וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב עשר: מי תזכה בכרטיס לפלייאוף האמצעי?

11.4.2011 / 17:13

ארבע קבוצות רוצות להתמקם במקום העשירי. מה קובע במידה של שוויון? כל החוקים והסיטואציות האפשריות לפניכם

קובי מויאל שחקן בית"ר ירושלים חוגג. מגד גוזני
אחרי עונה כל כך קשה, ניצחון ימנע מהם הרבה דפיקות לב בהמשך. שחקני בית"ר חוגגים ניצחון על עכו/מגד גוזני

כל מי שחושב שהפלייאוף האמצעי מיותר צריך לעמוד על שתי נקודות עיקריות. האחת – הימלטות ממאבקי הירידה בשלב מוקדם של העונה. השנייה – שני משחקים פחות, מה שיאפשר לקבוצות להיכנס בראש שקט לקיץ וייתן להן יותר זמן להתארגן לעונה הבאה. בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע, מ.ס אשדוד והפועל פתח תקווה חולמות על מחזור אחרון חלומי, בו יצליחו להתברג במקום העשירי ולהימנע מקרבות התחתית. הסיטואציה מורכבת ואנחנו כאן בשביל לעשות סדר – מי יכולה להיכנס, למה ומה עושים אם יהיו לפחות שתי קבוצות עם מספר נקודות זהה?

שוברי השוויון, שעל פי תקנון ההתאחדות מגיעים בסדר הזה: הפרש שערים, מספר ניצחונות, מספר השערים שהובקעו, תוצאות המשחקים בין הקבוצות. מצב הקבוצות בטבלה מוצג למטה. לכל ארבע הקבוצות מצפים משחקי חוץ. בית"ר ירושלים תיסע לקריית שמונה, הפועל באר שבע תתארח אצל מכבי תל אביב, מ.ס. אשדוד תדרים מעט לאשקלון והפועל פתח תקווה תיפגש בקריית אליעזר עם הפועל חיפה. כמובן שכל הסיטואציות שנציג בפניכם מייצגות רק מצבים סבוכים ולא כאלה שבהם ברור לחלוטין מי תחזיק במקום העשירי בתום המחזור ה-30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

סיטואציה ראשונה: בית"ר ירושלים והפועל באר שבע מנצחות

השתיים מסיימות עם אותו מספר נקודות (38), כאשר מה שיכריע מי מבין השתיים תעלה יהיה קודם כל הפרש השערים. כרגע הפרש השערים של בית"ר הוא מינוס 3 ושל באר שבע מינוס 4. במידה שהשתיים ינצחו בהפרש שערים זהה, בית"ר תדורג במקום העשירי ובפלייאוף האמצעי. אם באר שבע תנצח בהפרש של שער אחד יותר מבית"ר, ייווצר מצב של הפרש שערים זהה שיפנה אותנו לסעיף ב' בשובר השיוויון - מספר הניצחונות. היות שלשתיים מספר ניצחונות זהה (9), יהיה צורך לעבור לסעיף השלישי - מספר השערים שהובקעו על ידי הקבוצות. במצב כזה, באר שבע כבשה עד היום 6 שערים יותר מבית"ר, והיא זאת שתדורג במקום העשירי ותתברג בפלייאוף האמצעי
.

שחקני הפועל באר שבע. קובי אליהו
גם ניצחון לא יבטיח מקום עשירי לבאר שבע/קובי אליהו

סיטואציה שנייה: בית"ר ובאר שבע מסיימות בתיקו

בית"ר מסיימת לפני באר שבע בשל הפרש שערים עדיף של שער אחד. הפועל פתח תקוה ואשדוד יכולות בשלב זה לנצח ולהשוות את מספר הנקודות שלהן לאלה של בית"ר ואו באר שבע, אך הפרש השערים הגרוע של השתיים - אשדוד מינוס 13 ופתח תקוה מינוס 14 - לא יאפשר להן לעבור את יריבותיהן.

שחקני מ.ס. אשדוד מאוכזבים. קובי אליהו
לשחקני אשדוד אין מה לבנות על סיטואציה שבה בית"ר או באר שבע מוציאות נקודה/קובי אליהו

סיטואציה שלישית: בית"ר ובאר שבע מפסידות

סיטואציה ריאלית יותר בהתאם למיקום בטבלה. במקרה כזה השתיים יצטרכו להתפלל שאשדוד לא תנצח באשקלון ופתח תקוה לא תנצח בקרית אליעזר, כי במקרה שאחד מהמקרים האלה יתרחש, בית"ר ובאר שבע בפלייאוף התחתון. במידה שאכן אשדוד ופתח תקוה לא ינצחו, מה שיכריע בין בית"ר לבאר שבע יהיה הפרש השערים, כשאם יפסידו בהפרש שערים זהה בית"ר תעלה. אם בית"ר תפסיד בהפרש שערים גבוה יותר מזה של באר שבע, באר שבע תסיים עשירית ותתברך בפליי אוף האמצעי

יובל נעים מאמן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
יובל נעים והפועל פתח תקוה מחכים בפינה/ברני ארדוב

סיטואציה רביעית: בית"ר ובאר שבע מפסידות, אשדוד ופתח תקוה מנצחות

במידה שבית"ר ובאר שבע אכן יפסידו, תגיע ההזדמנות של אשדוד ופתח תקוה. אם אחת מהשתיים תנצח היא תעלה למקום העשירי. אם שתיהן ינצחו הן יסיימו עם מספר נקודות זהה של 36, אך כמו במקרה של בית"ר ובאר שבע, יהיה תסריט דומה הקשור להפרש השערים. נכון להיום הפרש השערים של אשדוד הוא מינוס 13 ושל פתח תקוה מינוס 14. אם הן ינצחו בהפרש שערים זהה, מ.ס אשדוד תדורג במקום העשירי. במידה שפתח תקוה תנצח בהפרש של שני שערים יותר מאשדוד, היא תסיים במקום העשירי. התסריט הבעייתי הוא זה שבו פתח תקוה תנצח בהפרש של שער אחד יותר מאשדוד, מה שייצור הפרש שערים זהה בין השתיים ובשובר השיוויון יעברו לסעיף השני - מספר הניצחונות. במקרה כזה לפתח תקוה יש תשעה ניצחונות העונה ואילו לאשדוד שמונה. במקרה כזה פתח תקוה היא שתסיים במקום העשירי ותקבל את מדליית הפלייאוף האמצעי.

מאמן בית"ר ירושלים, רוני לוי. קובי אליהו
למה להיכנס לכאב הראש הזה? תנצח וזהו. רוני לוי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully