וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרמיירליג יוצאת למלחמה בקריאות אנטישמיות

פרנק למפארד ואחרים יופיעו בסרטון שיוצא נגד השימוש במילה yid במגרשים. על הכוונת: אוהדי טוטנהאם, ווסטהאם וצ'לסי

קבוצות הפרמיירליג יוצאות למלחמה בקריאות אנטישמיות במגרשים וישיקו בקרוב סרטון שיוקרן לפני משחקים ביתיים. ארגון "Kick it out", שנלחם בהצלחה בגזענות במגרשים בשנים האחרונות, הוא העומד מאחורי הקרב החדש הוקעת המונח yid (יהודי). יוצרי הסרט קראו לנקוט ביד קשה גם באוהדי טוטנהאם שמכנים את עצמם 'צבא היהודים'. גם אוהדי ארסנל, ווסטהאם וצ'לסי סומנו כאשמים בקריאות אנטישמיות

בסרטון בן ה-90 שניות שנקרא Y-Word מופיעים שחקנים כמו פרנק למפארד, קירן גיבס ולדלי קינג ונראים בו אוהדים שרים: "הספרס בדרך לאושוויץ" וקוראים: "זיג הייל". אחד מיוצרי הסרט, הקומיקאי היהודי דייויד באדיל, אמר: "המטרה היא ליצור מודעות למילה שבמשך שנים הפכה למסמלת שנאה. אנחנו מאמינים שחלק מאוהדי הכדורגל אפילו לא מבינים את זה ולכן המטרה היא ליצור מודעות".

צ'לסי תקרין את הסרטון על המסכים בסטמפורד ברידג' לפני המשחק הביתי עם טוטנהאם בסוף החודש. בסרטון נראה בין היתר למפארד אומר: "אם במהלך המשחק אתה מתכוון להצטרף למה שנראה כמו קריאה לא פוגענית, תחשוב שוב".

בינתיים, דונה קאלן מהנהלת טוטנהאם יצאה להגנת אוהדי הספרס: "היסטורית המילה yid אוצה על ידי האוהדים שלנו כקריאת עידוד ועל מנת להדוף קריאות אנטישמיות מאוהדים יריבים. האוהדים שלנו מתלוננים על התעללות אנטישמית במשחקי חוץ. זה לא מתקבל על הדעת שבימים כאלה, אוהדים יספגו התעללות כמו שריקה שמחקה את את תאי הגזים מהשואה. האוהדים טוענים שדברים כאלה קורים בעיקר במשחקים מול צ'לסי, ווסטהאם ולידס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully