וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א נטלה את השליטה בהתאחדות הבוסנית

נמצא פתרון להשעיית ההתאחדות: "ועדת נרמול" מטעם פיפ"א מונתה לניהול ענייני הכדורגל בבוסניה עד ה-30 בנובמבר

פיפ"א הודיעה היום (שלישי) כי פאנל של שישה אנשים מטעמה ינהל מעתה את ההתאחדות בבוסניה ובכך למעשה, תוכל הנבחרת לשוב לפעילות במסגרת מוקדמות יורו 2012. המשמעות היא שפיפ"א נטלה את סמכויות הניהול הפנימיות בבוסניה במטרה להשתית תקנון וחוקים חדשים ולקיים בחירות חדשות לנשיאות ההתאחדות עד ה-30 בנובמבר.

כזכור, בתחילת החודש הודיעו פיפ"א ואופ"א על השעיית ההתאחדות הבוסנית מכל פעילות. זאת מכיוון שבבוסניה סירבו לעבור ממתכונת של שלושה נשיאי התאחדות (מוסלמי, סרבי וקרואטי לפי ההתפלגות האתנית במדינה) לאחד כפי שמחייב תקנון שני ארגוני הכדורגל החזקים. כל עוד ההשעייה בתוקף, נבחרת בוסניה לא רשאית לשחק במסגרת קמפיין מוקדמות היורו והקבוצות הבוסניות מוחרמות ממוקדמות המפעלים האירופיים.

כעת נמצא הפתרון. "אחרי התייעציות עם מספר גורמים, הוחלט להקים 'ועדת נרמול' של שישה אנשים עם דמויות כדורגל מבוסניה. הוועדה תשמש מיידית כוועד הפועל של ההתאחדות הבוסנית", הודיעה פיפ"א.

על פי הוראת פיפ"א, ועדת הנרמול אמורה "לבצע כל צעד אפשרי כדי לשפר את מצבה הכלכלי של ההתאחדות ולשלם את חובותיה". בנוסף, אמורה הוועדה לבצע את כל התיקונים האפשריים מבחינה לוגיסטית ולהשתית תקנון חדש התואם את תקנוני אופ"א ופיפ"א. פאנל החירום ינהל את ההתאחדות הבוסנית עד ה-30 בנובמבר, עד אז דרשה פיפ"א כי יתקיימו בחירות מסודרות לנשיאות ההתאחדות בבוסניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully