדון הזה?

"אני לא מבין מה הסטיגמה הזאת. הלחץ הוא לא שונה מאשר במכבי תל אביב, הפועל או בית"ר. זאת עיר שצמאה להצליח שרוצה להצליח, אבל גם כזאת שצריכה לעבוד על בסיס מסוים, לא על שכירי חרב. נגמר העידן של שחקנים שבאים לכאן, נותנים עונה טובה ב'פוקס' ואחרי זה הכל מתפוצץ. זה מועדון גדול עם עיר גדולה וראש עיר שתומך, עם איצטדיון שבדרך. הכדורגל זה מרכז החיים כאן. לכן צריך להיבנות בצורה נכונה. ההצערה היא התהליך הנכון. חייבים להוריד את ממוצע הגיל באופן מיידי".

ערן לוי שחקן הפועל באר שבע מול בריאן חרסיסיץ' שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
"לגבי ערן, אני רק יכול לומר שאצלי אין שחקנים שבורחים מאימונים. כל מה שנכתב לא היה נכון. היו לו בעיות העונה, אבל לא אתכתב איתו בתקשורת". ערן לוי/אדריאן הרבשטיין

עד כמה הניצחון אתמול היה חשוב לך באופן אישי?

"כבר כתבתם קודם שלתוצאה לא הייתה השפעה על המשך דרכי בקבוצה. ידעתם למה. כי עם כל הצניעות, כשאני מגיע לרגע האמת ויש לחץ אני יודע לתפקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully