וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "זה לא הזמן והמקום לעשות זעזוע"

ירושלים ספגה הפסד שלישי רצוף, הפעם לאשדוד, מאמנה לא מוותר: "יש גם רגעים כאלה". ליובין: "לא חושבים על הפלייאוף"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל ירושלים פשוט מתפרקת. שחקניו של עודד קטש אירחו הערב (רביעי) את מכבי אשדוד במלחה, וספגו הפסד שלישי רצוף כשנוצחו 86:78 על ידי מאיר טפירו וחבריו. האדומים ממלחה מגיעים למאני-טיים של העונה כשהם בקריסה, וירדו לחדר ההלבשה מלווים בשריקות בוז צורמות. קטש חתום לשלוש עונות בירושלים, אבל בירושלים קיימת אכזבה רבה מהדרך של הקבוצה ומחוסר ההצלחה. לוואלה! ספורט נודע כי בתום העונה ישקלו האם להמשיך את ההתקשרות עם קטש. אשדוד, מנגד, שוב הוכיחה כי בעונה שכזאת הכל אפשרי ולאף אחת לא כדאי לפגוש אותה בפלייאוף.

"כולנו מודעים לציפיות שיש מאיתנו, ולפעמים זה מעט משתק", אמר מאמן ירושלים עודד קטש בסיום. "שיחקנו בחוסר ביטחון, לא היינו חדים, שום דבר לא בא לנו בקלות השנה, נצטרף להילחם על כל דבר, אבל עדיין דברים תלויים בנו".

למרות כישלונה המתמשך העונה ועל אף מצבה הלא פשוט, קטש עדיין מאמין ביכולת של שחקניו ונשמע אופטימי. "צריך להתחיל לעשות, להיות מרוכזים ולהיות חיוביים כי אין מה לשנות", אמר הכותש, שהפעם היה בצד הנכתש. "יש גם רגעים כאלה. אני לא חושב שזה הזמן והמקום לעשות זעזוע, הרבה דברים תלויים בנו והעונה הזאת יכולה להסתיים בתחושה טובה, לשלם אנחנו מכוונים. הייתיי בכמה סיטואציות, אולי נפגוש את אשדוד בפלייאוף, תלוי בתוצאות, ננסה לגמור את העונה בצורה מכובדת".

קטש התייחס ליכולתו של וויל סולומון, שהיה חלש בהתקפה עם 8 נקודות ב-3 מ-10 מהשדה. "גם שחקנים גדולים מאבדים לפעמים ביטחון, אבל זה עדיין וויל סולומון, והוא הרוויח את הקרדיט הזה", אמר קטש על הגארד, "אנחנו הולכים איתו ואנחנו אוהבים אותו, לא בגללו ספגנו 52 נקודות בחצי. אמרתי לשחקנים שאנחנו חייבים להישאר מרוכזים ומאוחדים, ששום דבר לא יבוא בקלות, שאנחנו יכולים להפסיד לכולם ולנצח את כולם".

בצד האשדודי היו מאוד מרוצים מיכולת הקבוצה. "היה משחק טוב, אנחנו מסתכלים עכשיו קדימה", אמר מאיר טפירו, "חזרנו לכדורסל הטוב שאפיין אותנו בהגנה ובהתקפה. כיף לנו ביחד ואנחנו צריכים להמשיך כך, יש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים בכל עמדה. היום באנו ושיחקנו בצורה הכי טובה שיש, אנחנו צריכים להילחם יחד על כל כדור, כמו שעשינו היום". טפירו נשאל האם היה רוצה לפגוש את ירושלים בפלייאוף: "יש להם אינטנסיביות והרבה ניסיון, קבוצה כמו ירושלים אף פעם לא תענוג לפגוש בפלייאוף. ניתן את המקסימום מול כל מי שיבוא".

מאמן מכבי אשדוד עופר ברקוביץ' החמיא לשחקניו בסיום. "כל יריבה שתבוא בפליאוף תפגוש אותנו - יריבה עיקשת שיכולה לנצח", אמר, "יש משמעת קבוצתית מבחינה הגנתית וטקטית, ואני מאוד גאה בניצחון. ניצחון במלחה זה מסוג הדברים שבונים ממנו מועדון ודרך. אשדוד קבוצה מיוחדת ומאוחדת, השחקנים שורפים את הפרקט באימונים וכיף לאמן במועדון".

"בפיינל פור השמיים זה הגבול"

הפועל גלבוע/גליל ממשיכה במומנטום הנהדר שלה, ורגע לפני שהפלייאוף מתחיל, היא השיגה ניצחון גדול מול מכבי ראשון לציון, 84:88 לאחר הארכה, והם קרובים מאוד להבטיח לעצמם את המקום השני. "אני שמח מאוד על הניצחון", אמר המאמן, ליאור ליובין. "השחקנים ניצחו את המשחק, ואני שמח שהם מגלים אחריות. הם הרגישו שבמחצית הראשונה האנרגיות לא היו, וניצחו את הרבע השלישי והרביעי צעד אחרי צעד. היה הרבה מתח, ראשון קבוצה עיקשת וטובה". על המפגש האפשרי עם הפועל חולון בפלייאוף אמר המאמן: "אף אחד לא ידבר על חולון, מבחינתנו יש רק משחק ביום ראשון, אנחנו מסתכלים רק על מכבי. אנחנו ספורטאים, וזה קלישאה אבל זה אמיתי".

כוכבה של גלבוע/גליל, גל מקל, שנתן משחק מצויין הערב, אמר לאחר הניצחון: "חילופי השחקנים יצרו מרקם חברתי שונה, ואני תמיד חושב שזה הדבר הכי חשוב בקבוצה. ההצטרפות של מרקו, קורטני וטיירל עשתה מאוד טוב בקטע החברתי והמקצועי. כשכיף לבוא לאימונים והחבר'ה נהנים אז זה נראה ככה". על היכולת האישית שלו אמר הרכז: "יש לנו הרבה כלים. כשהכדור אצלי אני משתדל לעשות הכי טוב לקבוצה. אני שמח שהדברים עברו דרכי בדקות האחרונות. המטרה היא פיינל פור, זאת המטרה מההתחלה ואני מאוד מקווה שנעמוד בה. אנחנו במומנטום טוב בישורת האחרונה. בפיינל פור השמיים זה הגבול, משחק אחד, והמטרה להגיע לשם".

בראשון לציון היו מאוכזבים מאוד מההפסד שעצר לקבוצה את הריצה הטובה. "אפשר להסתכל על משחק בכל כך הרבה צורות", אמר אפי בירנבוים בסיום. "זה נכון שהיו מומנטומים שיכולנו ליצור הפרש יותר גדול, פאולים מנצחים משחק, ואני חושב שבמיוחד בסוף אם היו לנו אחוזים יותר טובים, המשחק היה שלנו. החבר'ה שיחקו כמו גברים, היו הרבה עליות וירידות במשחק הזה. גליל שינתה את פניה לחלוטין ולפחות מבחינה הגנתית שיחקנו טוב". על ההמשך אמר המאמן: "בפלייאוף זה שאלה מול מי משחקים, ואז הביתיות משמעותית יותר או פחות. אנחנו מקצועים, מתאמנים וצריכים להופיע כל משחק. אני דורש את זה בכל משחק מההכנה, אנחנו קבוצת כדורסל שרוצה להוכיח את עצמה".

"זה הכי כואב שיכול להיות"

אחד המשחקים המעניינים ביותר של הערב התקיים בהרצליה, שם גברה בני השרון על מכבי חיפה המשתפרת 90:92. "חיפה נלחמים על הישרדות וגם בשבילנו המשחק היה חשוב באותה מידה", אמר מאמן בני השרון, דן שמיר, "אז החזרנו אגרסיביות וזה ניצחון מאוד חשוב בשבילנו. כמובן השיא זה עוד שבועיים. שבוע הבא יש לנו את אשדוד וזה יהיה משחק חזק מאוד". המאמן התייחס למשחק המפלצתי של שון ג'יימס, שסיים עם 11 חסימות: "חיפה היא קבוצה שחודרת הרבה ושון חיכה להם. זה התפקיד שלו וכמובן שיש לו טיימינג יוצא מן הכלל, על זה בנויה ההגנה שלנו. שיחקנו כדורסל טוב".

קפטן בני השרון, ארז כץ הוסיף: "זה אחד המשחקים היותר אגרסיביים ואינטנסיביים שעברנו השנה. היינו גם קצת קצרים בסגל כי בן רייס נפצע אתמול באימון. קשה מאוד לשחק במשחקים כאלה מול קבוצה שנלחמת נגד הירידה. למרות שאני שמח על הניצחון. ליבי איתם כי הם היו שבורים בסוף ומגיע להם הרבה קרדיט. היינו יותר מאוזנים היום ועמדנו בלחץ שהם הפעילו עלינו. זו תעודת בגרות וחשוב לנו כקבוצה לחזור למסלול הניצחונות לקראת הישורת האחרונה".

ואכן, האכזבה של מכבי חיפה בסיום היתה ניכרת מאוד. "כרגע זה הכי כואב שיכול להיות", אמר מאמן הקבוצה, מיקי גורקה. "אני חושב שלקבוצה הזאת מגיעה יותר מלהיאבק על ההישארות בליגה. מה שפגע בנו בסיום זה שסילבן לנדסברג קיבל מכה. זה הקשה עלינו בהגנה והחזיר לבני השרון את המומנטום בדקה האחרונה. בשורה התחתונה לא קלענו מתי שצריך לקלוע". על מאבקי ההישארות הצפויים אמר גורקה: "אני סומך על השחקנים. יש פה חבר'ה שהוכיחו בתקופה האחרונה שהם חזקים מנטלית, אפילו היום במשחק. פעם היה לנו סף שבירה נמוך אבל היום זה אחרת. אני בטוח שנשאיר את הקבוצה בליגה".

"הייתה פה אווירה של משחק אימון"

קבוצה נוספת שיצאה מנצחת הערב היא עירוני אשקלון, שהביסה את הפועל חולון 64:82, במשחק שהיה חסר חשיבות עוברה. אשקלון כבר מזמן יודעת שהיא בפלייאוף התחתון, אך הערב הוכיחה כי היא עדיין לא ויתרה על ליגת העל. "קשה להסביר מה קורה עם הקבוצה שלנו", אמר אלי רבי בסיום. "יכול להיות שהחבר'ה הבינו. שיחקנו בלי טרנר ובלי דזמונד וכולם הראו בגרות. אני שמח שלקראת הפלייאוף אנחנו באים עם נצחון שזה חשוב מנטלית. הייתה תחושה שהקבוצה משחקת בלי מאמן אבל היום המשחק היה נראה מאורגן. אנחנו לא מפסידים כל שבוע אלא מקבלים בראש ואני מקווה שהנצחון היום ייתן לנו אמונה".

מנגד, בחולון יודעים שיש בעיה בקבוצה, שלא נראית מחוברת בשבועות האחרונים. "הייתה פה אווירה של משחק אימון", אמר מאמן חולון, דני פרנקו בסיום, "וזה רע מאוד כי הוצאנו מהסגל שלנו בעבר דברים מופלאים והשקענו המון אנרגיות. נצחנו משחקים על הקרבה ונחישות – הבאנו כדורים מהשלטים ומהכסאות ביציע והיום זה לא היה שם וזה יום לא טוב. הפועל חולון זה קודם כל קבוצה עקשנית ולוחמת שנמצאת ראשונה על כל כדור. אני לא כועס על אף אחד. אם זה מה שיש לנו אז זה מה שיש. אני חושב שאנחנו שווים יותר". על האפשרות קבוצתו תפגוש את הפועל ירושלים בפלייאוף אמר פרנקו: "בסדרה אנחנו לא רוצים לקבל אותם, אבל שחקנים יגלו הרבה יותר מוטיבציה מול ירושלים מאשר במשחק היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully