וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטור של שלום תקווה: זה כנראה מאוחר מדי

17.4.2011 / 10:25

את הרענון עליו מאמן הפועל תל אביב רומז כעת, הוא היה צריך לבצע באמצע העונה. לא כעת. שלום תקווה מסכם את מחזור הנעילה וקורא למהפכה בבית"ר ירושלים

הפועל תל אביב: איך נעלם הניצוץ

ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
בסופו של דבר, לאותו רענון שלא נעשה בזמן הנכון, יש השלכות על יכולת הכוכבים שלא מצליחים להתאושש. זהבי/קובי אליהו

בסיום משחק הניצחון של הפועל תל אביב על הפועל רמת גן אמר המאמן אלי גוטמן שאולי עכשיו, בעקבות עוד משחק לא טוב של האלופה, הוא צריך לרענן. לשנות. לחדש. להחליף. זה מאוחר מדי. חמישה מחזורים לסיום העונה לא עושים כאלה דברים. דברים כאלה עושים הרבה לפני כן. לא היום הייתם צריכים להבין שהקבוצה כבר חודש וחצי לא משחקת טוב. לא היום הייתם צריכים להבין שהיה מקום להשתמש ביותר שחקני ספסל שיתנו לשחקנים שרצים עוד מעונת הדאבל קצת אוויר וקצת תחרות.

אם הפועל תל אביב הייתה עושה את הדברים בשלב הנכון, היא הייתה מגיע לפלייאוף עם הניצוץ הנדרש בעיניים. אותו ניצוץ שהיה לה בעונה שעברה, וכעת קצת חסר. את אותה רעננות משיגים בשלבים מוקדמים יותר של העונה: אז מריצים מחליפים, משנים הרכבים, רק כדי להחזיר בפלייאוף את ההרכב הטוב ביותר שלך – רענן, רעב, נחוש, טעון מחדש. כעת זה מאוחר מדי. צריך להמשיך עם הנוסחה הישנה.

בסופו של דבר, לאותו רענון שלא נעשה בזמן הנכון, יש השלכות על יכולת הכוכבים שלא מצליחים להתאושש. על זהבי ועל ורמוט. על ידין ועל אבוטבול. אם הפועל תל אביב הייתה עושה רענון בזמן, כל זה אולי לא היה קורה. בטח במינונים פחות חמורים. נכון, מוטב עדיין לחכות למשחק של מכבי חיפה מול נתניה. נכון, הפועל תל אביב עדיין במצב טוב אחרי הקיזוז. על הנייר יש לך את הכוחות לבצע מהפך, אבל בפועל זה לא נראה בשטח.

בית"ר ירושלים: לאן נעלמו המנהיגים

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם קובי מויאל (מימין). אדריאן הרבשטיין
בית"ר איבדה לאורך השנים האחרונות את כל שדרת השחקנים שצריכה להוביל אותה. רוני לוי צריך לבנות אותה מחדש, אחרת, בעונה הבאה. שחקני בית"ר חוגגים אתמול/אדריאן הרבשטיין

אירועי המחזור האחרון, למרות הניצחון בקרית שמונה, רק הוכיחו כמה בית"ר ירושלים חייבת מהפך בעונה הבאה. הן בסגנון המשחק והן באיכות המנטלית של השחקנים. לא יכול להיות שהקבוצה הזו תביא מעצמה יכולת רק במשחקי יוקרה. בית"ר לא הפסידה לאף קבוצת צמרת העונה. זו בעיה מנטלית של מערכת שלמה. רוני לוי יצטרך להביא בעונה הבאה שחקנים שיובילו את בית"ר לאורך עונה שלמה, ולא רק במשחקים חשובים.

לבעיה כזו, בדרך כלל, יש כתובת עיקרית: השחקנים המובילים בקבוצה. אלו של בית"ר הוכיחו העונה שהם לא כאלה. גם בחלק האחורי וגם בחלק הקדמי, לקבוצה חסרות פיגורות. בבית"ר פיגורות זה דבר מאוד חשוב: במועדון כל כך לחוץ ולא תמיד מסודר, שחקנים שמראים את הדרך קובעים לא פעם את המסלול של העונה כולה. לא רק ברוכיאן נמצא בפרשת דרכים. לא רק מברוכיאן ציפו להוביל והתבדו. לא רק לגביו קשה לדעת האם זה לא יחזור בעונה הבאה. בית"ר איבדה לאורך השנים האחרונות את כל שדרת השחקנים שצריכה להוביל אותה. רוני לוי צריך לבנות אותה מחדש, אחרת, בעונה הבאה.

מכבי חיפה: מה קרה לשחר

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר מודה לקהל. אדריאן הרבשטיין
לא מובן מדוע שחר בעצם אומר: אני אקבע את הדרך שלי לפי משחק אחד. שחר/אדריאן הרבשטיין

כמו הרוב המכריע, גם אני מאוד מעריך את יעקב שחר, נשיא מכבי חיפה. אדם שהעשייה היא כרטיס הביקור שלו. מהמעטים בכדורגל הישראלים שמצדיקים את המילה דרך. לכן, קשה לקבל מדוע החליט לא להחליט לגבי משרת המאמן בעונה הבאה. אלישע לוי עובד שנה שלישית במכבי חיפה. לא יכול להיות שגורלו יוכרע במשחק אחד. לא מובן מדוע שחר בעצם אומר: אני אקבע את הדרך שלי לפי משחק אחד. זה לא מתאים לאדם שתמיד הסתכל קדימה. זה לא מסתדר. לולא הקיזוז, לאלישע לוי היו שלוש אליפויות בכיס. אם הדרך שלו לא טובה, לא צריך לחכות למשחק העונה כדי לקבוע לגביו, ולדעתי האישית לא צריך לחכות בכלל: אלישע לוי צריך להיות מאמן מכבי חיפה גם בעונה הבאה. הוא לא יהיה מאמן טוב יותר או רע יותר בעוד חמישה מחזורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully