וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניס: הטורניר האירופי עד גיל 14 חוזר לתל אביב

הטורניר, שבו השתתפו בעבר פאר, סלע, קירילנקו ובגדאטיס, יתקיים בחול המועד. פאר: "תמיד אזכור את התחרויות האלה"

טורניר בינלאומי גדול עד גיל 14 לבנים ולבנות יתקיים ב-18 באפריל במרכז לטניס בישראל-תל אביב (ביד אליהו) לאחר עשור. בטורניר, שהתקיים בשנות ה-90 במרכז הטניס ביד אליהו, שיחקו שחקנים ישראלים רבים שהחלו את דרכם המקצוענית.

מדובר בשני טורנירים שיתקיימו שבוע אחר שבוע במרכז בתל אביב. הראשון הוא ע"ש מוריס גולדסמית ז"ל, איש עסקים יהודי-אמריקני שהיה תומך נלהב של מדינת ישראל ונפטר ב-2005 והשני הוא לכבודו של שחקן העבר היהודי הגדול, אהרון קריקסטיין, שהגיע בשיאו למקום השישי בדירוג העולמי והיה לשחקן הצעיר ביותר שזכה בטורניר ATP (ריקליס ברמה"ש) - שיא שמחזיק עד היום.

השנה יגיעו לישראל עשרות שחקנים ושחקניות מאירופה, ביניהם שחקנים מהמאייה הראשונה ומהטופ 20, כאשר מי שיגיע יוכל לצפות כמובן בשחקנים הישראלים הטובים ביותר בגילאים אלה, שצפויים להיות העתיד של הטניס הישראלי.

שחקנים ישראלים רבים החלו את דרכם המקצוענית בתחרות האירופאית בת"א, ביניהם ניתן למנות את שחר פאר, שגדלה במרכז בת"א, את דודי סלע, עמית ענבר, רועי פרישמן, אפרת זלוטיקמן, יאנה נמירובסקי, מילנה יוספוב ועוד. שחקנים רבים מחו"ל גם כן שיחקו על המגרשים בת"א וחלקם מפאר היום את צמרת הטניס העולמית: מרקוס בגדאטיס הקפריסאי (שדורג בשיאו במקום השמיני בעולם והגיע לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה) וסרגיי סטחובסקי האוקראיני (דורג 31 בעולם אשתקד).

בין הנשים הגיעו לכאן הרוסיות מריה קירילנקו (18 בעולם בשיאה), אליסה קלייבאנובה (20), ורה דושבינה (31 בעולם), אקטרינה מקרובה (35), יבגניה לינצקאיה היהודיה (35) ויבגניה רודינה (74), הרומניה מוניקה ניקולסקו (47) והאוקראינית אולגה סבצ'וק (79). שחקן נוסף שהשתתף, סרגיי דימיוחין, הוא היום מאמנה של ורה זבונרבה, המדורגת 3 בעולם.

שחר פאר, שהגיעה למרכז בת"א בגיל 6 והתאמנה אצל יגאל גיפש, שיחקה בטורניר זה במשך חמש שנים והגיעה לתוצאות מצוינות: פעמיים היא נוצחה בגמר ע"י קירילנקו, פעם אחת ע"י דושבינה ובשנת 2000 היא זכתה בטורניר לאחר ניצחון על ניקולסקו. גם דודי סלע זכה בטורניר, שנתיים ברציפות, והשלים דאבל כשניצח גם בגמר הזוגות יחד עם בגדטיס.

פאר, המדורגת כיום במקום ה-11 בעולם, לא יכולה לשכוח את הטורנירים בת"א: "אלה תחרויות שתמיד אזכור כי בפעם הראשונה ששיחקתי בהן הייתי בת 10. הגעתי לגמר והפסדתי, תאמינו או לא, 6:0 ו-6:0 לקירילנקו. בדרך ניצחתי את איבנובה בחצי-הגמר וגם זכיתי בטורניר הזוגות. זאת באמת הייתה תחרות כיפית שהרבה שחקניות שעכשיו נמצאות בצמרת העולמית שיחקו בה. חשוב לנו מאוד, כשחקני נוער, להיחשף לשחקנים מחו"ל ולאווירה של תחרויות בינלאומיות. אני יודעת שהתחרויות האלה תרמו לי מאוד מבחינה מקצועית והיה כיף גדול, במיוחד בזכות העובדה שהן התקיימו בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully