וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליובין: "נסתכל על הטבלה רק במחזור האחרון"

10.4.2011 / 21:56

מאמן גלבוע/גליל לא ממהר לחגוג את הניצחון על בני השרון. יזרעאלי: "נישאר צנועים". סוואן: "אוהדי חולון ירקו עליי"

העונה הרגילה בליגת העל בכדורסל הולכת ומתקרבת לסיומה, ואיתה מגיעים המאבקים על המיקומים הסופיים. מלבד התוצאה המפתיעה של הערב (ראשון) בדמות התבוסה שספגה הפועל ירושלים מול מכבי חיפה, רשמה גלבוע/גליל ניצחון חשוב על בני השרון החזקה 78:86, שמכניס אותה חזק אל המאבקים על המקום השלישי, ואולי אף השני.

"היתה מולנו קבוצה טובה מאוד והיינו צריכים לעשות הרבה דברים", אמר מאמן גלבוע/גליל, ליאור ליובין. "היה משחק מאוד קשה, ובגלל זה היינו צריכים את הדברים הנוספים - הלחימה על המגרש, ריבאונד ההגנה, וזה מה שעבד לנו במחצית השניה. הרגשתי שעם האתלטיות של בני השרון אצטרך חבר'ה יותר קלילים בקו הקדמי, אבל אני סומך על כל הקבוצה שלי - לא רק על שחקני החמישיה". המאמן אף התייחס להפסדה של הפועל ירושלים והפתיע: "לי באופן אישי משנה ההפסד של ירושלים, כי איכפת לי מעודד, ואני לא רוצה בשבילו שיפסיד, אבל כקבוצה, לא משנה לנו. נסתכל על הטבלה רק במחזור האחרון".

אחד השחקנים המצטיינים של ליובין הערב היה גוני יזרעאלי, שאמר לאחר הניצחון: "ליאור אומר לנו להישאר צנועים, אז נישאר צנועים. נשארו שלושה מחזורים עד סוף העונה ואני מקווה שנמשיך ככה. שיפרנו את ההגנה במשחקים האחרונים וזה מה שמביא את הנצחונות, רק ההגנה. על שיתוף הפעולה המוצלח שלו עם גל מקל אמר הגארד: "אני תמיד אוהב לשחק עם עוד רכז, בכל קבוצה שהייתי, תמיד יותר נוח לי ככה. אני מרגיש שיותר התחברתי לקבוצה בזמן האחרון, אני מרגיש יותר בנוח, ורק שימשיך ככה".

בבני השרון מנסים להבין איך דווקא בשלבים הסופיים של העונה, הקבוצה לא מצליחה להתרומם. "כבר כמה משחקים לא עצרנו קבוצות שעשו דברים דומים, וזה עבודה שלי", אמר לאחר ההפסד מאמן הקבוצה, דן שמיר. "יש לנו דברים לטפל בהם. צריך לעשות את זה מהר כי יש ברביעי משחק, וצריך להתכונן לזה. משחק ההתקפה שלנו לא היה טוב, הכדור לא זז מספיק ואין מספיק נקודות קלות, אבל זה גם קשור לכך שאנחנו לא עוצרים מספיק את היריבות, ולא מורידים את האחוזים של היריבות. אנחנו צריכים לעזור לשחקנים וגם הם לעצמם".

"נפלנו מהרגליים ברבע האחרון"

עוד משחק חשוב שבראשו עמדו מאבקי המיקום התקיים בראשון לציון, שם ניצחה הקבוצה המקומית את הפועל חולון של דני פרנקו 71:81, בזכות יכולת טובה ברבע האחרון. "היה משחק כדורסל מצוין", אמר אפי בירנבוים, "והשחקנים השאירו את הכל על המגרש. שחקנים עשו את הכל, ואייזיאה עשה את זה בצורה הטובה ביותר. הוא הביא לנו את השינוי הגדול בסיבוב השני, ועכשיו עם השינוי שהוא עולה בחמישייה הוא קיבל הרבה ביטחון". על העבודה ההגנתית של ניצן חנוכי הערב אמר המאמן: "חנוכי לדעתי הוא שחקן ההגנה הכי טוב בארץ, אבל אני לא אובייקטיבי כי אני המאמן שלו. הצלחנו לעצור את מורן רוט הרבה בזכותו".

אייזיאה סוואן עצמו אמר לאחר הניצחון: "אני לא יודע אם אני שחקן הקלאץ'. אנחנו קבוצה ובכל יום מישהו אחר קולע. אנחנו מנסים לשחק כקבוצה, ובכל ערב באים ונותנים מה שאפשר. הפסדנו ארבעה משחקים ברצף ואי אפשר לקבל את זה.
שאלתי את המאמן מה אני צריך לעשות והוא אמר לי שאני צריך להיות יותר אגרסיבי ולקחתי את זה ללב. כל עוד אני אגרסיבי זה פותח את הכל לשחקנים האחרים. אם אתה לא יכול לקחת את הזריקות, מישהו אחר יקח אותם, ואני אמסור".

סוואן אף התייחס לאירוע המכוער של הערב, כשספג קללות מאוהדי חולון ובחר להגיב להן, מה שכמעט והוביל לעימות. "אוהדי חולון ירקו עליי וזה הבעת חוסר כבוד, אני לא אעשה דבר כזה. זה היה בלהט הרגע, לא הייתי צריך להגיב ככה, אבל אני לא מוכן שירקו עליי, אבל זה נגמר". על המשך העונה אמר סוואן: "הכל אפשרי, צריך להאמין, אם אתה מאמין והחברים שלך לקבוצה מאמינים הכל אפשרי. בשנה שעברה אף אחד לא האמין בנו, ולקחתי אליפות עם גליל. המטרה שלי זה הפיינל פור".

בחולון בחרו שלא להוריד את הראש לאחר ההפסד. "בואו נהיה ריאליים", אמר מאמן הקבוצה, דני פרנקו, "יש ימים שאנחנו מאוד פגיעים. נפלנו מהרגליים ברבע האחרון. לא שיחקנו בקצב שאנחנו רוצים, איבדנו שחקנים טובים בעבירות, ובסופו של דבר כשהיינו צריכים את קור הרוח אז כבר לא היה לנו את הרוח לקבל החלטות שקולות ופשוט נגמרנו. אני לא כועס על השחקנים, הליגה לא נגמרה היום, יש עוד שני משחקים בפלייאוף, מי שיבוא בפלייאוף טוב יצליח".

שון דניאל, שנתן משחק טוב עבור קבוצתו למרות ההפסד אמר: "זה החיים, פעם אתה מפסיד, פעם אתה מנצח. ברכות לראשון. מה שנותר לנו זה ללמוד מהטעויות בדקות האחרונות ושזה לא יחזור יותר. בדקה האחרונה היה לנו חוסר ריכוז והרמנו ידיים מוקדם מדי, עשינו טעויות שהמשחק הזה נגמר". על ההופעה שלו הערב אמר דניאל: "המשחק שלי זה תוצאה של עבודה, אני מנסה בכל יום להביא את הכי טוב למשחק, זה לא תמיד קל. מקווה שזה ייצא יותר".

"די מתבייש בהופעה שלנו"

בתחתית, המשיך מצבה של עירוני אשקלון להחמיר, כשהפעם קבוצתו של אלי רבי ספגה תבוסה כואבת בידי ברק נתניה 87:56, ונראה שדרכה אל ליגת המשנה סלולה. "מאז הניצחון על ראשון לציון, חלה ירידה מאוד משמעותית", אמר מאמן אשקלון, אלי רבי. "סף השבירה שלנו הפך להיות נמוך מאוד. שחקנים איבדו את הביטחון של עצמם ובקבוצה. זו לא תקופה קלה לאף אחד. מבחינתנו אנחנו צריכים להיות מוכנים לסדרה כנראה מול חיפה. שם הכסף מונח על השולחן, שם אי אפשר לתקן. מול חיפה נראה באמת את היכולת שלנו. הכי קל לבוא ולהרים ידיים, אני מסרב לעשות זאת. זה הדבר שנותן לי תקווה. אני די מתבייש בהופעה שלנו, אנחנו שווים הרבה יותר".

גם רכזה של אשקלון, דרור חג'ג' הסכים עם מאמנו: "קצת איבדנו את הביטחון והאמונה. אנחנו נשברים מהר, יש הרבה סיבות. המצב של הקבוצה הוא מאוד לא טוב, נמשיך לנסות ולתקן. היום נשברנו כמו במשחקים האחרונים מהר מאוד. זה היה ממש שחזור של המשחק הקודם. למרות זאת אני חושב שאנחנו יכולים להישאר בליגה, אבל לא איך שנראנו היום. אנחנו מאמינים שאפשר לתקן. אלי מנסה לעשות הכול, לעבוד על הצד המנטאלי, לשנות תרגילים, כרגע זה ללא הצלחה. יכול להיות שאנחנו לא מספיק טובים אבל זה לא תירוץ להיראות ככה. זה מאוד מאכזב בשבילנו ובטח בשביל האוהדים שמגיעים לכל משחק. נקווה שנוכל לשמח אותם בסוף".

בנתניה היו מרוצים מאוד מהניצחון שמרחיק אותם מהפלייאוף התחתון, ואלטון בראון, שחקנה של נתניה אמר לאחר הניצחון: "זה לא המשחק הכי טוב שלנו העונה. המשחק נגד ירושלים בגביע היה הרבה יותר טוב, אבל הלילה שיחקנו יחד בעיקר בהגנה וזה באמת אחת הפעמים הראשונות שהיינו מחוברים. אנחנו עובדים קשה באימונים והיום ראו את זה. הרבה אנשים חשבו בתחילת העונה שנהיה בחמשת המקומות הראשונים אבל לצערנו זה לא קרה ולפחות אנחנו מנסים לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים ואני שמח שהיום זה יצא לפועל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully